Pół miliona wpisów o seksie w social media


2016-06-07
Kiedyś rozmowy o życiu intymnym stanowiły tabu. Obecnie temat często dominuje przekaz medialny. Od początku roku internauci napisali prawie pół miliona wpisów nawiązujących do seksu – wynika z danych „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Polacy nie boją się dyskutować o erotyce i miłości.  Najczęściej tematyka poruszana jest w mediach społecznościowych. Na Facebooku, Twitterze, Wykopie, YouTube, Instagramie, forach i blogach codziennie pojawia się ok. 2,5 tys. wpisów nawiązujących do seksu. Najczęściej dyskutujemy na Facebooku – 84 proc. przekazu, a następnie na Twitterze. Dynamiczny rozwój social media wpłynął na rozwój społeczeństwa, w tym na zmianę komunikacji i przedstawienia zagadnień dotyczących seksualności. Nowe środki masowego przekazu przyspieszają proces seksualizacji kultury.

Media tradycyjne także ewoluowały. W prasie, radiu, telewizji i na portalach internetowych opublikowano 74 tys. materiałów na tematu seksu. Najczęściej tematyka ta była poruszana przez źródła internetowe – 84 proc. przekazu. 13 proc. to publikacje prasowe, natomiast 4 proc. to RTV.

- Zagadnienie seksualności stało się wszechobecne w mediach. Wysoki jest ciągle odsetek reklam o podtekście erotycznym. Wykorzystanie aluzji erotycznych to nieskomplikowany, ale jednocześnie bardzo skuteczny sposób na promocję marki, choć trzeba pamiętać, że skierowany do określonej grupy docelowej – tłumaczy Katarzyna Popławska, kierownik działu marketingu i PR „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. 

Badanie zostało przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w dniach 1 stycznia – 6 czerwca 2016 r. i uwzględniło 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, 100 stacji radiowych i telewizyjnych, blisko 5 mln źródeł internetowych oraz media społecznościowe.

 

 

 

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl