Firmy powinny korzystać z mediów społecznościowych w celu zwiększania zaangażowania pracowników


2016-10-27
Zważywszy, że obecnie zapotrzebowanie na kwalifikacje jest duże, a lojalność pracowników nie jest sprawą oczywistą, firmy chcące zatrzymać najlepszych pracowników powinny dokładać starań, aby spełniać te oczekiwania – mówi Andy Campbell, dyrektor ds. strategii HCM w firmie Oracle.
 
Pracownicy — ci starsi i ci młodsi — nade wszystko cenią sobie możliwość spersonalizowanej pracy. Podobnie jak firmy rozumieją, że każdy z ich klientów ma swoje własne potrzeby i preferencje, tak również powinny zdać sobie sprawę, że każdy pracownik ma inne umiejętności i aspiracje, które trzeba pielęgnować. To najlepszy sposób na pozyskiwanie i zatrzymywanie zaangażowanych pracowników.

Pracodawcy powinni również wspierać kulturę interakcji w mediach społecznościowych. Chodzi o zaakceptowanie faktu, że ludzie chcą się ze sobą kontaktować w sposób płynny i natychmiastowy nawet w sprawach zawodowych. Pracownicy chcą szybko dzielić się informacjami z kolegami, uzyskiwać natychmiastowe informacje zwrotne oraz łatwo korzystać z wiedzy i doświadczenia kolegów, aby jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Działy kadr odgrywają ogromną rolę we wspieraniu takiej kultury i pomaganiu w jej rozpowszechnianiu w całej firmie w celu budowania angażowania pracowników. 

Media społecznościowe mogą również odegrać istotną rolę w usprawnieniu zarządzania na poziomie poszczególnych działów. W wielu przedsiębiorstwach zarządzanie kadrami wciąż opiera się na procesach wykonywanych ręcznie, dokumentach papierowych i okresowych ocenach pracowników. W takim podejściu brakuje jednak płynności, dwustronnej komunikacji oraz natychmiastowych informacji zwrotnych, które są potrzebne pracownikom do rozwoju. Takie procesy nie idą z duchem czasu, sprawiają wrażenie, że przedsiębiorstwo nie jest zainteresowane rozwojem pracowników, a także są dla nich frustrujące.

Wszystko zależy od kultury

Bardziej otwarte podejście ukierunkowane na pracownika poprawia kulturę pracy w całym przedsiębiorstwie. Pozwala przełamać wewnętrzne bariery i zapewnić, by pracownicy mieli dostęp do potrzebnych informacji, zamiast bombardowania ich informacjami przez kanały jednokierunkowe. Pomaga budować wartościowe relacje pomiędzy pracownikami, zespołami i menedżerami oraz daje pracownikom poczucie przynależności i bycia docenianym. 

Przedsiębiorstwa potrzebują również możliwości analizowania skuteczności zastosowanych przez siebie metod opartych na mediach społecznościowych i współpracy. Taka analiza jest niezbędna dla działów kadr, aby miały pewność, że inicjatywy te spełniają wymagania przedsiębiorstwa i przynoszą korzyści pracownikom oraz że żadna osoba w firmie nie pozostaje w tyle i nie czuje się wyłączona. 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl