Mazda 6 - komfortowy wymiar jazdy


Mazda 6 - komfortowy wymiar jazdy
2014-08-25
Fani motoryzacji na całym świecie coraz częściej zachwycają się azjatyckimi markami i trudno jest się temu dziwić.

Fani motoryzacji na całym świecie coraz częściej zachwycają się azjatyckimi markami i trudno jest się temu dziwić. Niezawodność, świetne osiągi oraz niespotykanie zgrany design świadczą o tym, że producenci tych marek nie spoczywają na laurach i wkładają bardzo dużo inwencji z w powierzone im zadania. Na czołówkę sztachety wysuwa się jednak za każdym razem Mazda, która na europejskim rynku wciąż utrzymuje 20- procentowy wzrost sprzedaży. Do tego stanu rzeczy doprowadził, między innymi, fakt wypuszczenia na rynek nowej Mazdy 6.


Czym jest jej fenomen?

Już od pierwszego momentu, kiedy producenci Mazdy poinformowali o powstaniu nowego modelu, domyślano się, że auto, aby marka mogła utrzymać swoją wysoką pozycję, musi zaskoczyć swoich fanów czymś niezwykłym. I faktycznie, Mazda 6 to samochód klasy D, czyli klasy średniej, który produkowany jest od roku 2002 jako następca modelu 626 produkowanego w latach od 1979 do 2002. Jego konkurenci na rynku motoryzacyjnym to przede wszystkim Opel Vectra oraz Volkswagen Passat, które od lat mają swoich wyznawców i fanów. Łatwo jest więc przewidzieć, że od samego początku Mazda musiała stanąć na wysokości zadania i sprostać wygórowanym oczekiwaniom potencjalnych nabywców.


Czy się udało?

Mazda 6 jest drugim, po modelu CX-5, modelem, który wykorzystał technologię SKYACTIV oraz motyw designu „KODO – Dusza Ruchu”. Producenci Mazdy zapewniają, że auto gwarantuje nie tylko niezwykle wyróżniającą się stylizację, ale także intuicyjną obsługę, ekologiczne rozwiązania i dostarczenie przyjemności z jazdy. Nowa mazda 6 ma także zagwarantować więcej miejsca we wnętrzu samochodu. W porównaniu do swojego poprzednika w nowej Mazdzie 6, przesunięto o 100 mm przednie koła względem słupka, dzięki czemu auto staje się bardziej przestronne i komfortowe. Dodatkowe miejsce oznacza w praktyce, że zdecydowanie wygodniej będą podróżować osoby zasiadające na tylnej kanapie auta. Również bagażniki mają dużą pojemność - 510 (liftback) i 519 l (sedan oraz kombi), co w autach z segmentu klasy średniej należy uznać jako bardzo dobry wynik.


Biorąc pod uwagę fakt, że jeszcze kilkanaście lat temu Mazda nie miała pomysłu na swój dalszy rozwój i zdobycie nowej rzeszy fanów, aktualny obraz sprawy zaskakuje nie tylko fanów motoryzacji, ale i przeciętnych użytkowników aut. Zastosowanie nowych technologii i wizualnych zmian ma coraz większe przełożenie na faktyczny fenomen marki. Jeśli tylko utrzyma ona tę tendencję, niewiele rzeczy na rynku może zagrozić jej bardzo silnej pozycji.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Weronia

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl