Zastosowanie artykułów POS w miejscu sprzedaży


Zastosowanie artykułów POS w miejscu sprzedaży
2017-07-14
Ekspozycja towarów w sklepie może przybierać rozmaite, atrakcyjne formy, które mają zwrócić uwagę konsumentów i zachęcić do zakupu danego produktu. Materiały POS obecne w każdym sklepie nie tylko zdobią półki, ale przede wszystkim mają kluczowe znaczenie we wspomaganiu akcji promocyjnych.

Większość klientów, którzy na co dzień poruszają się po sklepach robiąc zakupy nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak ogromny wpływ mają na nich materiały reklamowe znajdujące się w miejscu sprzedaży. Stanowią one ważne narzędzie, które oddziałuje na konsumenta i wpływa na podejmowane przez niego decyzje zakupowe. Marketingowcy sieci handlowych doskonale wiedzą, jak mechanizmy marketingowe wpływają na klientów i ta wiedza pozwala im na efektywne planowanie aranżacji sklepu. Układ towarów w sklepie pod żadnym pozorem nie powinien być przypadkowy, a jego planowanie powinno uwzględniać szereg istotnych czynników.

Moc drzemiąca w materiałach POS

Właściwie rozmieszczone artykuły POS mogą znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży. Zaliczamy do nich wszelkie elementy znajdujące się w przestrzeni sklepowej, czyli na półkach, stojące na podłodze oraz wiszące. Do POS-ów należą w związku z tym takie materiały jak plakaty informujące o aktualnych promocjach, stojaki i ekspozytory zaprojektowane specjalnie pod konkretny produkt, a nawet etykietki cenowe. Wszystkie te elementy odgrywają znaczącą rolę w procesie zakupowym, dlatego muszą być starannie przemyślane i zaprojektowane. Stosowanie ich ma na celu zwrócenie uwagi konsumenta, wzbudzenie w nim potrzeby i zachęcenie do kupna określonego produktu. Zazwyczaj tego typu nośniki reklamy wykorzystywane są w sklepach, gdzie zachęcają konsumentów do kupna towarów wykorzystując chwytliwe slogany i oryginalną grafikę.

Wobler jako popularny nośnik reklamy

Jednym z podstawowych nośników reklamy stosowanych w sklepach jest niewątpliwie wobler reklamowy. Wobler umieszczony na sklepowej półce pełni funkcję atrakcyjnego wabika, który przyciąga klientów i zwraca ich uwagę na promowany produkt. Woblery umieszczane się na półkach sklepowych przy pomocy samoprzylepnej końcówki. Główna część woblera jest miejscem na reklamę, która powinna być spójna wizualnie z pozostałymi elementami promocyjnymi. Taka forma daje szereg możliwości jeśli chodzi o projekt graficzny. Woblery mogą przybierać rozmaite kształty, ponieważ wykrojniki do są dopasowywane pod indywidualny projekt. Budowa woblera jest nieskomplikowana, a dzięki zastosowaniu ruchomej części zwanej kiwakiem, stanowi on przyciągający uwagę nośnik reklamy. Reklama w formie woblera jest zauważana i zapamiętywana przez klientów bardziej niż inne formy, dlatego należy starannie opracować grafikę oraz slogan reklamowy, aby wobbler reklamowy był spójny z pozostałymi elementami kampanii promującej dany produkt. Kreatywne rozwiązania w kwestii projektowania materiałów POS, w tym także wobblerów są niezbędne aby móc konkurować na wymagającym rynku oraz osiągnąć zmierzony cel.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Malwinau

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl