Pokolenie Y woli używać niż kupować


Pokolenie Y woli używać niż kupować
2015-05-14
Według TNS Polska, jedna czwarta Polaków twierdzi, że kupuje za dużo produktów, z których nie korzysta. Biegle poruszający się w cyfrowym świecie Milenialsi mają szansę zmienić ten stan rzeczy.

Jak wskazują badania, ponad co trzeci przedstawiciel pokolenia Y woli płacić za dostęp do dóbr lub usług wtedy kiedy ich potrzebuje niż kupować. W odpowiedzi na potrzeby tej grupy zmieniają się współczesne miejsca pracy i biznes, m.in. przemysł motoryzacyjny.

Dlaczego młodzi wolą „wypożyczać” niż kupować?

Przedstawiciele pokolenia Millenium w dużej mierze odpowiadają za rozwój jednego z trendów, który zmienia kształt światowej gospodarki – access economy, czyli „ekonomii dostępu”. Termin ten opisuje model, w którym konsument zamiast stać się właścicielem danego dobra, płaci jedynie za czasowy dostęp do niego.
Zmienia się nasze podejście do własności. Według „The Economist” wartość rynku tzw. konsumenckiego współdzielenia zakładającej bezpośrednią wymianę dóbr i usług pomiędzy konsumentami w 2013 r. wyniosła 26 mld dolarów. Widać więc wyraźnie, że powstaje silna potrzeba znalezienia alternatywy dla tradycyjnego modelu konsumpcji. Powodów takiego stanu rzeczy jest kilka. Jednym z nich jest spowolnienie gospodarcze. Innym, wysoki poziom bezrobocia wśród młodych, wpływający na ich sytuację finansową. – komentuje Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu, Członek Zarządu Mikomax Smart Office.


Czytaj całość atykułu tutaj: http://www.magazynit.pl/rynek-it/pokolenie-y-woli-uzywac-niz-kupowac.html


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

openmediagroup

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl