28 STOISK W GALERIACH I CENTRACH HANDLOWYCH – SYGMA BANK CORAZ BLIŻEJ KLIENTÓW
28 nowych stoisk w centrach handlowych. Tak zapowiada się wczesnowiosenna ofensywa Sygma Banku w walce o klientów odwiedzających galerie i centra handlowe. Bank podjął decyzję o rozwoju własnej sieci sprzedaży.
W ciągu nieco ponad dwóch miesięcy Sygma Bank otworzy 28 stoisk w galeriach i centrach handlowych 
 w całym kraju. Miejsca zostały wybrane zarówno pod kątem popularności samej galerii jak również w oparciu 
 o analizę danych portfela klientów banku. Krzysztof Komosa, zarządzający sprzedażą tak tłumaczy rozwój sieci punktów Sygma Banku: „Realizujemy to, co założyliśmy w Sygma Banku już w 2013r., otwierając pięć samodzielnych placówek i właśnie dwa stoiska. W odróżnieniu od innych banków, zwłaszcza tych uniwersalnych,  jesteśmy w galeriach handlowych właściwie od zawsze. To już ponad 15 lat, odkąd finansujemy zakupy dokonywane w  sklepach, a te z kolei zawsze były głównymi lokatorami centrów i galerii handlowych. Teraz zaistniejemy tam również samodzielnie i będziemy bardziej widoczni.” 
Dariusz Łyś, menedżer projektu otwarcia stoisk bankowych w galeriach handlowych informuje, że w dwóch stoiskach Sygma Banku – w Płocku i Tarnowie – zlokalizowanych w galeriach handlowych 
 i otwartych w maju 2013, bank odnotowuje znaczne zainteresowanie ofertą zarówno obecnych 
 jak i nowych klientów. Oznacza to szybki zwrot inwestycji w zeszłoroczne otwarcia placówek i stoisk. Harmonogram otwierania stoisk zakłada, iż wszystkie zostaną uruchomione do 10 kwietnia 
 tego roku. Od daty rozpoczęcia inwestycji do daty publikacji niniejszej informacji Sygma Bank otworzył 
 już prawie połowę z zapowiadanych stoisk.   
Na otwarcie prawie 30 nowych stoisk w różnych galeriach handlowych Sygma Bank daje sobie nieco ponad dwa miesiące. Dariusz Łyś deklaruje jednak, że mimo wysiłku organizacyjnego Sygma Banku, zespół projektowy jest w stanie podołać temu wyzwaniu. „W zeszłym roku oprócz dwóch stoisk 
 w galeriach handlowych otworzyliśmy pięć placówek Sygma Banku w centrach miast – po kolei 
 w Toruniu, Kielcach, Wrocławiu, Katowicach i Gliwicach. Wszystko to nieco ponad dwa miesiące, 
 przy czym jak łatwo zauważyć, otwarcie samodzielnej placówki w wydzielonym lokalu znajdującym 
 się w ciągu pieszym w centrum miasta wymaga większego wysiłku organizacyjnego i finansowego 
 od otwarcia stoiska w centrum handlowym. Różnica wynika chociażby z tego, że stoisko to swego rodzaju wyspa, o powierzchni dosłownie kilku metrów kwadratowych. Zresztą, tak też nazywamy wewnątrz banku nasze stoiska – wyspami właśnie.” – wyjaśnia.    
Podstawowe pytanie odnośnie otwierania takich stoisk dotyczy tego, co klienci mogą załatwić podczas wizyty 
 w centrum handlowym. Zakres usług w stoiskach Sygma Banku obejmuje bezpośrednie oferowanie zainteresowanym klientom produktów kredytowych i ubezpieczeniowych, przyjmowanie dyspozycji 
 i kierowanie ich do centrali banku w imieniu klientów oraz udzielanie informacji nt. banku i jego oferty. Oferowanie produktów kredytowych i ubezpieczeniowych ma się opierać na analizie indywidualnych potrzeb obecnych i potencjalnych klientów.   
Sygma Bank dostrzegł zauważalną również przez ekspertów prawidłowość rosnącej liczby odwiedzin 
 w galeriach i centrach handlowych. Stoiska zlokalizowane na środku powierzchni między ciągiem komunikacyjnym dla pieszych cieszą się dużym zainteresowaniem. Sygma Bank wskazuje również 
 na aspekt reklamowy i wizerunkowy uruchomienia kilkudziesięciu wysp. Komunikacja marki i oferty banku stanowi istotną wartość dodaną obecności w danym centrum handlowym. Bank nie ukrywa również, iż małe stoiska są doskonałym miejscem do sprzedaży produktów gotówkowych.   
Sygma Bank nie zdradza dokładnych lokalizacji kolejnych stoisk i dat ich otwarć. Po szczegóły odsyła na swoją stronę internetową, na której dostępne są informacje o lokalizacjach placówek i stoisk 
 oraz godzinach ich otwarcia. Adres strony: https://www.sygmabank.pl/placowki . Bank nie przesądza również, czy obecna inwestycja wyczerpuje jego zamiary co do obecności w centrach handlowych, zwłaszcza, że w Polsce powstaje właśnie, według doniesień mediów, 40 nowych centrów handlowych.   
Pierwsze otwarcie stoiska miało miejsce w Warszawie, w Forcie Wola przy Połczyńskiej, pod koniec lutego. 
 Cykl otwarć kolejnych stoisk ma zakończyć się w kwietniu tego roku. Wybrane miasta lokalizacji stoisk to mi.in. Bytom, Częstochowa, Grudziądz, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rybnik, Wałbrzych. Nie jest to jednak pełna lista miast 
 z nowymi placówkami Sygma Banku. Więcej na www.sygmabank.pl oraz www.sygmabank.pl/placowki .  
        
| Nadesłał:
            Damian Ziaber | 
 
	      		      






