Program „Doceń polskie”. XXII audyt żywności w liczbach


2016-10-27
27 października w Sosnowcu odbyła się XXII certyfikacja żywności organizowana w ramach Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. Trwa liczenie punktów przyznanych żywności przez ekspertów z branży spożywczej.

To na podstawie ich liczby  zapada decyzja o uhonorowaniu wyrobów certyfikatem  „Doceń polskie”.

To była dwudziesta druga certyfikacja wyrobów spożywczych w historii programu „Doceń polskie”.  W tym roku Loża Ekspertów zebrała się po raz czwarty, a ponieważ eksperci obradują co kwartał, kolejny audyt odbędzie się w styczniu 2017 roku. 

Do tegorocznej jesiennej atestacji zakwalifikowano 177 produktów z oferty 71 firm.Producenci ci mają siedziby w 15 województwach; obrazują zatem niemal całą Polskę. Najliczniejszą „reprezentację” miało Mazowsze, wyróżniająca się liczba firm mieści się także w Małopolsce, Wielkopolsce i woj. świętokrzyskim.

Zgodnie z regulaminem programu, członkowie Loży Ekspertów oceniając żywność biorą pod uwagę 3 aspekty: jej smak i wygląd, a także stosunek jakości produktu do jego ceny. - Za każdą cechę przyznawane są noty (od 1 do 10). Do zdobycia certyfikatu „Doceń polskie” potrzeba minimum 7,5 pkt. Tytułem TOP PRODUKT honoruje się natomiast tylko artykuły z maksymalnymi notami – wyjaśnia Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.

Tak jak podczas dotychczasowych atestacji, jury przyjrzało się szerokiemu gronu wyrobów. O certyfikat starali się producenci reprezentujący 10 działów sektora spożywczego (owoce i warzywa, napoje, mięsa, ryby, wyroby mleczarskie, produkty przemiału zbóż, wypieki, oleje i tłuszcze, dania gotowe, alkohole). W atestacji wzięły udział także inne artykuły spożywcze (np. mieszanki ziół czy miody). Szansę zdobycia godła „Doceń polskie - MARKI WŁASNE” miały także wyroby z asortymentu jednej z sieci handlowych.

Rekordzista zgłosił do oceny 14 produktów, a jeden z uczestników certyfikacji może pochwalić się zdobyciem 18 znaków „Doceń polskie” (przyznanych w trakcie minionych audytów). - W tym kontekście należy jednak odnotować, że każdy artykuł oceniany jest indywidualnie, a certyfikaty są przyznawane za konkretny wyrób, nie za całokształt działalności wytwórcy – zaznacza Marek Bielski. 

Certyfikaty jakości są nadawane na 2 lata, po tym okresie producenci chcący w dalszym ciągu korzystać z godła promocyjnego, są zobowiązani dostarczyć wyrób do ponownej oceny. Powtórna atestacja nie odbiega od sposobu sprawdzania żywności po raz pierwszy. Co drugi produkt oceniany w trakcie październikowej certyfikacji był sprawdzany po raz drugi lub pochodzi z oferty laureata programu ubiegającego się o zdobycie wyróżnienia dla kolejnego artykułu ze swojej oferty. 

Liczba nagrodzonych artykułów nie jest jeszcze znana. - Program „Doceń polskie” nie jest konkursem, ani plebiscytem; Loża Ekspertów nie wybiera jednego zwycięzcy w danej kategorii, ale podejmuje decyzję czy oceniany produkt może zdobyć godło promocyjne. W związku z tym, nie ma przeciwwskazań formalnych, aby certyfikatem nagrodzone zostały wszystkie artykułu biorące udział w audycie – podkreśla twórca programu.

Informacje o wyróżnionych produktach (a także ich wytwórcach) będą dostępne na blogu programu, pod adresem www.blog.docenpolskie.pl. Pod adresem tym (w zakładce „Produkty z DP) dostępne jest również zestawienie nagrodzonych dotychczas wyrobów spożywczych. 

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”www.docenpolskie.plwww.blog.docenpolskie.pl Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Twórca programu „Doceń polskie” jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

Kontakt dla mediów:

Anna Koza

anna.koza@adventure.media.pl

Adventure Media s. c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. 780 115 953 

tel. 32 724 28 84

fax 32 417 01 70 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Adventure Media

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl