#BlackFriday – krew, pot, wyprzedaże i… media


#BlackFriday – krew, pot, wyprzedaże i… media
2015-11-27
Moda na czarny piątek przywędrowała do nas zza Oceanu i cieszy się coraz większą popularnością zarówno w mediach, jak i wśród konsumentów. Marki kuszą atrakcyjnymi promocjami i zniżkami, a „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował podsumowanie medialności akcji.

W USA Black Friday stał się synonimem radykalnych obniżek cen i zakupowego szału. Przypada tuż po Święcie Dziękczynienia i jest doskonałą okazją do nabycia pierwszych prezentów gwiazdkowych. Niektóre sklepy oferują rabaty nawet do 90%! Do tego dochodzą często także dodatkowe bonusy np. darmowa wysyłka. Tradycja ta u nas dopiero raczkuje, ale w social media można wyraźnie zaobserwować ożywienie internautów, którzy gorąco komentują Black Friday.

Od środy w prasie, internecie (bez social media) i RTV opublikowano aż 2,6 tys. materiałów, nawiązujących do piątkowych wyprzedaży. Zdecydowana większość, bo aż 98 proc. to źródła internetowe. Informacje pochodzą głównie z mediów ogólnych oraz branżowych, które informują o zniżkach poszczególnych marek i przygotowanych atrakcjach.

 #BlackFriday na Facebooku

Najintensywniej zareagowały media społecznościowe - 5,7 tys. materiałów na Facebooku i Twitterze. Internauci zdecydowanie częściej pisali o Black Friday na Fb – 77 proc. przekazu. W sam piątek do godz. 12.00 zmonitorowano aż 1,7 tys. wpisów i komentarzy. Natomiast na Tt 354 tweety. 

- Akcja „Black Friday” jest bardziej widoczna na Facebooku, ponieważ to tam firmy prowadzą intensywnie swoje działania marketingowe i PR. Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” potwierdza, że portal Zuckerberga to nadal najpopularniejszy kanał komunikacyjny oraz wizerunkowy dla marek. Twitter bardziej sprawdza się i szybciej reaguje w przypadku działań budzących skrajne emocje, czy tych niespodziewanych, czego dowodem może być  np. natychmiastowy skok popularności medialnej Anity Włodarczyk na Twitterze po rekordowym rzucie w sierpniu – komentuje Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR. 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl