Dachser rozkwita w sezonie ogrodniczym


2017-05-19
Polscy wytwórcy produktów dla branży ogrodniczej eksportują coraz więcej swoich wyrobów do europejskich sieci DIY.

Dachser, jeden z wiodących operatorów logistycznych na świecie, który dostarcza towary do 18 tys. marketów typu dom i ogród w całej Europie, tylko w 2016 zwiększył przewozy produktów ogrodniczych z Polski o 65% w stosunku do roku 2015. Najwięcej z nich trafiło do sieci DIY w Niemczech - aż 60%. Chłonnymi rynkami na produkty ogrodnicze wytwarzane w naszym kraju są też Czechy, Słowacja, Francja, Austria, Rumunia, kraje Półwyspu Iberyjskiego i Włochy.

Obroty zagraniczne polskich przedsiębiorstw wytwarzających produkty dla ogrodnictwa systematycznie rosną, bo nasi krajowi producenci cieszą się renomą na europejskich rynkach. Jednym z najważniejszych kanałów dystrybucji są dla nich oczywiście sieci DIY. Trzeba jednak pamiętać, że to bardzo wymagający partnerzy, a zapewnienie płynnych dostaw do marketów w wielu krajach stanowi nie lada wyzwanie. Jednak, jak pokazuje nasze doświadczenie, nawet niewielkie krajowe przedsiębiorstwa mogą spełniać rygorystyczne wymogi sieci i rozwijać się na międzynarodowych rynkach bez konieczności posiadania zagranicznych oddziałów, jeśli pracują z odpowiednim partnerem logistycznym – wyjaśnia Juliusz Pakuński, Kierownik Rozwoju Biznesu Dachser DIY-Logistics w Polsce.

Dachser co roku dostarcza ponad 4 mln przesyłek do europejskich sieci marketów typu dom i ogród poprzez gęstą sieć połączeń i oddziałów na całym kontynencie. W poszczególnych marketach korzysta z tzw. okien czasowych, w których sklep wymaga dostawy. Poprzez tzw. „Dachser DIY-Logistics pipeline” towary trafiają zarówno w trybie ciągłym, jak i na żądanie, od dostawców do punktów sprzedaży, a także - jeśli jest taka konieczność – z powrotem. Pozwala to zachować ciągłą dostępność produktów w marketach i uniknąć luk w zaopatrzeniu.

- W tym roku przygotowania do sezonu ogrodniczego ruszyły już w lutym, a obecnie jest on już w pełnym rozkwicie. Na bieżąco więc dowozimy do europejskich marketów DIY nowe grupy asortymentowe i uzupełniamy na sklepowych półkach te produkty, które zdążyły się już sprzedać – dodaje Juliusz Pakuński.

Dzięki współpracy z Dachser wiele polskich firm jest w stanie sprostać wymogom sieci m.in. w zakresie płynności i terminowości dostaw, które zazwyczaj są obwarowane wysokimi karami. Eksporterzy mogą przy tym znacząco ograniczyć swoje koszty i ryzyko związane ze sprzedażą produktów do zagranicznych sieci DIY. Dachser zapewnia bowiem nie tylko przewóz towarów, ale też świadczy szereg usług dodatkowych, m.in. magazynowanie produktów sezonowych. W poszczególnych państwach dysponuje też zespołami merchandiserów, którzy dbają o sprawne wyłożenie towarów na półkę i ich odpowiednią ekspozycję w marketach, zapewniają kontrolę ilości i jakości produktów, obsługę zwrotów i reklamacji oraz obsługę akcji promocyjnych.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PractumConsulting

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl