„Polak na swoim”. Jakich mieszkań poszukują warszawiacy?


„Polak na swoim”. Jakich mieszkań poszukują warszawiacy?
2018-08-10
Popyt na mieszkania z rynku pierwotnego nie słabnie. Stołeczny deweloper, Nexity Polska podkreśla, że dobre wyniki sprzedaży zawdzięcza w dużej mierze temu, że firma potrafi wstrzelić się z ofertą w oczekiwania nabywców oraz realizować nieszablonowe projekty.

Upodobania Polaków dotyczące kupowanych nieruchomości zmieniają się dość dynamiczne. Czynnikami determinującymi są: wiek i status społeczny kupującego, trendy panujące na rynku, ale przede wszystkim ceny nowobudowanych mieszkań. W dużych miastach, tj. Warszawa największym powodzeniem stołecznych nabywców cieszą się lokale niewielkie, posiadające maksymalnie dwa pokoje. Z obserwacji Nexity wynika, że najbardziej rozchwytywane są lokale dwupokojowe do 50 metrów kwadratowych. Popularne „dwójki” są często kompromisem pomiędzy zbyt małą kawalerką, a droższym mieszkaniem trzypokojowym. Ważny jest także aspekt inwestycyjny. W przypadku późniejszej sprzedaży takiej nieruchomości, znalezienie nabywcy nie powinno być problemem, bowiem w Warszawie najczęściej nabywane są właśnie mieszkania o powierzchni użytkowej od 40 do 60 mkw., stanowiące ok. 40 proc. obrotu. Dwójki, zwłaszcza te położone w miejscach dobrze skomunikowanych z centrum Warszawy, cieszą się również zainteresowaniem stołecznych inwestorów. Takie ulokowanie kapitału zapewnia duże zainteresowanie najemców. Dlatego w realizowanym przez dewelopera osiedlu NextUrsus  przeważają lokale dwupokojowe. Spółka Nexity przeanalizowała potencjał inwestycyjny dzielnic Warszawy. W efekcie okazało się, że warszawski Ursus jest najlepszym miejscem do zakupu mieszkania pod wynajem, z zaskakująco wysoką stopą zwrotu z inwestycji.

 

Szacuje się, ze w Polsce co drugie mieszkanie kupowane jest w celach inwestycyjnych. Mieszkania dwu- i trzypokojowe będą bardziej opłacalne w Ursusie, który w zestawieniu z Żoliborzem w obu wariantach wypada znacznie korzystnej, z różnicą nawet o 0,04 pkt procentowego. Jeśli zdecydujemy się ulokować nasze oszczędności kupując mieszkanie w Ursusie, możemy liczyć na stopę zwrotu z zakupu jednopokojowego mieszkania równą aż 8,99%. Ursus to niedoceniana, a bardzo opłacalna lokalizacja – dodaje Adam Dąbkowski, Dyrektor Generalny w Nexity Polska.

 

Równie istotnym czynnikiem jest ponadczasowa architektura budynku, jakość wykończenia i wykorzystanych materiałów, a także możliwość korzystania przez mieszkańców z części wspólnych.  Bardzo dużą popularnością wśród klientów cieszą się: sale fitness oraz atrakcyjna oferta rekreacyjna – sale fitness, prywatne jezioro, miejsce do grillowania czy do gry w boule. Klienci doceniają również inteligentne rozwiązania, jak np. system Smart Home, który Nexity oferuje w standardzie mieszkania. Zdalne sterowanie oświetleniem, regulacja temperatury, informowanie o wycieku wody czy nieproszonych gościach, to tylko niektóre funkcjonalności tego systemu.

 

Dążymy do tego, by nasze osiedla nie odbiegały w żaden sposób od standardów europejskich. Dlatego w NextUrsus stawiamy na fotowoltaikę. Będzie to osiedle mieszkaniowe z energooszczędnym udogodnieniem w postaci paneli fotowoltaicznych. Ta technologia to wygodne rozwiązanie, które dodatkowo zmniejsza wydatki, np. za energię elektryczną – podsumowuje, Adam Dąbkowski, Dyrektor Generalny Nexity Polska.

 

Firma Nexity jest obecna na polskim rynku nieruchomości mieszkaniowych od 5 lat. Obecne realizuje kilka projektów deweloperskich w Warszawie: NextUrsus (www.nextursus.pl) przy ul. Posag 7 Panien 16, MYBemowo (www.mybemowo.pl) przy ul. Batalionów Chłopskich 79, SkyLife (www.skylife.pl) przy ul. Jana Kazimierza 33 oraz LifeTown (www.lifetown.pl) przy ul. Kłobuckiej 6.

 

O Nexity: Grupa Nexity to czołowy dostawca kompleksowych usług na rynku nieruchomości we Francji. Oferuje szeroki zakres doradztwa i ekspertyz, produktów, świadczeń oraz rozwiązań. Od ponad 40 lat buduje i zarządza nieruchomościami mieszkaniowymi i komercyjnymi we Francji, a także na a terenie innych krajów Europy, m.in. Włoch, Szwajcarii, Belgii i Hiszpanii. Spółka obecna jest na polskim rynku nieruchomości od 2013 roku.

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

MCConsultants

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl