Projekt „Make it social” najlepszy
![]() |
Znamy już laureatów światowego konkursu World Post & Parcel Awards. Wyniki ogłoszono 15 czerwca br. na warszawskiej gali w Hotelu Hilton. W kategorii Customer Service bezkonkurencyjny okazał się projekt „Make it social” przygotowany i realizowany przez InPost.
World Post & Parcel Awards to prestiżowe wydarzenie dla branży logistycznej, kurierskiej i pocztowej. Co roku przyznawane są nagrody w różnych kategoriach, jak E-commerce, Innowacje, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Bezpieczeństwo, Technologia, Retail Customer Access czy wspomniany wcześniej Customer Service.
Projekt „Make it social”, realizowany przez InPost, zyskał największe uznanie ze względu na duża innowacyjność w podejściu do rozwiązywania problemów klientów. A te mogą być naprawdę różne – czasami kwestie dotyczą takich zagadnień, jak na przykład przesyłki priorytetowe, a czasami ktoś ma problem z obsługą Paczkomatu. Najważniejsza jednak w oczach jury była tu forma tego projektu i nowatorskie wykorzystanie kanału mediów społecznościowych. Warto w tym miejscu dodać, że InPost uważany jest w naszym kraju za pioniera regularnego kontaktu z klientami za pomocą kanału społecznościowego.
„Make it social” okazał się wielkim sukcesem z dwóch ważnych powodów. Po pierwsze social media to obecnie najszybszy sposób kontaktu i zdecydowanie wygodniejszy niż na przykład infolinia lub e-mail. Ten kanał pozwala błyskawicznie reagować na problemy klientów i rozwiązywać je na bieżąco. Drugi ważny powód sukcesu „Make it social” to podejście samych pracowników InPost – zapewnili skuteczne i szybkie wsparcie konsumentów w różnych obszarach, jak listy, obsługa automatycznych skrytek czy tanie usługi kurierskie. Bez tego nie byłoby mowy o pomocy klientom na wysokim poziomie.
W kategorii Customer Service InPost pokonał tak znane firmy, jak Deutsche Post. Nie była to jednak pierwsza nagroda dla polskiego operatora pocztowego, który znany jest nie tylko w naszym kraju z innowacyjnych rozwiązań i proponuje klientom tanie paczki oraz listy. W latach 2010, 2011 i 2013 InPost otrzymał nagrodę World Mail Awards, a w 2015 roku – wyróżnienie Engage Awards.