Supermarkety stawiają na jakość


Supermarkety stawiają na jakość
2017-08-22
Przewiduje się, że kosztem hipermarketów i niezależnych detalistów będzie umacniać się pozycja supermarketów, dyskontów i convenience store’ów. Wyrazem konsolidacji w tym obszarze jest rozbudowa największych sieci tych formatów i ich ciągłe inwestycje w poprawę doświadczeń zakupowych.

Według szacunków Domu Maklerskiego PKO Banku Polskiego rynek FMCG w naszym kraju wart jest 255 mld złotych. Udział 10 największych sieci detalicznych zwiększył się w ciągu ostatnich 5 lat o 16 punktów procentowych - do poziomu 58%. Przewiduje się, że proces ten będzie postępował, a koncentracja będzie wzrastać najszybciej w segmencie convenience i supermarketów. Jednym z przykładów dynamicznej ekspansji, będącej odzwierciedleniem zmian zachodzących na rynku, jest rozwój sieci Piotr i Paweł. Firma znacząco zwiększyła liczbę sklepów, stawiając jednocześnie na budowanie przewagi konkurencyjnej na bazie jakości shopping experience.

Charakterystyka i rozwój sieci

Piotr i Paweł to funkcjonująca na polskim rynku od przeszło 25 lat marka sklepów branży FMCG. Od 2013 roku liczba placówek wzrosła o 40%. Według informacji spółki, posiadając 140 obiektów, stanowi ona dziś  największą sieć supermarketów w naszym kraju. Jak dowiadujemy się ze strony internetowej firmy, celem jej założycieli było stworzenie sklepu, w którym sami chcieliby robić zakupy. Realizacja tej koncepcji wyraża się w dbałości o jakość obsługi oraz wystrój placówek – od dominującej kolorystyki po meble i wyposażenie. Dobrym przykładem wcielenia w życie tak sformułowanych zamierzeń jest jeden ze świeżo otwartych przez Piotra i Pawła obiektów– market w Centrum Handlowym Gondola w Legionowie. – System oświetleniowy wdrożony w legionowskim Piotrze i Pawle na innowacyjnych pod względem projektowym oprawach, nad formą których dominuje elegancka krzywizna – mówi Filip Gabryelczyk, Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska oraz Ekspert Oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego. – Sięganie po rozwiązania tej klasy świadczy o przywiązywaniu dużej wagi do wystroju sklepu oraz jakości stosowanego w nim światła – twierdzi ekspert.

Opis wystroju i wdrożonych rozwiązań oświetleniowych

Kwestią przyciągającą uwagę zaraz po wejściu do placówki jest dobór kolorystyki. Posadzkę skomponowano z szarych płytek oraz kafli odpowiadających barwą i fakturą ciemnemu, szlachetnemu drewnu. Górna część słupów podpierających strop nawiązuje estetycznie do dominującego stylu podłoża. Dół - do wysokości odpowiadającej górnej krawędzi regałów –stanowi antracytowa obudowa dopasowana do koloru koszyków, półek i ekspozytorów. Korzyści z takiego doboru barw są dwojakie. Po pierwsze, ciemne tło kojarzy się z towarami segmentu premium. Po drugie, umożliwia ono efektywne zbudowanie kontrastu i wyróżnienie artykułów dzięki ich bezpośredniemu oświetleniu. – Oświetlenie ogólne stanowią zawieszone na szynach w centralnej części alejek podwójnie asymetryczne oprawy LED. Dzięki swojej konstrukcji rzucają światło na regały, w mniejszym zaś stopniu na posadzkę znajdującą się pomiędzy nimi - bezpośrednio pod lampą – mówi Filip Gabryelczyk, koordynujący wdrożenie ze strony dostawcy oświetlenia. – Na poprzecznych alejkach zainstalowano dodatkowo kierunkowe diodowe reflektory akcentujące. Ich zadaniem jest eksponowanie artykułów umieszczonych na skrajnych półkach – dodaje Menedżer Sprzedaży Segmentu Retail TRILUX Polska. Modele tej linii zostały zastosowane także w dziale z warzywami i owocami. W tym przypadku wyposażono je w moduły o bardzo wysokim stopniu oddawania barw Ra=95, dające światło sprzyjające uwydatnieniu świeżości produktu oraz soczystych kolorów jabłek, cytrusów i jarzyn.

Na tym tle szczególnie wyróżniają się dwie sekcje – alkohole oraz mięso i wędliny. Na stoisku z winem, szampanami i mocniejszymi trunkami obniżono strop, podwieszając lustrzaną kratownicę. Wbudowano w nią reflektory akcentujące, skierowane na kluczowe miejsca regałów. Obszar wyodrębniono dodatkowo dzięki posadzce o fakturze drewna. W efekcie powstała kameralna, ale i wizualnie interesująca, przyciągająca wzrok klientów strefa. Na tle całości wystroju odznacza się także dział świeżego mięsa, ryb i serów. W tym przypadku przestrzeń ograniczono, zabudowując ją od pewnej wysokości ścianą, na której zawieszono widoczny z daleka opis stoisk. Znajdujący się za nią strop wyłożono białymi kasetonami. Wpuszczono w nie moduły oświetlenia ogólnego oraz kierunkowe reflektory skierowane na lady chłodnicze. W sekcji z mięsem wykorzystano czerwonawe, a w dziale rybnym – zimne różowawe światło. Sery oświetlono natomiast ciepłym odcieniem bieli. W każdym przypadku zastosowane układy optyczne pozwalają uwydatnić najbardziej pożądane cechy produktów, pozytywnie wpływając na ich postrzeganie przez klientów.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

More&More

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl