Wzmocnienie odporności przed jesienią


Wzmocnienie odporności przed jesienią
2017-09-18
Wzmacniać organizm można nie tylko ucząc go walki z nowymi patogenami, ale również poprzez dostarczenie odpowiedniej ilości składników i substancji, które będą go w tej walce wspierać.

Uzbrojony i wzmocniony układ odporny organizmu dłużej utrzyma w nim stan równowagi i nie będzie dopuszczała do rozwoju choroby. Aby właściwie o niego zadbać trzeba wprowadzić kilka zmian w swoim życiu.

Zmniejszyć stres, zwiększyć wysiłek

Stres bardzo negatywnie działa na ludzki organizm. Reakcje hormonalne wywołane stresem sprawiają, że układ odpornościowy w znacznym stopniu staje się podatny na ataki drobnoustrojów, pogarszają się też jego zdolności obronne i spada liczba białych krwinek. Groźny dla zdrowia jest długotrwały stres, ten krótkotrwały wywołany np. wysiłkiem fizycznym, co prowadzi do aktywowania układu odpornościowego, a przy tym zwiększa liczbę białych krwinek i szybkość reakcji na patogeny.

Suplementacja organizmu kwasami Omega

Kwasy Omega-3 i Omega-6 spełniają wiele pozytywnych efektów w organizmie, nie tylko w obszarze odporności. Wspomagają funkcje mięśnia sercowego, uwalniania energii, produkcji energii i prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe (w skrócie NNKT) pomagają stymulować białe krwinki do walki z różnego rodzaju patogenami. Mają działanie przeciwzapalne i dostarczają budulca komórkom odpornościowym, kiedy są one zmuszone do reakcji obronnej. Więcej o kwasach Omega-3 i Omega-6 można przeczytać w artykule „Co to są kwasy Omega 3 i 6, prawidłowy stosunek, działanie, funkcje i źródła”.

Witaminy w walce z infekcjami


Najpopularniejszą i najczęściej stosowaną przeciw infekcjom jest witamina C. Można ją łatwo dostarczyć do organizmu, gdyż znajduje się w niemal wszystkich warzywach i owocach. Pomaga ona nie tylko zwalczyć już istniejące infekcje, ale również zmniejsza częstotliwość występowania kolejnych. Norma zapotrzebowania na witaminę C wynosi u osób dorosłych 1mg/kgmc czyli dla mężczyzny ważącego 80kg będzie to 80mg. U dzieci są to 2mg/kgmc, a u kobiet w ciąży zapotrzebowanie wzrasta do 1,5mg/kgmc (cyt. za „Co to jest witamina C, funkcje i działanie witaminy C, źródła, prawoskrętna czy lewoskrętna”).

Ważną witaminą jest też witamina D, zwana naturalnym hormonem. Bierze ona udział w reakcjach immunologicznych organizmu. Istnieją przesłanki dla twierdzenia, że witamina ta sama ma zdolność do ograniczania ilości bakterii. 


Zioła i przyprawy na odporność

Imbir, cynamon i kurkuma to przyprawy, które przyczyniają się do wzmocnienia odporności organizmu. Przyprawy korzenne dodatkowo ogrzewają organizm od środka, co przyda się zwłaszcza w jesienne wieczory. Kurkuma i czosnek są naturalnymi antybiotykami, mają silne właściwości przeciwwirusowe i bakteriobójcze. Zioła mogą być stosowane nie tylko jako dodatki do potraw i sałatek, ale również jako składniki koktajli.

Prawo autorskie do zdjęcia: yannikap / 123RF Zdjęcie Seryjne



Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

dietka

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl