Wąsaci mężczyźni są zdrowsi?
                		 
		             | 
        
Wąs wraca do mody i tym razem to nie chodzi tylko o chwilowy trend. Wąs może być oznaką dbania o zdrowie. W listopadzie mężczyźni zapuszczają wąsy w ramach akcji Movember. Jej celem jest budowanie świadomości.
Rak  prostaty to drugi najczęstszy nowotwór wśród mężczyzn. Wcześnie wykryty  jest całkowicie wyleczalny. W Polsce co roku o chorobie dowiaduje się  ok. 11000 mężczyzn i umiera z tego powodu aż 4000.
Movember  narodził się w 2003 roku, kiedy w Australii grupa znajomych założyła  się o to, któremu uda się wyhodować największy Wąs w ciągu 30 dni  listopada. Okazało się wówczas, że Wąs ma ogromną siłę do prowokowania  dyskusji – na temat męskiego zdrowia. Od 14 lat na całym świecie  mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie Wąsy, by zachęcać  innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi  z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza  nadal pozostaje niewielka.
 
Ruch  Movember Polska narodził się wśród Polaków przebywających na Wyspach  Brytyjskich, gdzie mieści się centrala Movember dla Europy. W 2014 roku  dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano  edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 roku Movember Polska był już  serią spotkań i prelekcji. Oczywiście był to także sezon zapuszczania  Wąsów dla blisko miliona osób w całym kraju, które angażowały się w  kampanię w największych miastach w Polsce oraz na portalach  społecznościowych.
 
W  2016 roku zostały, po raz pierwszy w globalnej historii Movember,  zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Udało  się przebadać blisko 1300 mężczyzn, wykrywając 16 przypadków nowotworów  jąder i niemalże 30 innych schorzeń. Dzięki zaangażowaniu Kliniki Nova  ambasadorami akcji zostali siatkarze Mistrza Polski, drużyna ZAKSA  Kędzierzyn-Koźle.
  Cele kampanii 
Jak  co roku celem kampanii Movember jest podnoszenie świadomości mężczyzn w  całym kraju na temat profilaktyki raka jąder i prostaty. Nowotwory  jąder dotyczą przede wszystkim młodych mężczyzn, między 15 a 35 rokiem  życia, zaś rak gruczołu krokowego dotyczy panów w coraz młodszym wieku –  nawet 45-letnich.
 
Dzięki  serii spotkań z bezpłatnymi badaniami, okolicznościowym meczom piłki  ręcznej w ramach PGNiG Superligi, ale także działaniom w mediach  społecznościowych, organizatorzy Movember chcą w tym roku przebadać  ponad 2000 osób. – mówi Jakub Kajdaniuk z zarządu Fundacji Kapitan  Światełko. – Dzięki zaangażowaniu sportowców i partnerów akcji możliwe  będzie także zwiększenie zasięgu kampanii w mediach tradycyjnych i  internecie. Staramy się, by w listopadzie wszyscy kojarzyli Wąsy z  męskim zdrowiem i sami zaczynali interesować się własnym.
 
–  I o ile ostatnie lata pokazują, że świadomość kobiet w tym temacie  znacznie wzrosła, to z panami wciąż bywa różnie. Według naszego raportu  „Miej serce do zdrowia” co prawda 79 proc. mężczyzn jest przekonanych o  skuteczności ogólnych działań profilaktycznych, ale tylko co czwarty  uważa, że sam powinien je wykonywać – mówi Marta Pokutycka-Mądrala,  rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden. – Tymczasem aż 41 proc. Polaków  obawia się, że poważna choroba lub wypadek sprawią, że będą ciężarem dla  bliskich. Chcemy przekonać mężczyzn, że zamiast się bać, lepiej  przygotować się na nieprzewidziane i trudne sytuacje, jak choćby  zachorowanie na nowotwór – dodaje.
 
W  ramach kampanii Movember Polska 2017 po raz drugi realizowane będą  bezpłatne badania USG jąder dla mężczyzn, zachęcające młodszych panów do  oswojenia się z tym badaniem oraz do wyrobienia sobie nawyków dbania o  swoje zdrowie intymne.
 
Harmonogram darmowych badań profilaktycznych dla mężczyzn:
02 XI – Wrocław, SkyTower
04 XI – Bielsko Biała, Galeria Sfera
10 XI – Kraków, Galeria Bronowice
12 XI – Lublin, Tarasy Zamkowe
18 XI – Międzynarodowe Targi Poznańskie
19 XI – Poznań, Galeria Malta
19 XI – Kędzierzyn-Koźle, Odrzańskie Ogrody
22 XI – Warszawa, Hala Koszyki
24 XI – Łodź – Pasaż Łódzki
26 XI – Trójmiasto – CH Batory
28 – 29 XI – Katowice, CNTI UE
		Nadesłał:
            Serwis_Newsrm.tv 
	 | 
	
	      		      
		            





