Sztruks wraca na wybiegi


Sztruks wraca na wybiegi
2016-12-28
Wielu utożsamia go pewnie z mało szałowymi strojami, upodobanymi głównie przez nauczycieli historii. Był też jedną ze sztandarowych tkanin, noszonych przez polityków w latach polskiej transformacji. Dziś wraca do łask w nowej odsłonie.

Już nie kojarzy się z nieco trącącymi myszką stylizacjami, a wręcz przeciwnie – projektanci wykorzystują go chętnie w swoich kreacjach, udowadniając, jak wiele stwarza możliwości. Poznaj tajemnice sztruksu.

SZLACHETNY RODOWÓD?

Polskie słowo sztruks wywodzi się od niemieckiego Struck. Na całym świecie tkanina znana jest jednak jako cord, co jest skrótem od pełnej nazwy: couduroy – zlepka francuskich corde du roi, oznaczających w dosłownym tłumaczeniu tyle co królewska lina. Nazwa nie odzwierciedla jednak ani historycznego, ani współczesnego zastosowania tkaniny. Sztruks powstał w XVIII wieku i był noszony przez wszystkie klasy społeczne. Śmiało można go nazwać kolejnym dzieckiem rewolucji przemysłowej.

STYLOWY I ELEGANCKI

Choć w latach 80. i 90. – głównie za sprawą nieco topornych marynarek – nie zdobył wielkiej chwały, dziś wraca z klasą. Coraz chętniej wykorzystują go projektanci. W swojej kolekcji jesień – zima 2016/2017 ubrania z tej tkaniny mają również ambasadorzy kampanii Whirlpool 6-ty Zmysł Projektanta. Michał Szulc stworzył sztruksowe żakiety o niebanalnym kroju, a BIZUU – delikatną sukienkę koktajlową. Kreacje z tej tkaniny to jedne z najmodniejszych stylizacji tego sezonu. Idealnie sprawdzą się w świątecznych, a nawet sylwestrowych stylizacjach.

JAK DBAĆ?

Sztruksowe ubrania najczęściej wykonane są z bawełny, dlatego w pralce należy wybierać program „Bawełniane 40” lub „Delikatne”. Jeśli natomiast w swojej garderobie mamy sztruks wełniany, z jego pielęgnacją świetnie poradzi sobie specjalny program „Wełna”, dostępny w niektórych pralkach Whirlpool SupremeCare. W przypadku, gdy nasze ubrania są mało zabrudzone, doskonale sprawdzi się też program „Kolorowe 15”. A więcej ciekawych porad na temat prania można znaleźć na blogach: Kamili Szczawińskiej www.kamilaszczawinska.pl i Kamila Pawelskiego www.ekskluzywnymenel.com, ambasadorów projektu Whirlpool 6-ty Zmysł Projektanta.

6-TY ZMYSŁ PROJEKTANTA

To kampania, która łączy technologię użytkową ze światem mody. Marka Whirlpool została partnerem projektantów Michała Szulca i BIZUU oraz dwojga wymienionych wyżej blogerów. Za ich pośrednictwem pokazuje, że urządzenia AGD mogą znakomicie zadbać o wszystkie nasze ubrania, także te, które do tej pory czyściliśmy w pralni chemicznej. Pralki Whirlpool SupremeCare, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, gwarantują, że nawet po wielu praniach nasze ulubione elementy garderoby nie stracą kształtu ani koloru. W odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania Klientów, marka wprowadziła też rozwiązanie, które pozwala prać jeszcze efektywniej i bardziej ekonomicznie. Jednym z modeli pralek Whirlpool (FSCR 12432) można sterować zdalnie, za pomocą aplikacji 6-ty Zmysł Live.

Więcej o kampanii 6-ty Zmysł Projektanta na stronie www.6zmyslprojektanta.pl. 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

38PR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl