Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju


2024-04-18
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele obszarów życia: społeczeństwa, środowiska, technologii, zmian regulacyjno-prawnych i gospodarczych.

Dzisiaj świat bardzo mocno zmierza w kierunku intensywnego rozwoju technologicznego, postępującej digitalizacji i polaryzacji społeczeństwa. Szczególnie w świetle głębokich zmian w naturze biznesu i reformowania strategii, również w miastach plan działania jest podstawą, na której opiera się cały system zarządzania oraz stanowi on kluczowy element
w planowaniu zrównoważonego rozwoju.

Różnorodne koncepcje m.in. inteligentny transport, zrównoważona mobilność, ochrona
i odbudowa środowiska, budownictwo mieszkaniowe, kwestie zmiany klimatu, jakość życia w społeczności, rozwiązania energooszczędne, środowisko zabudowane, infrastruktura miejska, wykorzystanie zasobów naturalnych i technologii, ograniczenia szkodliwości dla biosfery, możliwość rozwoju otaczających obszarów miast, ochrona przestrzeni publicznej, dziedzictwa kulturowego i naturalnego definiują skuteczne zarządzanie w kontekście ich zrównoważonego rozwoju. Natomiast dzisiaj nie wystarczy tylko wykorzystanie nowych, zielonych rozwiązań. Konieczne jest także coraz większe uzupełnianie się aspektów technologicznych i społecznych, przy jednoczesnym zaangażowaniu użytkowników przestrzeni miejskiej w tworzenie takich technologii. Np. zwiększanie ich udziału w procesach decyzyjnych, stymulowanie aktywności, ułatwianie komunikacji, zwiększanie świadomości w planowaniu lokalnego rozwoju itd. Daje to szansę na wprowadzenie pożądanych zmian i stworzenie bardziej zrównoważonej przestrzeni o wyższej jakości życia oraz lepszej efektywności energetycznej.
Jednym z nieodłącznych założeń przygotowywania strategii marketingowej miasta są czynniki wpływające oraz angażujące zrównoważony rozwój i zarządzanie. Na przełomie ostatnich lat planowanie urbanistyczne bardzo znacząco rozwinęło się o marketing miejsc, który ma na celu zaspokajanie potrzeb oraz kształtowanie postaw, zachowań oraz poglądów grupy docelowej danego miasta. Planowanie miejskie nie ogranicza się tylko do wymiarów przestrzennych i infrastrukturalnych. Bardzo ważną rolę odgrywają czynniki społeczno-ekonomiczne, partnerstwo publiczno-prywatne, łącząc wspólne interesy.
Na całym świecie miasta konkurują ze sobą oferując dobra, usługi czy produkty
w praktyce bardzo do siebie podobne. Chcąc dorównać konkurencji lub nawet ją wyprzedzić, muszą skutecznie wykorzystywać najlepsze działania marketingowe
z dostosowaniem ich do dynamiki faz i celów zrównoważonego rozwoju.
Produktywne planowanie marketingowe powinno obejmować badania m.in. wśród grup docelowych, analizy długoterminowych celów i zadań oraz ich odpowiedni wybór
i wdrożenie. Pozwala to koncentrować się na ludziach, przewidywać ich oczekiwania
i nadchodzące zmiany, tworzyć wartościowe miejsca do życia, zwiedzania i inwestowania.
Marketing miasta to nie tylko działania wizerunkowe. To znacznie więcej niż kampanie reklamowe i branding. Na wizerunek można wpływać relatywnie dosyć łatwo. Natomiast budowanie marki miasta, stanowi wyjątkowo złożony i długotrwały proces. Niezbędne są narzędzia strategiczne z możliwymi do osiągnięcia celami oraz czynne reakcje umożliwiające dopasowanie odpowiedniego popytu i podaży na dobrze określonym rynku docelowym.


Źródło:
Informacja przygotowana w oparciu o wiedzę i doświadczenie w realizowaniu terytorialnych działań marketingowych przez marketerów FastMarketingPlan.pl

Literatura:
1. Ucarelli, A. Place branding as urban policy: The (im)political place branding. Cities 2018
2. Dizdaroglu, D. The role of indicator-based sustainability assessment in policy and the decision-making process: A review and outlook. Sustainability 2017

----------------------------------------------

Fast Marketing Plan - tworzy zespół marketerów z 18 letnim doświadczeniem w planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla sektora B2B i B2C w branży m.in.: nieruchomości, FMCG, logistyka, finanse, e-commerce, consulting, HoReCa, handel
i produkcja, beauty&health, kultura i sztuka, placówki oświatowe. Opracowuje sprawdzone i efektywne działania, poparte wiedzą i sukcesami w marketingu.
Inicjatywa Fast Marketing Plan powstała w wyniku potrzeb rynku. Firma obsługuje duże
i małe firmy z trudnościami w marketingu, firmy dobrze prosperujące, szukające nowych rozwiązań, raportów i opinii projektów oraz klienci indywidualni z sektora B2C, którzy dopiero planują rozpocząć swoją działalność oraz potrzebują wsparcia.


Fast Marketing Plan - jedyne takie rozwiązanie na rynku, spersonalizowany szybki plan marketingowy, który można zamówić w sklepie internetowym. Opracowywany na podstawie briefu od klienta. Dostarczany w 48 godzin. Dedykowany dla firmy lub produktu/usługi/marki. Nieograniczony, co do rodzaju branży. Rzetelny i gotowy do wdrożenia. Sprawdzone, proste narzędzie, które wspiera prowadzenie i rozwój biznesu. Obszar - cała Polska.
W sklepie internetowym można również zamówić rozszerzoną wersję planu marketingowego, raportu czy analizy danego projektu. Wtenczas, oferta jest przygotowywana indywidualnie, na podstawie szczegółowego wywiadu z klientem. Dotyczy to także projektów nietypowych lub wymagających więcej czasu na zebranie i weryfikację informacji rynkowych.


www.fastmarketingplan.pl


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Fast Marketing Plan

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl