Sony na IBC 2017 pokazuje całkowicie zewnętrzną, chmurową obsługę produkcji medialnej na dużą skalę


Sony na IBC 2017 pokazuje całkowicie zewnętrzną, chmurową obsługę produkcji medialnej na dużą skalę
2017-09-18
Oto wiadomości jutra: Sony oraz jej partnerzy techniczni, firmy T-Systems, IRT i Huawei, demonstrują całkowicie zewnętrzną obsługę produkcji medialnej na dużą skalę

Podczas targów IBC 2017 (14–19 września) firma Sony zademonstrowała działanie swojego systemu produkcji wiadomości Media Backbone Hive wyłącznie w środowisku chmurowym.

Po raz pierwszy w historii targów IBC system Hive będzie centralnym elementem w pełni funkcjonalnej platformy do produkcji wiadomości, działającej w chmurze obsługiwanej przez Open Telekom Cloud: europejski serwis prowadzony przez firmę T-Systems — dostawcę usług teleinformatycznych należącego do Deutsche Telekom — oraz jej partnera technologicznego Huawei. Poprzez połączenie skalowalnej platformy produkcyjnej, takiej jak Hive, z elastycznością chmury firma Sony pokazuje, że szybka, sprawna produkcja wiadomości jest możliwa niezależnie od wielkości stacji telewizyjnej czy podmiotu tworzącego treści.

Demonstracja przyszłości produkcji wiadomości na targach IBC

Zademonstrowane rozwiązanie jest przeciwieństwem obecnej produkcji wiadomości, skoncentrowanej na sprzęcie i realizowanej w studiu. Ukazuje ono fascynujące możliwości, jakie daje przeniesienie całej produkcji do środowiska chmurowego: obsługę wielu lokalizacji i bezpieczne umiejscowienie materiałów oraz aplikacji poza siedzibą firmy — w centrach przetwarzania danych obsługujących duże podmioty.

Podczas targów IBC dziennikarze mobilni i studenci kierunków związanych z mediami będą nagrywać materiały wideo Full HD przy użyciu kamer kompaktowych i smartfonów. Kolejne materiały dostarczą dziennikarze wideo: prześlą je ze swoich laptopów do systemu Hive za pośrednictwem serwera FTP lub bezpośrednio.

Do gromadzenia materiałów użyty zostanie również system XDCAM air — chmurowa platforma Sony pełniąca rolę łącznika między kamerami w terenie a infrastrukturą studia telewizyjnego. Dzięki systemowi XDCAM air można od razu rozpocząć opisywanie i montaż pobranych plików multimedialnych i metadanych, mimo że zdjęcia w terenie jeszcze się nie zakończyły. Oszczędza to cenny czas i pomaga montażystom przygotować relację z niespotykaną wcześniej szybkością.

Do edycji materiału filmowego chmurze posłużą narzędzia wbudowane w system Hive, zaawansowane wirtualne stacje montażowe oraz rozwiązania oparte na klientach sieci www. Gotowe reportaże będą przez całe targi IBC publikowane bezpośrednio z systemu Hive w serwisach Facebook, Twitter, YouTube i na innych platformach.

System Hive łączy się również z serwisem chmurowym MXF Analyser, działającym na platformie Microsoft Azure. Jest to chmurowa wersja czołowego narzędzia do sprawdzania plików o nazwie MXF Analyser, rozwijanego w ostatnich latach przez IRT (Institut für Rundfunktechnik) z Monachium — ceniony na świecie instytut badawczy, który specjalizuje się w technologii dla telewizji i mediów. Instytut IRT jest stowarzyszony z takimi nadawcami publicznymi, jak ARD, ZDF, Deutschlandradio, ORF i SRG/SSR. Współpracuje również z wieloma klientami z sektora telewizji, mediów i przemysłu.

IRT wykorzystuje system Hive w swoich badaniach nad koncepcjami i zastosowaniami produkcji w chmurze. Skupia się też na sposobach integracji rozwiązań chmurowych w rodzaju Hive z obecną infrastrukturą mediów, z uwzględnieniem zarówno samych materiałów, jak i metadanych.

Niezrównane możliwości systemu Hive przy obsłudze różnych mediów zademonstruje firma Huawei, będąca producentem rozwiązań technicznych. Uzyska ona dostęp do tych samych materiałów w chmurze z własnego stanowiska na targach IBC, przeglądając je i edytując przy użyciu tzw. cienkich klientów (ang. thin client).

Dotrzeć do nowych odbiorców… mniejszym kosztem

— Stacje telewizyjne i producenci wiadomości stoją w obliczu bardzo poważnych wyzwań: fragmentacji odbiorców, trudności z dotarciem do nich, istnienia wielu platform i rosnących kosztów działalności — komentuje Stuart Almond, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w dziale AV and Media Solutions. — Na targach IBC pokazujemy, że poprzez umożliwienie naszym klientom przeniesienia produkcji wiadomości do chmury i wprowadzenie ułatwień w zdalnej produkcji oraz współpracy, pomagamy im w szybszym dostarczaniu materiałów w linearnych systemach organizacji pracy, a przy tym pozwalamy bez dodatkowych kosztów dotrzeć do nowych odbiorców - użytkowników Internetu.

— Wiadomości nie da się przewidzieć: coś ważnego lub interesującego może zdarzyć się w każdym miejscu oraz w każdym momencie i dlatego prawdziwym konkurentem współczesnych stacji telewizyjnych jest każdy, kto ma konto w serwisie społecznościowym — dodaje Almond. — Media Backbone Hive to przepustka do szybszej, sprawniejszej produkcji. A co nie mniej ważne, przeniesienie materiałów i aplikacji do chmury oznacza mile widziane przejście od dużych inwestycji kapitałowych w opartą na sprzęcie infrastrukturę studia do znacznie bardziej efektywnego modelu wydatków operacyjnych.

— Firma T-Systems, będąca pionierem na europejskim rynku rozwiązań chmurowych, była świadkiem wielu przenosin do chmury — mówi dr Maximilian Ahrens, VP Strategy & CTO Cloud, Digital Division, T-Systems. — Nauczyliśmy się, że kluczowym czynnikiem w przejściu na rozwiązania cyfrowe jest dostępność produktów dostosowanych do pracy w chmurze. Takimi właśnie zasobami dysponują firmy Sony i Harmonic. Słuszność tej koncepcji potwierdziło nasze rozwiązanie „Open Telekom Cloud powered by Huawei”, zapewniające znakomite wyniki.

— Przejścia do serwisów chmurowych w sektorze mediów i rozrywki nabierają wyraźnego przyspieszenia. Stacje telewizyjne aktywnie badają możliwości zdobycia i utrzymania nowej widowni przy równoczesnym zwiększeniu poziomu współpracy, rozwoju pracy zdalnej i obniżeniu kosztów — mówi dr Rainer Schäfer, General Manager Media Services and Platforms w IRT. — To fascynujące rozwiązanie potwierdzające słuszność koncepcji, które uwzględnia też chmurę w wariancie hybrydowym, pokazuje zmiany w myśleniu mediów o modelach produkcji.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem pro.sony.eu

Więcej informacji o firmie Sony na targach IBC można uzyskać, klikając tutaj.

#SonyIBC17

 

 

Informacja o firmie Sony

 Sony Professional Solutions stawia sobie za cel uwalnianie olbrzymiej energii drzemiącej w obrazie. Centralne znaczenie w tej wizji ma pomoc klientom w budowaniu opowieści, wprowadzaniu zmian, tworzeniu więzi emocjonalnych, stymulowaniu uczenia się i wyzwalaniu potencjału. Firma Sony znakomicie łączy technologię z kreatywnością. Współpracuje z firmami z różnych sektorów, między innymi mediów i produkcji studyjnej, kina, służby zdrowia, sportu, biznesu i edukacji, dostarczając im nowatorskie rozwiązania, będące stymulacją do zmian. Dzięki ponad 30-letniemu doświadczeniu oraz współpracy z zaufanymi i uznanymi partnerami technologicznymi Sony oferuje bogaty wachlarz produktów i usług, które stanowią prawdziwą wartość dla firm oraz źródło informacji, wiedzy, rozrywki i inspiracji dla klientów.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem http://pro.sony.eu  

Zapraszamy na Twittera @SonyProEurope / https://twitter.com/SonyProEurope

 

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

Malgorzata Błachnio, INDALO

Tel.: +48 601 349 356, mail: malgorzata.blachnio@indalo.pl www: www.sony.pl/pro  

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

INDALO

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl