Ile kosztują kliknięcia w kampaniach Google Adwords?


Ile kosztują kliknięcia w kampaniach Google Adwords?
2016-07-29
Sprawdź jaki jest koszt kliknięcia w linki sponsorowane. Jakim budżetem trzeba dysponować, żeby reklamować się w Google AdWords. Przekonaj się, że Twoją firmę stać na skuteczny marketing internetowy.

Google umożliwia firmom dotarcie do klientów. Jedną z form reklamy w Google jest umieszczanie informacji o ofercie firmy ponad organicznymi wynikami wyszukiwania. Korzystając z tej formy reklamodawca nie płaci za wyświetlanie reklam, ale każde kliknięcie w reklamę.

Koszt kliknięcia jest uzależniony od wielu czynników:

  • Konkurencja w branży - im większa konkurencja, tym droższy będzie koszt kliknięcia.
  • Popularność słówa kluczowego - zazwyczaj im więcej kampanii bierze udział w licytacji przy wyświetlaniu reklamy, tym większy jest koszt kliknięcia.
  • Wynik jakości - dobry wynik jakości obniża koszt kliknięcia w kampanii AdWords.
  • Pozycja reklamy - im wyższa pozycja, tym większy koszt kliknięcia.

Przykładowe stawki CPC

Koszty kliknięć w kampanii Google AdWords będą różne dla każdej kampanii. Wiele zależy od branży. W mocno konkurencyjnych branżach jak hotelarstwo czy stomatologia koszty kliknięć będą oscylować w granicach kilku, do nawet kilkunastu złotych. Koszty kliknięć w branżach charakteryzujących się średnią konkurencją mogą wynosić 1 - 3 zł. W branżach, gdzie konkurencja jest niewielka, koszty kliknięcia mogą wynosić kilka, do kilkudziesięciu groszy.

Obliczanie kosztu kliknięcia

Niezależnie od branży mechanizm obliczania stawki CPC (Cost Per Click) jest zależny od konkurencji. Zakładamy, że współczynnik jakości jest taki sam w Twojej kampanii oraz w kampanii konkurencji. Jeżeli Twój konkurent ustawił maksymalny koszt kliknięcia na poziomie 1 zł, a Ty ustawiłeś 2 zł realny koszt kliknięcia wyniesie 1,01 zł.

Co ciekawe może zdarzyć się sytuacja, że reklama z niższą stawką będzie wyświetlana wyżej. Warunkiem jest dobry wynik jakości. Na wynik jakości ma wpływ kilka podstawowych czynników taki jak:

  • CTR - Wskaźnik informuje jaki procent osób widzących reklamę - klika
  • Wykorzystanie dostępnych rozszerzeń
  • Dopasowanie tresci reklamy do słów kluczowych
  • Dopasowanie treści reklamy do contentu strony internetowej


Budżet dzienny

Pamiętajmy, że Google będzie wyświetlać reklamy do momentu wykorzystania dziennego budżetu. Mogą zdarzyć się dni, kiedy budżet zostanie przekroczony, ale w kolejnych dniach będzie ograniczany, żeby średnia wykorzystywana kwota była zgodna z ustawieniami reklamodawcy.

Jaki jest minimalny budżet dzienny?

Budżet powinien być dopasowany do branży. Zdarza się, że dzienne budżety kampanii AdWords są ustawiane na poziomie od kilku/kilkunastu złotych, z drugiej strony niektórzy reklamodawcy wydają dziennie tysiące złotych.

Ile kosztuje obsługa i prowadzenie AdWords

Prowadzenie kampanii AdWords można realizować samodzielnie, aczkolwiek jest to bardzo rozbudowane narzędzie i wykorzstanie wszystkich dostępnych funkcji w ramach AdWords będzie bardzo ciężkie. Obsługa kampanii Adwords przez Certyfikowanego Partnera Google jest dość tania, podaję link do oferty na kampanie AdWords. Jak widać koszty obsługi są raczej procentową wartością. Nie stanowią dużej części budżetu CPC dlatego warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją w celu przeprowadzenia skutecznej kampanii AdWords. To znacznie zwiększa szansę na sukces.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

outsiderp

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl