MOOOI - piękno i rozmach


MOOOI - piękno i rozmach
2016-06-20
Niewiele jest marek o tak wyrazistym charakterze jak Moooi - jej propozycje można kochać lub nienawidzić, ale na pewno nie można przejść wobec nich obojętnie.

Spektakularne oświetlenie, niecodzienne formy mebli i zaskakujące dodatki sprawiają, że wnętrze staje się wyjątkowe, magiczne, zabawne i niezapomniane. Można się o tym przekonać odwiedzając showroomy Mesmetric.

Każda wizyta w świecie kreowanym od ponad 15 lat pod artystycznym kierownictwem Marcela Wandersa jest niczym wyprawa do baśniowej krainy. Pieczołowicie zaaranżowane i wyreżyserowane prezentacje marki na targach w Mediolanie stały się już legendarne, a odwiedzający je goście zawsze mogą liczyć na niecodzienne wrażenia. Moooi nie boi się rozmachu, ani naprawdę imponujących rozmiarów - czego dowodzi zamieniając ogromną halę w Zona Tortona w krainę pełną luksusu, poczucia humoru i zmysłowości. Ta umiejętność operowania istotnie dużą skalą sprawia, że propozycje Moooi znakomicie sprawdzają się w różnego rodzaju wnętrzach publicznych - wystarczy nawet jeden umiejętnie dobrany przedmiot z oferty holenderskiej firmy, by nadać charakter ogromnemu hotelowemu lobby, teatralnemu foyer czy wnętrzu ekskluzywnej restauracji.

Geniusz z Amsterdamu

Styl Moooi kojarzy się nieodparcie z nazwiskiem Marcela Wandersa - współtwórcy marki, jej dyrektora artystycznego i głównego projektanta. To jego ekscentryczne pomysły sprawiają, że Moooi odniosło tak ogromny sukces i cieszy się uznaniem na całym świecie. Styl Wandersa trudno określić jednym zdaniem. Na pewno lubi dekoracyjność i zabawę skalą przedmiotów. Chętnie szuka inspiracji w historii - pełnymi garściami czerpie z tradycji holenderskiego malarstwa, sztuki użytkowej i architektury. Lubi zabawne detale i nowe technologie - wiele z produktów Moooi wymagało do stworzenia czegoś więcej niż nieposkromiona wyobraźnia. Trzeba też przyznać, że ma niezwykły talent do pozyskiwania utalentowanych współpracowników, bo obok niego dla Moooi projektują m. in. , Jurgen Bey, Bertjan Pot, Maarten Baas, Jaime Hayon, Neri & Hu, Joost van Bleiswijk, Studio Job i  Nika Zupanc. To również Wanders zaprosił do współpracy fotografika Erwina Olafa, którego tajemnicze, mroczne zdjęcia stały się nieodzownym elementem wizerunku marki.

Na zamówienie

Architektom i projektantom wnętrz oraz swoim klientom Moooi proponuje także coś, czym może pochwalić się bardzo niewiele marek - możliwość personalizacji swoich produktów. Szczególnie dobrze widać to na przykładzie dywanów, które dzięki specjalnemu konfiguratorowi można precyzyjnie dopasować do swoich potrzeb. A jeśli, mimo to ktoś nie znajdzie niczego satysfakcjonującego w bogatej bibliotece wzorów, wtedy Moooi proponuje mu stworzenie unikalnego wzoru na zamówienie - co ma szczególne znaczenie przy tworzeniu wykładzin obiektowych.

Wiele produktów Moooi ma już status ikon designu - to przedmioty które inspirują, poruszają i budzą emocje. Choć wielokrotnie były tematem dyskusji i kontrowersji na pewno nie sposób odmówić im siły wyrazu, jakości wykonania i wdzięku.

Po więcej inspiracji zapraszamy do www.mesmetric.com


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

OKK!

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl