FedEx publikuje doroczny Raport Odpowiedzialności Społecznej


2018-05-16
Raport pokazuje w jaki sposób FedEx tworzy nowe możliwości Warszawa, 14 maja 2018 r. FedEx Corp. (NYSE: FDX) przedstawił tegoroczny Raport Odpowiedzialności Społecznej (Global Citizenship Report), podsumowujący dążenia firmy do odpowiedzialnego rozwoju w wymiarze ekonomicznym, środowiskowym i ludzkim. Raport stanowi również omówienie najważniejszych inicjatyw społecznych w roku finansowym 2017, który zakończył się 31 maja 2017.

„Klienci stale powtarzają nam, że chcą współpracować z firmami, którym los naszej planety nie jest obojętny" - mówi David J. Bronczek, prezes i COO FedEx Corp. „Wierzymy, że jesteśmy zobowiązani do ustanawiania nowych standardów w zakresie naszego wkładu w rozwój naszych pracowników, klientów i społeczności, w których żyjemy i pracujemy" - dodaje.

Wśród najważniejszych punktów tegorocznego sprawozdania znalazły się:

Rozwój ekonomiczny
Po raz pierwszy w historii FedEx, przychody firmy w 2017 r. przekroczyły 60 mld USD, co oznacza 20 proc. wzrost w stosunku do roku 2016. Dobre wyniki finansowe pozwoliły firmie na stworzenie nowych możliwości dla akcjonariuszy, w tym m.in.:
• 426 mln USD wypłaconych w formie dywidendy
• Ponad 21 mld USD wynagrodzeń i bonusów dla pracowników
• Ponad 55 mln USD inwestycji na cele charytatywne w ramach inicjatywy FedEx Cares
Celem planu działań charytatywnych w postaci programu FedEx Cares jest przeznaczenie 200 mln USD na wsparcie rozwoju i poprawę sytuacji 200 lokalnych społeczności na całym świecie do roku 2020. Aktualnie program znalazł się na półmetku - w pierwszych dwóch latach jego trwania, już ponad 101 mln USD trafiło do 134 społeczności w różnych częściach globu.
FedEx rozszerzył również swoją sieć punktów odbioru przesyłek typu „Hold for Pick Up". Wyeliminowanie tzw. "ostatniej mili" - tj. różnicy między dostarczaniem pakietów pod wiele adresów a lokalizacją centralną - pozwoliło zmniejszyć prognozowaną emisję dwutlenku węgla (CO2e) o 18 000 ton rocznie. To mniej więcej tyle, ile rocznie wytwarza 3,8 tys. samochodów osobowych.

Kwestie środowiskowe
W ramach podejścia Reduce, Replace, Revolutionize FedEx ograniczył emisję dwutlenku węgla i innych gazów cieplarnianych o 2,3 mln ton.
„Bardzo poważnie traktujemy kwestię ograniczenia wpływu naszej działalności na środowisko, dlatego stale opracowujemy nowe metody, procesy i technologie w tym zakresie." - powiedział Mitch Jackson, chief sustainability oficer w FedEx Corp. „Chcemy łączyć ludzi i możliwości na całym świecie w sposób odpowiedzialny, dostarczając pozytywnych bodźców społecznościom, w których żyjemy i pracujemy." - dodał.
Dzięki modernizacji floty oraz programom oszczędnościowym, w ubiegłym roku finansowym FedEx oszczędził blisko 670 mln litrów paliwa lotniczego. W spółce działa specjalny zespół - Fuel Sense - którego głównym zadaniem jest identyfikacja możliwości poprawy efektywności w zakresie operacji lotniczych. Wszyscy pracownicy mający do czynienia z flotą lotniczą FedEx są świadomi znaczenia efektywności paliwowej i wspólnie poszukują innowacyjnych sposobów jej poprawy.
Oszczędności paliwa obejmują również naziemną flotę pojazdów FedEx. W ub. roku została ona powiększona o kolejnych 300 pojazdów elektrycznych, których obecnie firma wykorzystuje już 2100. Ogłoszono również plany zakupu 20 w pełni elektrycznych ciężarówek Tesla Semi.

Rozwój pracowników
Liczący już 425 tys. pracowników zespół FedEx każdego dnia pracuje wg filozofii Purple Promise, zakładającej, że każdy kontakt klienta z firmą powinien stanowić wyjątkowe doświadczenie. Firma natomiast stara się stworzyć pracownikom bezpieczne i inspirujące miejsce pracy, gdzie każdy z członków zespołu ma szanse na rozwój. W roku finansowym 2017 firma zdołała:
• Utrzymać 88% pełnoetatowych pracowników w USA
• Zapewnić każdemu pracownikowi średnio 19 godzin szkoleń
• Przeznaczyć 12,7 mln USD na stypendia naukowe dla ponad 5.600 pracowników
• Zmniejszyć liczbę możliwych do uniknięcia wypadków z udziałem pojazdów o 12%. w stosunku do roku ubiegłego
Ponadto, tysiące pracowników FedEx poświęciło swój czas i umiejętności lokalnym społecznościom, spędzając łącznie 111,2 tys. godzin (14 tys. ośmiogodzinnych dni pracy) na pracach społecznych.

Nagrody i wyróżnienia
• Fortune Magazine World's Most Admired Companies
• Fortune Magazine Best Workplaces for Diversity
• Black Enterprise Top Companies for Diversity
• Points of Light Civic 50 Most Civic Minded Companies
• Solar Energy Industries Association Top Corporate Solar Users in the U.S.
• CR Magazine 100 Best Corporate Citizens

O FedEx Corp.
FedEx Corp. (NYSE: FDX) oferuje klientom indywidualnym oraz firmom na całym świecie szeroki zakres usług w dziedzinie transportu, e-handlu oraz usług dla biznesu. Generując przychody na poziomie 64 miliardów dolarów rocznie, dzięki współpracującym i wspólnie zarządzanym spółkom zależnym, działającym pod marką FedEx, firma oferuje swoim klientom zintegrowaną obsługę. Firma zajmuje stałe miejsce wśród najbardziej podziwianych i cieszących się największym zaufaniem pracodawców na świecie, stale inspirując wszystkich członków swojego liczącego ponad 425 000 osób zespołu, aby „absolutnie i pozytywnie" koncentrowali się na bezpieczeństwie, zachowaniu najwyższych standardów etycznych i zawodowych oraz potrzebach swoich klientów i społeczności, w których funkcjonują. Aby dowiedzieć się więcej na temat sposobów, w jaki FedEx łączy ludzi i możliwości na całym świecie, odwiedź news.fedex.com.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

l.galos@litterapr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl