20 lat designu laptopów ThinkPad
Laptop ThinkPad obchodzi 20 urodziny. Ta rodzina laptopów biznesowych ma charakterystyczne wzornictwo, które pozwala je zidentyfikować praktycznie natychmiast nawet, jesli nie jesteśmy znawcami sprzętu komputerowego. To ikona designu porównywalna z dżinsami 501.
Popularna seria notebooków biznesowych ThinkPad kilka dni temu obchodziła 20 urodziny. Lenovo stawia w tej serii nie tylko na jakość i funkcjonalność, ale też konsekwentne wzornictwo. Nawet ci, którzy nie znają maszyn ThinkPad z własnego doświadczenia, kojarzą zapewne czarną, kanciastą skrzynkę, od początku istnienia tej rodziny laptopów kojarzoną z marką. Przedstawiciele firmy uwielbiają porównywać pozycję tego wzoru do znaczenia 501 Levisa czy niektórych modeli Porsche.
Co ciekawe, design ThinkPada pochodzi w linii prostej z wzornictwa japońskiego. Chodzi konkretnie o pudełko na lunch znane pod nazwą Shokado Bento, które w Japonii jest od lat używane do tej proste funkcji. Proste, lakierowane, prostokątne pudełko jest niezwykle funkcjonalne i niezmienne od lat. ThinkPad był inspirowany dokładnie taką filozofią.
Lenovo wprowadza innowacje do swojej oferty, zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność, jak i wygląd. Ale nawet niewprawne oko zauważy linię łączącą jeden z pierwszych modeli 700c z obecnymi modelami, choćby futurystycznym Lenovo X1 Carbon. Jednym z elementów wspólnych, oprócz pudełkowatego kształtu, jest na pewno trackpoint, czerwony guzik na środku klawiatury – kochany przez jednych, znienawidzony przez drugich.
Laptopy Lenovo to najwyższa półka, jeśli chodzi o jakość, a ThinkPad to jedna z najbardziej popularnych linii tej marki. Własnie skończyła 20 lat. Ciekawe, czy będziemy także świętować jej urodziny za 10 czy 20 lat – konkurencja nie śpi.
Nadesłał:
Kutzzz
|