Wizytówka - ponad 700-letnia tradycja
2014-07-18
Choć trudno w to uwierzyć, wizytówka ma już ponad 700 lat. Ten niepozorny, mały kartonik z ważną treścią – na przykład z danymi teleadresowymi firmy – po raz pierwszy pojawił się w Chinach, ojczyźnie papieru.
Każdy chiński urzędnik musiał posiadać przy sobie wizytówkę z papieru czerpanego, na której wypisano jego imię oraz piastowane stanowisko. Z Państwa Środka wizytówka rozprzestrzeniła się w inne rejony kuli ziemskiej, zyskując coraz większą popularność i zmieniając swój kształt oraz wygląd. W dzisiejszych czasach trudno byłoby sobie wyobrazić prowadzenie biznesu bez posiadania firmowych wizytówek. Współcześnie przedsiębiorstwa poligraficzne oferują szeroką ofertę tych druków, dostosowaną do potrzeb swoich klientów i ich możliwości finansowych. Dostępne są między innymi
wizytówki przezroczyste, błyszczące czy matowe, z uszlachetnieniem lub bez. Drukowane są na papierze o różnej gramaturze i nierzadko projektowane przez znanych designerów, co sprawia, że wizytówka urasta do rangi małego dzieła sztuki. Ekskluzywne
wizytówki (Poznań) wykonywane są zwykle na papierze kredowym o gramaturze 350 gramów i pokrywane specjalną folią oraz lakierem dyspersyjnym, poprawiającym efekt wizualny produktu i zabezpieczającym wydruk przed ścieraniem. Bardzo popularne są
wizytówki PVC, elastyczne i trwałe, z zaokrąglonymi brzegami. Ich niewielki rozmiar sprawia, że łatwo się je przechowuje w portfelu lub w podręcznym wizytowniku.
Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wasze komentarze (0):