FRAJDA Z JAZDY NA KAŻDĄ OKAZJĘ: NOWE MINI COUNTRYMAN


2016-10-26
Wraz z premierą drugiej generacji MINI Countryman brytyjska marka kontynuuje podbój segmentu kompaktowych samochodów premium. Nowe MINI Countryman to największy i najbardziej wszechstronny model w 57-letniej historii marki.

Wraz z premierą drugiej generacji MINI Countryman brytyjska marka z tradycjami kontynuuje podbój segmentu kompaktowych samochodów premium. Nowe MINI Countryman to największy i najbardziej wszechstronny model w 57-letniej historii marki. Jego całkowicie nowa wersja przynosi istotny postęp pod względem przestronności, funkcjonalności, sportowego charakteru i cech premium.

Wyjątkową pozycję pośród konkurencji daje nowemu MINI Countryman (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,0 – 2,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 159 – 49 g/km) wyrazista stylistyka, klarowność formy karoserii i przede wszystkim bezkonkurencyjna zwinność jazdy. Frajdę poza utwardzonymi drogami gwarantuje najnowsza wersja napędu na cztery koła ALL4. Nowe MINI Countryman jest pierwszym modelem tej marki oferowanym również z napędem hybrydowym plug-in. W wersji MINI Cooper S E Countryman ALL4 samochód ma na samym napędzie elektrycznym zasięg do 40 km.

Nowe MINI Countryman – innowacje w skrócie.

  • Atletyczne proporcje, o 20 cm dłuższy od poprzednika.
  • Pięć miejsc, znacznie lepsza przestronność i wszechstronność.
  • Automatyczna obsługa pokrywy bagażnika umożliwiająca bezdotykowe otwieranie i zamykanie.
  • MINI Picnic Bench: rozkładana nakładka na krawędź bagażnika służąca jako wygodne miejsce do siedzenia na wolnym powietrzu.
  • MINI Cooper SE Countryman ALL4, pierwsze MINI z napędem hybrydowym plug-in.
  • Nowa generacja silników iskrzyń biegów, bardziej wydajny napęd na cztery koła ALL4.
  • Centralny zestaw wskaźników po raz pierwszy zekranem dotykowym.
  • MINI Country Timer mierzący frajdę z jazdy w trudnym terenie.
  • Aplikacja MINI Connected jako osobisty asystent na co dzień i w podróży.
  • MINI Find Mate: wszystko co ważne na pokładzie – albo pod kontrolą.

O 20 cm dłuższe od poprzednika.

Nowe MINI Countryman jest dłuższe od swojego poprzednika o ok. 20 cm i szersze o ok. 3 cm. Rozstaw osi zwiększył się o 7,5 cm. Efektem tego jest znacznie większy komfort na pięciu miejscach oraz znacznie większa pojemność i wszechstronność bagażnika. Wyższa pozycja siedzenia zapewnia optymalną widoczność i charakterystyczne wrażenia z jazdy. Tylne siedzenia można przesuwać wzdłużnie o maksymalnie 13 cm. Oparcie kanapy tylnej dzielone jest w stosunku 40:20:40. Oprócz tego można zmieniać jego nachylenie, albo aby zwiększyć komfort siedzenia, albo aby zyskać większą pojemność bagażnika. Pojemność bagażnika wynosi 450 l i w razie potrzeby można ją zwiększyć do 1390 l. W porównaniu z poprzednim modelem oznacza to przyrost nawet o 220 l.

Pięć miejsc wewnątrz auta, dwa na Picnic Bench.

W wyposażeniu dodatkowym oferowana jest automatyczna obsługa pokrywy bagażnika. W połączeniu z dostępem komfortowym możliwe jest bezdotykowe otwieranie i zamykanie pokrywy bagażnika. Opcjonalny pakiet schowków, oprócz adaptacyjnej podłogi bagażnika, zaczepów do mocowania i taśm mocujących, zawiera m.in. nakładkę na krawędź bagażnika ze stali szlachetnej. Unikalną opcją jest tzw. Picnic Bench, wszechstronna „ławka” rozkładana z bagażnika mieszcząca dwie osoby.

Światowa premiera w Los Angeles, początek sprzedaży w lutym 2017 r.

Nowe MINI Countryman będzie miało swoją światową premierę 18 listopada 2016 r. na Auto Show w Los Angeles. Sprzedaż w Europie rozpocznie się w lutym 2017 r. W marcu 2017 r. nowe MINI Countryman wyruszy na podbój dróg poza Europą.

MINI Countryman: sukces z tradycjami.

Również nowa wersja MINI Countryman pozostają swoją nazwą mocno zakorzeniona w tradycji brytyjskiej marki. Już w latach 60. nosiła tę nazwę niezwykle wszechstronna wersja klasycznego Mini. Austin Seven Countryman podobnie jak identyczny Morris Mini-Traveller miał bardziej wszechstronne wnętrze i przede wszystkim w wersji zwanej „Woody” z poszyciem karoserii z drewnianymi ramkami jest do dziś „kultowy”. Również MINI Countryman wprowadzone w roku 2010 otworzyło nowe możliwości korzystania z typowej dla marki frajdy z jazdy. To obyło pierwsze MINI z czterema drzwiami, dużą pokrywą bagażnika, pięcioma miejscami i opcjonalnym napędem na cztery koła. Samochód sprzedał się na całym świecie w liczbie ponad 540 tys. egzemplarzy.

Atletyczne proporcje, dojrzały charakter.

Najnowsza wersja MINI Countryman oferuje jeszcze większą wszechstronność, zwinność i wyraźniejszy charakter premium. Atletyczne proporcje dają nowemu MINI Countryman bardzo charakterystyczny wygląd. Niepowtarzalny charakter auta to również zasługa większego prześwitu i wyższej pozycji siedzenia, a w MINI ALL4 dodatkowo podkreślają go wysokie relingi dachowe. Nowe MINI Countryman ma typowe dla marki cechy stylistyczne, do których należy trójpodział karoserii w widoku bocznym na dach, przeszklenia i korpus auta, oraz krótkie zwisy, duże wycięcia nadkoli i zwiększająca się ku dołowi szerokość karoserii. Precyzyjne kontury na dużych powierzchniach tworzą ciekawą grę światła i cienia, która podkreśla atletyczne kształty i wyprostowaną sylwetkę karoserii. Wybór lakierów będzie obejmował po raz pierwszy w MINI kolory Island Blue metallic i Chestnut. „Nowe MINI Countryman urosło. Mimo to udało się zachować typowe proporcje MINI”, mówi Julius Schluppkotten, Project Manager MINI Countryman. Wiele elementów stylistycznych typowych dla tego modelu, takich jak „dach-kask”, pionowe lampy tylne, grill atrapy chłodnicy o wzorze plastra miodu i duże reflektory uległy ewolucji. Ozdobniki boczne stanowiące obramowanie kierunkowskazów bocznych mają nowy, wyostrzony kształt. Relingi dachowe w wersji w kolorze satynowanego aluminium występują w połączeniu ze srebrnymi nakładkami na progi. Podkreśla to wizualnie wysokość auta. Z tyłu dominują poziome linie, z którymi ciekawie kontrastują pionowe lampy tylne.

Reflektory diodowe po raz pierwszy z okalającymi światłami dziennymi.

Charakterystyczne kontury reflektorów odbiegają od typowego dla marki okręgu. Ich oryginalny, lekko asymetryczny kształt tworzy w połączeniu z atrapą chłodnicy charakterystyczny widok przodu. Standardowo funkcję świateł dziennych pełnią światła pozycyjne we wlotach powietrza. W połączeniu z opcjonalnymi reflektorami diodowymi funkcję świateł dziennych pełni po raz pierwszy pas całkowicie okalający reflektory. 

Więcej miejsca dla klimatu premium.

Wnętrze nowego MINI Countryman oferuje wyraźnie większy komfort, jeszcze bardziej widoczny charakter premium oraz nowoczesną koncepcję wskaźników i obsługi, co świadczy o postępie, jaki dokonał się w nowej generacji. Kierowca i pasażer mają większą przestrzeń nad głową i na wysokości ramion; zwiększono też zakres regulacji foteli. Opcjonalnie oferowana jest elektryczna regulacji foteli przednich z funkcją pamięci w fotelu kierowcy. Wąskie słupki karoserii i wysoka pozycja siedzenia zapewniają lepszą widoczność przy manewrowaniu. Z tyłu w nowym MINI Countryman znajdują się trzy miejsca. Większe niż w poprzednim modelu otwory tylnych drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Oprócz szerokości wnętrza znacznie zwiększyła się przestrzeń na nogi.

Funkcjonalność podnosi też bogaty pakiet schowków. Zarówno z przodu, jak i z tyłu znaleźć można kieszenie w drzwiach mieszczące butelki o pojemności do 1 l. Konsola środkowa sięgająca aż po deskę rozdzielczą mieści dźwignię biegów, nieckę na przedmioty, dwa uchwyty na napoje, a także kontroler MINI oraz przełącznik elektrycznego hamulca postojowego. „Wnętrze nowego MINI Countryman podkreśla rodzinny charakter auta i jego przydatność do funkcji głównego auta w rodzinie. Jest ono też znacznie bardziej szlachetne”, mówi Julius Schluppkotten, Project Manager MINI Countryman.

Oryginalny kokpit.

Klarowny, poziomy podział, długie linie i duże powierzchnie kokpitu podkreślają solidny charakter nowego MINI Countryman. Kontury nawiewów powietrza nawiązują do pionowych elementów karoserii. Ekskluzywny charakter wnętrza to zasługa nie tylko wysokiej jakości materiałów i precyzyjnego wykonania, ale też nowoczesnych i ergonomicznych elementów obsługi. Typowy dla tej marki centralny zestaw wskaźników na desce rozdzielczej otacza pierścień diodowy, który zmienia swoje kolory zależnie od sytuacji i podawanych sygnalizacji. Jest on częścią pakietu MINI Excitement, który obejmuje ponadto diodowe oświetlenie ambientowe i projekcję logi MINI z lusterka zewnętrznego po stronie kierowcy przy otwieraniu i zamykaniu auta.

Cztery silniki na początek sprzedaży.

Nowa wersja MINI Countryman oferowana będzie z zupełnie nowymi silnikami. Na początku sprzedaży dostępne będą dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne najnowszej generacji z technologią MINI TwinPower Turbo:

MINI Cooper Countryman : trzycylindrowy silnik benzynowy, pojemność: 1499 cm3, moc: 100 kW/136 KM, maks. moment obrotowy: 220 Nm.

MINI Cooper S   Countryman: czterocylindrowy silnik benzynowy, pojemność: 1998 cm3, moc: 141 kW/192 KM, maks. moment obrotowy: 280 Nm.

MINI Cooper D   Countryman: czterocylindrowy silnik wysokoprężny, pojemność: 1995 cm3, moc: 110 kW/150 KM, maks. moment obrotowy: 330 Nm.

MINI Cooper SD Countryman: czterocylindrowy silnik wysokoprężny, pojemność: 1995 cm3, moc: 140 kW/190 KM, maks. moment obrotowy: 400 Nm.

Ofertę uzupełnia pierwsze MINI z napędem hybrydowym plug-in:

MINI Cooper S E Countryman ALL4 : trzycylindrowy silnik benzynowy, pojemność: 1499 cm3, moc: 100 kW/136 KM, synchroniczny silnik elektryczny, moc: 65 kW/88 KM, moc systemowa: 165 kW/224 KM, systemowy moment obrotowy: 385 Nm.

W nowym MINI Cooper Countryman oprócz standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej oferowana będzie 6-stopniowa skrzynia Steptronic. 8-stopniowa skrzynia Steptronic dostępna będzie opcjonalnie w nowym MINI Cooper S Countryman i nowym MINI Cooper D Countryman. W nowym

MINI Cooper SD Countryman oferowana będzie w wyposażeniu standardowym.

Najnowsza generacja silników i skrzyń biegów daje nowemu MINI Countryman znacznie większy temperament i wymiernie lepsze osiągi. I tak na przykład nowe

MINI Cooper S Countryman ALL4 z 8-stopniową skrzynią Steptronic przyspiesza 7,2 s od 0 do 100 km/h – i jest tym samym o 0,9 s szybsze od swojego poprzednika. Mimo znacznie lepszych osiągów i większej przestronności, komfortu i wyposażenia niemal wszystkie wersje silnikowe mogą pochwalić się jeszcze lepszą wydajnością od poprzednich modeli. Zależnie od silnika redukcja zużycia paliwa wynosi nawet 1,4 l na 100 km. Mistrzem wydajności pośród modeli z napędem stricte spalinowym jest nowe MINI Cooper D Countryman, którego zużycie paliwa wynosi 4,5 – 4,3 l na 100 km, a emisja CO2 118 – 113 g/km (wartości wg cyklu testowego UE i zależne od wybranego rozmiaru opon). Jeszcze niższe parametry uzyskuje nowe MINI Cooper S E Countryman ALL4 z napędem hybrydowym plug-in.

Nowy napęd na cztery koła ALL4: szybki, precyzyjny, kompaktowy i wydajny.

Nowe MINI Countryman może się pochwalić świetną wydajnością również w połączeniu z napędem na cztery koła ALL4 oferowanym opcjonalnie we wszystkich wersjach silnikowych. Nowa wersja napędu na cztery koła wyróżnia się nie tylko szybką i precyzyjną reakcją na zmiany sytuacji podczas jazdy, ale też kompaktową konstrukcją i wysoką wewnętrzną skutecznością. Składa się z przystawki PTO w przekładni przedniej osi, wału przegubowego prowadzącego do tylnej osi i sprzęgła typu hang-on odpowiadającego za precyzyjne dozowanie transmisji napędu na tylne koła. Elektroniczny sterownik układu powiązany jest z układem dynamicznej kontroli stabilności DSC, dzięki czemu bardzo szybko rozpoznaje potrzebę dostosowania rozdziału napędu na osie. W ten sposób ALL4 poprawia zarówno trakcję i stabilność jazdy w niesprzyjających warunkach atmosferycznych i drogowych, jak i zwinność przy dynamicznej jeździe.

Elektryczne i elektryzujące: MINI Cooper S E Countryman ALL4.

Nowa generacja MINI Countryman toruje też drogę dla frajdy z jazdy bez lokalnej emisji spalin. Napęd hybrydowy plug-in w MINI Cooper S E Countryman ALL4 umożliwia jazdę na samym napędzie elektrycznym z prędkością do 125 km/h. Szybki i utrzymujący się, a przy tym niemal bezgłośny wydatek mocy silnika elektrycznego zapewnia nieznaną dotąd formę gokartowych właściwości jezdnych. Nie mniej fascynująca jest precyzyjna współpraca silnika elektrycznego i spalinowego w MINI Cooper S E Countryman ALL4. Silnik elektryczny o mocy 65 kW/88 KM napędza za pośrednictwem jednobiegowej przekładni oś tylną, a trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 100 kW/136 KM przez 6-stopniową skrzynię Steptronic oś przednią. Takie połączenie daje „zelektryfikowany” napęd na cztery koła gwarantujący zawsze optymalny balans między frajdą z jazdy i wydajnością. Średnie zużycie paliwa MINI Cooper S E Countryman ALL4 w cyklu testowym UE wynosi 2,1 l na 100 km, a emisja CO2 49 g/km.

Indywidualna frajda z jazdy: Dynamic Damper Control i MINI Driving Modes.

Zaawansowana konstrukcja układu jezdnego nowego MINI Countryman łączy sprawdzoną oś przednią z jednoprzegubowymi kolumnami resorującymi i wielowahaczową oś tylną o lżejszej i sztywniejszej konstrukcji i zestrojeniu specyficznym dla danego modelu. Stanowi to doskonały fundament dla precyzyjnego prowadzenia i maksymalnej zwinności. Oprócz tego zastosowano tu również elektromechaniczny układ kierowniczy z funkcją Servotronic, mocne hamulce i układ dynamicznej kontroli stabilności DSC. Wyposażenie standardowe nowego MINI Cooper Countryman i nowego MINI Cooper D Countryman obejmuje 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Pozostałe modele wyposażone są standardowo w 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Oferta wyposażenia dodatkowego obejmuje jeszcze inne obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarze do 19 cali.

W nowym MINI Countryman oferowany jest opcjonalnie układ Dynamic Damper Control. Elektronicznie regulowane amortyzatory mają dwie charakterystyki działania aktywowane również za pośrednictwem opcjonalnych MINI Driving Modes. Pokrętło przy dźwigni biegów umożliwia wybór konfiguracji pojazdu: MID, SPORT i GREEN. Tryby te mają wpływ również na charakterystykę pedału gazu i układu kierowniczego, działanie elektrycznych funkcji komfortu oraz zależnie od silnika i wyposażenia również na brzmienie silnika i charakterystykę zmiany biegów skrzyni Steptronic.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

chuchereczko

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl