Suplementy diety – jak często poszukujemy ich w Internecie? Analiza serwisu Okazje.info


2015-09-18
Suplementy, czyli skoncentrowane źródło witamin, składników mineralnych lub innych substancji, to obecnie bardzo popularny sposób na uzupełnianie diety. Ich popularność rośnie zwłaszcza jesienią, kiedy nasza odporność spada.

Przyjmujemy je z nadzieją, że wpłyną pozytywnie na nasze zdrowie lub poprawią wygląd. Po jakie suplementy diety sięgamy najczęściej? Gdzie poszukujemy odpowiednich dla siebie specyfików? Czy kupujemy je również w Internecie? Specjaliści z serwisu Okazje.info zebrali dane, które pozwoliły odpowiedzieć na te pytania.

Badanie przeprowadzone przez CBOS w sierpniu 2014 roku wykazało, że ponad jedna trzecia Polaków (36%) regularnie lub czasami przyjmuje suplementy diety[1]. Poprzez ich stosowanie chcemy zadbać o swoje zdrowie lub poprawić wygląd. Na rynku dostępnych jest wiele różnego rodzaju suplementów diety. Najczęściej spotykane to: wspomagające odchudzanie, wzmacniające odporność, wspomagające układ trawienny, poprawiające stan skóry, włosów i paznokci czy wpływające na pamięć i koncentrację. Suplementy kupujemy w aptekach, drogeriach, a także w Internecie.

Internauci  a suplementy diety

W badaniu przeprowadzonym przez specjalistów Okazje.info wśród internautów, do przyjmowania suplementów diety przyznało się również sporo, bo 23% respondentów[2]. Najczęściej stosowanymi środkami leczniczymi tego rodzaju okazały się być preparaty wzmacniające włosy i paznokcie – wskazało je 29% badanych. Na drugim miejscu znalazły się suplementy wspomagające odchudzanie (28%), natomiast na trzecim wzmacniające odporność (23%). W zestawieniu pojawiły się również suplementy diety wspomagające układ trawienny, których przyjmowanie zadeklarowało 21% respondentów, a także suplementy witaminowe (12,6%), na poprawę koncentracji (10,6%) oraz wspomagające układ ruchu (8,7%).

Specjaliści Okazje.info wskazali także najpopularniejsze produkty w serwisie, w trzech najczęściej wskazywanych w badaniu kategoriach. W kategorii „Włosy, skóra i paznokcie” okazały się być nimi suplementy: Revalid, Inneov Densilogy oraz Aliness Acai Berry. W kategorii „Tabletki na odchudzanie” pierwsze trzy miejsca zajęły: SlimGREEN, SNS Yohimbine oraz VITAPOL FARM Saluran. Natomiast w kategorii „Odporność” najczęściej poszukiwane suplementy to: Geriavit Pharmaton, Laboratoria Natury Srebro Koloidalne oraz Nutridrink.

Suplementy diety a miejsce ich nabywania

W styczniu 2014 roku polskie apteki internetowe zanotowały rekordowe 2 mln użytkowników[3]. Widać zatem, że coraz więcej osób przekonuje się do kupowania leków przez Internet. Dużą rolę odgrywa tutaj zapewne wygoda, do której przyzwyczajeni są ci, którzy w ten sposób od dawna nabywają już ubrania, kosmetyki czy prezenty. Jednak w tym przypadku najważniejszym aspektem są ceny, które potrafią być nawet dwa razy niższe w Internecie niż w aptece stacjonarnej.

Badanie przeprowadzone przez specjalistów Okazje.info wykazało, że suplementy diety częściej niż w drogeriach, w których również dostępna jest ich szeroka oferta, kupujemy w Internecie. Do ich nabywania w sieci przyznało się 26,4% badanych, natomiast drogerię jako miejsce ich poszukiwania wskazało jedynie 7,25% respondentów. Najpopularniejszym miejscem zakupu suplementów diety pozostają wciąż apteki stacjonarne, w których tego rodzaju zakupy robi 66,3% z przebadanych osób. Wiele wskazuje jednak na to, że ten odsetek będzie regularnie spadał. Tym bardziej, że w sieci powstaje coraz więcej aptek, które zjednują sobie klientów nie tylko ceną, ale i jakością oraz szybkością obsługi. To rynek, który z pewnością warto obserwować.



[1] Komunikat CBOS „Diety Polaków”, sierpień 2014 (oprac. M. Omyła-Rudzka).

[2] Badanie przeprowadzone w dniach 4 -7.09.2015 roku , na próbie 2722 użytkowników serwisu Okazje.info.

[3] Źródło: Badanie Megapanel PBI/Gemius


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

38PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl