Działanie sprzęgła eketromagnetycznego


2017-06-06
Nadrzędnym zadaniem sprzęgła samochodowego jest przenoszenie siły napędu pojazdu, tak ażeby strata mocy auta była jak najdelikatniejsza a napęd pojazdu został przesadzony z silnika dokładnie na układ.

Sprzęgło elektromagnetyczne ma właściwie identyczne przeznaczenie, jednak różni się ono zasadniczo swoją strukturą od zwykłego sprzęgła kinetycznego. W pracy sprzęgła elektromagnetycznego, przekazanie mocy napędowej odbywa się przez silne oddziaływanie pola magnetycznego dokładnie na znajdujące się w instalacji magnesy. Wszystko, porównywalnie jak w sprzęgle kinetycznym zarządzane jest bezpośrednio przez sprzęgło, wciskane przez prowadzącego, lub instalację, jaka funkcjonuje w autach z automatyczną skrzynią biegów. Sprzęgła elektromagnetyczne mają 2 różnorodne warianty budowy. Podstawowy typ to sprzęgła tarczowe. Drugi to sprzęgła elektromagnetyczne działające z użyciem specjalistycznego proszku ferromagnetycznego.

Sprzęgło elektromagnetyczne z tarczą cechują się cierną tarczą, oraz dodatkowo specyficznym uzwojeniem zlokalizowanym w kole zamachowym pojazdu. Elektromagnes, do jakiego dochodzi prąd produkuje pole magnetyczne, a to przyciąga cierna tarczę do tarczy sprzęgła. Następuje potem przekazanie napędu. Naciśnięcie sprzęgła prowadzi powoduje zanik pola magnetycznego poprzez przerwanie przewodzenia prądu.

Elektromagnetyczne sprzęgła proszkowe są instalacjami w jakich znajduje się szczególny ferromagnetyczny pył. Obecnie popularniej zamiast tego proszku daje się profesjonalną pastę. Występujące pole magnetyczne skutkuje tężeniem materii i dopasowanie 2 podzespołów zestawu.

Niższa zawodność elektromagnetycznych sprzęgieł wywołana jest tym, że w tych sprzęgłach nie powstaje efekt wycierania. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom sprzęgło takie cechuje się niewątpliwie wyższą odpornością. Nie znaczy to wszak, iż sprzęgła elektromagnetyczne nie ulegają awariom. Rotowanie elektromagnesu jest składnikiem koniecznym do wytworzenia pola, co wywołuje zużywanie się szczotek i pierścieni. Naprawianie tychże szczotek jest relatywnie przystępne, jednak naprawianie pierścieni stykowych jest już wiele bardziej złożone oraz drogie.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Dabali777

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl