Liberty Direct: silny wzrost w I kwartale. Multiagencje nowym kanałem sprzedaży ubezpieczyciela


2011-06-20
Liberty Direct, jeden z liderów rynku ubezpieczeń oferowanych przez internet i telefon, opublikował wyniki za I kwartał. Towarzystwo uzyskało 39,4 mln zł składki przypisanej brutto osiągając 36-proc. wzrost (o 10,3 mln zł) w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Oznacza to, że rozwija się ponad dwa razy szybciej niż rynek ubezpieczeń majątkowych. Firma podała ponadto, że ponad 50% nowych klientów pochodzi obecnie z alternatywnych kanałów sprzedaży i rozpoczyna dystrybucję poprzez multiagencje.

 

„Od 2 lat konsekwentnie rozszerzamy działalność poza „czysty” dajrekt, rozbudowując alternatywne kanały sprzedaży w oparciu o efektywną kosztowo platformę dajrektową. W pierwszym kwartale 2011 ponad połowa nowych klientów pochodziła właśnie z nich. Są to przede wszystkim bancassurance, programy afiliacyjne i komisy samochodowe. Nawiązaliśmy współpracę z blisko 3 tysiącami komisów, stając się niekwestionowanym liderem rynku w tym segmencie. Platforma dajrektowa umożliwia nam również bezpośrednią i skuteczną kontrolę jakości obsługi klienta. Wyrazem tego jest nasze zwycięstwo w niedawnym rankingu oceniającym podejście do klienta, opublikowanym przez wiodący portal finansowy. Te sukcesy zachęciły nas żeby pójść o krok dalej i udostępnić ofertę także poprzez multiagentów” - podsumowuje Michał Kwieciński, Dyrektor Generalny Liberty Direct.

 

Grupa Liberty Mutual oferuje ubezpieczenia poprzez agentów i brokerów w wielu krajach na świecie. Synergia dajrektowych i tradycyjnych kanałów dystrybucji jest więc naturalnym kierunkiem rozwoju naszej firmy. W tradycyjny model sprzedaży wchodzimy bazując na silnej pozycji wypracowanej w ciągu ostatnich kilku lat w oparciu o platformę dajrektową  oraz wykorzystując międzynarodowy know-how. W pierwszej kolejności zaprosiliśmy do współpracy wiodące multiagencje przeszkalając już kilkuset agentów” - komentuje Rafał Karski, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Liberty Direct.W obszarze marketingu w I kwartale roku pozostaliśmy aktywni reklamowo promując ubezpieczenia komunikacyjne i mieszkaniowe w telewizji oraz internecie. Działania te realizujemy przy współpracy ze stałymi partnerami biznesowymi - agencją reklamową DDB oraz domem mediowym MPG. Jesteśmy również obecni w social media”  - uzupełnia Karski.

 

Obecnie rynek ubezpieczeń direct jest wart ok. 800-850 mln zł, z czego główną grupę - 90% stanowią ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC. Pozostałe 10% przypada na NNW, assistance, ubezpieczenia turystyczne oraz mieszkaniowe. Na koniec 2011 roku rynek ubezpieczeń direct może przekroczyć 1 mld zł.

 

I kwartał był również korzystny dla Grupy Liberty Mutual, która zamknęła go z zyskiem netto w wysokości 362 mln USD, co oznacza wzrost o 47 mln USD (14,9%) w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. Zebrała równocześnie 7,583 mld USD składki przypisanej netto, czyli o 374 mln USD więcej (5,2%) niż w I kwartale ubiegłego roku. W tym samym okresie przychody Liberty Mutual wyniosły 8,381 mld USD, co oznacza wzrost o 2,3% (191 mln USD) w porównaniu do analogicznego okresu 2010 roku.

Liberty Direct ubezpiecza ponad 200 tys. pojazdów i zatrudnia ponad 300 osób.

 

_________________________________________________________________________________

Liberty Direct to dynamicznie rozwijający się ubezpieczyciel oferujący polisy przez telefon, internet oraz multiagencje. W 2010 roku przypis składki brutto towarzystwa wyniósł 133,6 mln PLN. Firma ubezpieczyła już blisko 200 tys pojazdów. Oferta Liberty Direct obejmuje szeroki zakres ubezpieczeń komunikacyjnych dla Klientów indywidualnych - OC, AC, NNW, Assistance, Ubezpieczenie Szyb oraz Ubezpieczenia Mieszkaniowe. Jednym z kluczowych elementów strategii firmy jest oferowanie ubezpieczeń w dobrej cenie przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług w zakresie likwidacji szkód. Towarzystwo należy do amerykańskiej Grupy Liberty Mutual.

www.libertydirect.pl

 

Liberty Mutual jest międzynarodową grupą ubezpieczeniową świadczącą kompleksowe usługi w 24 krajach Ameryki, Europy i Azji. Firma działa w Stanach Zjednoczonych od 1912 roku i jest na tamtejszym rynku jedną z największych instytucji ubezpieczeniowych, zajmującą 71 miejsce na liście Fortune 500. Liberty Mutual oferuje pełną gamę produktów ubezpieczeniowych dla Klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Jednym z obszarów działalności biznesowej Grupy Liberty Mutual są ubezpieczenia komunikacyjne dla klientów indywidualnych. Od kilkudziesięciu lat grupa prowadzi działalność na rynkach międzynarodowych, w tym również w Europie. Jej produkty dla klientów instytucjonalnych oferowane są niemal na wszystkich rynkach europejskich, natomiast w segmencie klientów indywidualnych grupa Liberty Mutual obecna jest Portugalii, Turcji, Hiszpanii oraz Polsce.

www.libertymutual.com


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Liberty Direct

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl