Polacy na czasie z trendami ogrodowymi


Polacy na czasie z trendami ogrodowymi
2016-09-12
Na przestrzeni kilku ostatnich lat Polacy zmienili sposób postrzegania przydomowego ogrodu. Obecnie coraz bardziej zwracamy uwagę, aby jego wygląd odpowiadał określonemu stylowi w architekturze czy chociażby nawiązywał do modnych rozwiązań i najnowszych inspiracji ogrodniczych.

Minimalizm w ogrodzie

Z raportu przeprowadzonego przez portal Homebook.pl  wynika, że ankietowani wiedzą dokładnie, w jakim stylu chcieliby urządzić swój ogród. Nadal bardzo popularny jest styl rustykalny (wiejski) – 39% respondentów, jednak aż 28% marzy o ogrodzie w stylu nowoczesnym. W nowoczesnej przestrzeni najistotniejsze jest zachowanie minimalizmu kompozycyjnego – ogród nie stanowi dominanty przestrzennej, ale pełni rolę elementu architektonicznej kompozycji domu, podkreślając jedynie jego estetyczne walory. Osiągnięcie takiego efektu jest możliwe m.in. dzięki zastosowaniu materiałów nawiązujących do wyglądu budynku.

Do nowoczesnych domów doskonale pasują wielkoformatowe płyty betonowe charakteryzujące się geometryczną formą kwadratów lub prostokątów. Odpowiedzią firmy Jadar na ten najnowszy trend są płyty Megan dostępne w różnorodnych wymiarach i dwóch odcieniach kolorystycznych. W minimalistyczny styl wpisują się również szklane balustrady tarasów lub metalowe konstrukcje małej architektury ogrodowej, np. pergole ze stali obsadzone pnącymi roślinami mówi Aleksandra Skwira, projektant nawierzchni w firmie Jadar Sp. z o.o.

Beton w nowoczesnej odsłonie

Niemal 93% ankietowanych w raporcie „Jaki ogród mają Polacy” traktuje go jako strefę wypoczynkową, dlatego tak ważne jest zapewnienie w tym miejscu kameralności, którą można osiągnąć przy pomocy betonu będącego niewątpliwie największym trendem tego sezonu. Z tego wyjątkowego materiału można stworzyć niepowtarzalne kompozycje ogrodowe.

 – Taras czy altanę można odgrodzić poprzez użycie gotowych elementów  w postaci donic z roślinnością, palisad oraz cegieł betonowych. Istnieją też inne sposoby na wykorzystanie elementów betonowych. Donicę dekoracyjną można zaadoptować na stolik, z palisad łupanych stworzyć nowoczesną ławkę, a duże powierzchnie płyt betonowych wykorzystać jako blat na stół. Te wszystkie rozwiązania pokazaliśmy w  niedawno otwartym ogrodzie wystawowym w Grójcumówi Aleksandra Skwira.

 

 Moda na ekologiczne nawierzchnie

 Postawy proekologiczne obecne już we wszystkich dziedzinach życia Polaków przeniknęły także do branży budowlanej. W trosce o środowisko naturalne i potrzeby klientów powstają materiały produkowane w technologii ekologicznej z udziałem surowców naturalnych. Nawierzchnie zbudowane z naturalnych, przyjaznych dla otoczenia komponentów mogą stanowić powierzchnię biologicznie czynną.

 

W ofercie firmy Jadar wszystkie linie produktów powstają z naturalnych komponentów, a ich cechą charakterystyczną są duże wolne przestrzenie ułatwiające przepływ wody do gruntu. Dzięki temu kostki i płyty tworzą nawierzchnię biologiczne czynną. Ponadto wszystkie produkty oferowane przez spółkę objęte są 10-letnią gwarancją użytkowania mówi Bartosz Leszczyński, dyrektor ds. handlowych w firmie Jadar Sp. z o.o.  

 

***

Jadar Sp. z o. o. to jeden z wiodących producentów kostki brukowej w Polsce i Europie, a także dekoracji architektonicznych do wnętrz i ogrodów pod markami własnymi Jadar Home, Jadar Garden, oraz SunBlock. Spółka działa od 1990 r. i oferuje pełen zakres usług budowlanych, wykwalifikowaną kadrę i wysokiej jakości materiały budowlane przy użyciu nowoczesnych technologii. Jadar sp. z o.o., obok siedziby w Radomiu posiada oddziały w Warszawie, Skaryszewie, Kielcach, Grójcu i Ostrowcu Świętokrzyskim. Wysoką jakość wyrobów i stabilną pozycję spółki potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia takie jak „Orły Polskiego Budownictwa czy certyfikat „Rzetelni w biznesie”. Firma Jadar została także w 2015 r. laureatem programu Sylwetki i Marki Polskiej Gospodarki w ramach projektu „Lider Polskiej Gospodarki”.

Więcej informacji na stronie www.jadar.pl

 

 

Kontakt dla mediów:

Martyna Drozdowska

PR Executive

Value Communication Sp. z o.o.

martyna.drozdowska@valuecom.pl 

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ValueCommunication

Wasze komentarze (1):

  • avatar
    ~Greg, 2016-09-26 08:26:34

    To bardzo ważne. Tak samo jak zaprojektowanie funkcjonalne otoczenia domu
    http://kostkabrukowa.buszrem.pl/projects/planujemy-ogrod/


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl