Content marketing – czy jakość treści jest ważna?


2015-01-19
Do niedawna firmy z branży SEO stawiały w swej strategii marketingowej na mnogość słów kluczowych za pomocą tanich tekstów preclowych. Jak to wygląda dzisiaj, co jest ważne by praca przynosiła oczekiwane rezultaty?

Dziś zawód copywritera stał się niejako remedium na obostrzenia wprowadzone przez Google, które polegają na większej dbałości o jakość contentu stron internetowych. Wprowadzili zaawansowane i nieznane do tej pory algorytmy, które sympatycznie nazwali Panda i Pingwin.

Skutkiem wprowadzenia tych algorytmów jest większa trudność w pozycjonowaniu stron oraz większe zapotrzebowanie na pracowników, którzy dostarczają treść wysokiej jakości. System się zmienił, więc trzeba się dostosować.

W tym momencie wielką wartością jest dostarczanie tekstów o wysokiej wartości merytorycznej oraz unikalnej treści. Artykuły pisane językiem stricte branżowym nie cieszą się już powodzeniem i należy dostosować je do oczekiwań klientów, czyli pisać językiem bardziej przystępnym, spójnym i przyjaznym dla klienta. Co ważne, trzeba trafiać do właściwych odbiorców z grupy docelowej, a przesadnie specjalistycznym dialektem branżowym tego zwyczajnie nie osiągniemy.

Jednym z rozwiązań jest pisanie form poradnikowych, gdzie odbiorca znajduje odpowiedź na nurtujące go pytania z danego zagadnienia i to w przystępny dla niego sposób.

Należy pamiętać o jeszcze jednej istotnej kwestii, mianowicie o tym, co każdego z użytkowników sieci wkurza najbardziej – natarczywych reklamach. Te z pewnością w swojej perswazji doprowadzają do odwrotnego w skutkach marketingu, czyli odejścia klientów.

Co robić w takiej sytuacji ? Z pewnością wybrać kierunek budowania relacji z klientem, a to możemy zrobić za pomocą dialogu i budowania swoistej więzi. Klienta i jego oczekiwania musimy poznać, aby nasza praca przynosiła owoce. W tym celu pod artykułami zostawiamy miejsce na komentarze i zachęcamy klienta do zostawiania sugestii, z których czerpać będziemy dwie ważne korzyści – poznanie potrzeb klienta oraz utrzymanie wspomnianej więzi poprzez dialog.

Takie działanie zapewni nam stały kontakt z klientem, a co za tym idzie przyniesie wymierne efekty sprzedażowe. Copywriting opierający się na treści wysokiej jakości jest w tych czasach nieodłącznym, wręcz niezbędnym elementem biznesu internetowego.


 

Więcej na ten temat znaleźć można tutaj: http://www.brandinger.pl/artykul-33.htm


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EdytaNowakowska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl