Wózki widłowe - Komatsu DX20


Wózki widłowe - Komatsu DX20
2011-04-03
Wózki widłowe Komatsu Seria DX20 została skonstruowana przez inżynierów Komatsu tak aby wygrać konkurencję w klasie wózków widłowych o udźwigu w przedziale od 5 do 8 ton. Japońscy inżynierowie skupili się przede wszystkim na stworzeniu komfortowego środowiska pracy i standaryzacji następujących funkcji:
  • kabina podwieszana na hydraulicznych zawieszeniach (HSC),
  • pół-podwieszane nastawne siedzenie,
  • zintegrowana konsola operatora ze wskaźnikami ostrzeżeniowymi,
  • elektronicznie sterowana przekładnia dźwigni wyboru kierunku jazdy,
  • duże rozmiary pedałów.

Wózki widłowe Komatsu serii DX zapewniają operatorowi maksymalne bezpieczeństwo i wygodę pracy. Wózek widłowy skonstruowany jest w oparciu o niezawodne i o dużej mocy silniki: S(A)6D102E lub LPG TB42. Oba modele zapewniają silny moment obrotowy z najniższym poziomem hałasu w swojej kategorii. Udoskonalony model FD80T-8 wyposażony został w chłodnicę końcową, która może być kalibrowana tak, aby generować moc 96 kW i moment obrotowy 466 Nm. Przekładnia hydrauliczna posiada dwa biegi w każdym kierunku jazdy, dozwolona prędkość jazdy do 31 km/h, bez obciążenia oraz z silnym ale stopniowym przyspieszeniem dzięki stożkowemu sprzęgłu i zaworowi modulacyjnemu. Układ chłodzenia został tak skonstruowany, aby wytrzymać intensywne użytkowanie i wyposażony został w wentylator o dużej wydajności oraz układ chłodniczy, który utrzymuje ciągłe temperatury płynu w zakresie dopuszczalnych granic. Tylna oś wózka widłowego została tak zaprojektowana, aby zapewnić ostre kąty sterowania z małym promieniem skrętu. Dwa układy hamulcowe zależne od mocy wózka zapewniają prawidłową wytrzymałość i moc. Modele 5 t do 7 t posiadają próżnię opartą na układzie hamulcowym HydraMaster, podczas kiedy model FD80T-8 posiada pełny hydrauliczny układ hamulcowy. Oba rozwiązania układów hamulcowych zawierają akumulator, który gwarantuje bezpieczne i pewne hamowanie, nawet wtedy kiedy silnik jest wyłączony. Podwójna pompa hydrauliczna połączona z przekładnią osobno zasila albo podnoszenie, albo pełny hydrauliczny układ sterowania, oferując najlepsze prędkości podnoszenia w swojej kategorii, a sterowanie jest zawsze lekkie i łatwe. Podwozie i maszt są mocne i sztywne, ze zwróceniem uwagi na konstrukcję i usytuowanie spawanych spoin. Doskonała widoczność przez maszt jest dumą serii DX20. Wózki widłowe DX20 w standardowym wyposażeniu posiadają następujące elementy:

  • wygodne siedzenie OCS,
  • pochylana kolumna kierownicza,
  • pełny układ oświetlnia,
  • kompleksowa konsola sterownicza z oświetlonymi wskaźnikami ostrzegawczymi,
  • podwójny filtr powietrza,
  • przepustnica (LPG) i System Startu Zimnego (Diesel),
  • wbudowany filtr olejowy przekładni,
  • chłodnica oleju przekładni,
  • hak holowniczy.

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

kraskairena

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl