Jak prezentować produkt, by lepiej się sprzedawał?


Oceń artykuł Zobacz ranking
Przepisz powyższy kod i oceń artykuł »
Jak prezentować produkt, by lepiej się sprzedawał?
2017-10-10
Dlaczego pieczywo w każdym sklepie umieszczone jest na jego końcu? Co decyduje o rozkładzie produktów na półkach? Aranżacja sklepów nigdy nie jest dziełem przypadku, ale starannie zaplanowanym działaniem, które ma na celu zachęcenie konsumentów do kupna.

Odwiedzając różne sklepy można łatwo zauważyć w nich powtarzające się schematy. Pewne grupy produktów zawsze stoją w określonym miejscu, a artykuły pierwszej potrzeby niemal wszędzie znajdują się na samym końcu sklepu i to wcale nie jest przypadek, ale szczegółowo zaplanowany zabieg. Na każdej półce można znaleźć reklamujący dany produkt wobbler reklamowy, którego nie sposób ominąć wzrokiem, a stąd już prosta droga do nieplanowanego zakupu. Jakie sztuczki stosują sklepy aby nakłonić klientów do zakupu?

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie Kafito.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

Przeczytaj również:

Aranżacja miejsca sprzedaży

Układ produktów w sklepie jest wynikiem pracy specjalistów od merchandisingu, czyli planowania ustawienia produktów w taki sposób, aby maksymalnie zwiększyć sprzedaż. To, w którym miejscu stoi dany produkt ma takie samo znaczenie, jak stosowanie elementów wspomagających sprzedaż, do których należą artykuły POS, które możemy spotkać w każdym sklepie spożywczym, drogerii czy aptece. Pewnie wielu klientów podczas robienia zakupów w różnych sklepach zauważa stale powtarzający się schemat. Artykuły używane codziennie i kupowane praktycznie przez wszystkich, czyli pieczywo, nabiał czy wędliny zawsze umieszczone są w działach znajdujących się na samym końcu sklepu. Nie jest to przypadkowe działanie. W ten sposób sklepy zmuszają klientów do przejścia pomiędzy innymi działami i skuszenia się na produkty, których klient nie uwzględnił w swojej liście zakupowej. Jednak odpowiednie wyeksponowanie danego produktu sprawia, że konsument zatrzymuje się przy nim, zaczyna go oglądać, rozważać zakup i w wielu przypadkach proces ten kończy się umieszczeniem produktu w koszyku. Warto również wiedzieć, że aby kupić korzystnie dobrze jest czasem się schylić. Na półkach na wysokości naszego wzroku na ogół umieszczane są bowiem towary najdroższe lub takie, których termin przydatności niebawem minie.

Wabiki na klientów

Jak sprawić, aby klient przemierzając w pośpiechu cały sklep idąc po pieczywo na śniadanie zauważył, że akurat w promocji są wafelki kakaowe albo miętowe cukierki? Trzeba go na nie naprowadzić odpowiednimi znakami i do tego właśnie wykorzystywane są materiały POS. Najczęściej spotykany element, mający na celu zachęcenie klienta do kupna to wobler reklamowy. Ten niepozorny gadżet odgrywa szczególną rolę w sklepie. Umieszczony na półce z określonym produktem, informuje klienta zazwyczaj o jego obniżonej cenie, ale stosowany jest również w innych celach, aby zwiększyć zainteresowanie określonym towarem oraz jego sprzedaż. Tego rodzaju wsparcie sprzedaży nie jest kosztownym przedsięwzięciem, a może przynieść ogromne korzyści. Aby jednak tak się stało, wobler musi być atrakcyjny wizualnie i zaprojektowany tak, aby był spójny z innymi materiałami reklamującymi dany produkt.  

Nadesłał:

Malwinau

Wasze komentarze (0):


Przepisz kod:
Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl