Czytasz książki? Będzie Ci łatwiej zdobyć dobrą pracę! Pracodawcy w Polsce stawiają na czytających.


2016-11-29
Czytanie książek będzie dodatkowym atutem – takie wymaganie dla kandydatów zaczęło się coraz częściej pojawiać w ogłoszeniach o pracę. To początek programu „Pracodawca Przyjazny Czytającym” zainicjowanego w ramach akcji Czytaj PL, którego partnerem jest m.in. Wawel SA.

Program daje dowód na to, że czytanie ma realne znaczenie dla naszego życia i kariery zawodowej. Wszyscy wiedzą, że książki poszerzają horyzonty i rozwijają, jednak statystyki pokazują, że dla Polaków nie jest to wystarczający powód, aby czytać. Wielu z nich chciałoby czytać więcej, ale nie robi tego, gdyż obawia się, że to… strata czasu. Organizatorzy akcji Czytaj PL mają nadzieję, że dzięki Programowi Polacy z czystym sumieniem będą spędzać czas z książką. Tak samo jak spędzają go np. na szkoleniach czy lekturze branżowych newsów.

Ogłoszenia o pracę, w których kandydatów pyta się o czytelnictwo, zamieściły już firmy zatrudniające łącznie ponad kilka tysięcy osób, m.in. Wawel SA. Dzięki współorganizatorowi akcji – internetowej księgarni Woblink – Pracodawcy Przyjaźni Czytającym mogą również liczyć na zniżki przy zakupie e-booków oraz audiobooków dla swoich pracowników.

Czytaj PL jest największą na świecie kampanią promującą czytelnictwo. Do 7 grudnia można korzystać z plakatów obecnych na ulicach 16 polskich miast. Znajdują się na nich okładki 12 bestsellerów i kod QR, który umożliwia ich bezpłatne wypożyczenie na 30 dni. Z powodu rekordowego zainteresowania akcją organizatorzy postanowili odpowiedzieć na głosy internautów i umożliwili Czytaj PL dotarcie do mniejszych miejscowości, a także… poza granice kraju. Ze strony www.czytajPL.pl można pobrać plakat akcji, wydrukować go i powiesić w zaprzyjaźnionym sklepie, domu kultury czy kawiarni. W tym roku aplikacja po raz pierwszy pozwala też na dzielenie się darmowymi e-bookami i audiobookami ze znajomymi. Kolekcję Czytaj PL tworzy 12 książek, które dobrano tak, by każdy, niezależnie od literackiego gustu, znalazł coś dla siebie.

Projekt dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.

Wawel SA to jeden z najbardziej znanych producentów słodyczy w Polsce, którego historia sięga końca XIX wieku. Czerpiąc ze sprawdzonych, tradycyjnych receptur oraz korzystając z najwyższej jakości składników, nieustannie wprowadza nowości produktowe, innowacyjne rozwiązania technologiczne i najwyższe standardy jakości. Najbardziej znane produkty Wawelu to czekolada Gorzka, czekoladki Kasztanki, Malaga i Tiki Taki, cukierki Michałki oraz Mieszanka Krakowska.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MonikaMSL

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl