5 powodów dla których warto posiadać certyfikat ITIL


5 powodów dla których warto posiadać certyfikat ITIL
2017-01-11
ITIL, z angielskiego Information Technology Infrastructure Library to zbiór zaleceń jak efektywnie wykonywać usługi informatyczne. Według koncepcji ITIL możemy definiować procesy, które funkcjonować będą w ramach organizacji świadczących usługi IT. Dlaczego warto zdobyć taki certyfikat?

Kodeks ITIL pozwala zarówno na modelowanie procesów w organizacjach komercyjnych takich jak firmy komputerowe czy programistyczne jak i w niekomercyjnych – agencje rządowe i inne. Poniżej przygotowaliśmy dziesięć powodów dla których warto posiadać certyfikat ITIL.

1.      Lepsza płaca

Podobnie jak z innymi certyfikatami – zdobycie certyfikatu ITIL może wiązać się z większa wypłatą. Zdobycie umiejętności związanych z ITIL pozwoli na przejęcie bardziej skomplikowanych obowiązków w firmie lub objęcie bardziej odpowiedzialnego stanowiska.

2.      Konkurencyjność na rynku pracy

ITIL jest blisko związany z normą ISO/IEC 20000 co oznacza, że jego popularność prędko nie zmaleje. Na całym świecie tylko niewiele ponad osiemset organizacji posiada certyfikat ISO/IEC co oznacza, że popyt na specjalistów ITIL pozostanie na bardzo wysokim poziomie.

Profesjonaliści z certyfikatem mają dużą szansę na zdobycie zatrudnienia wymagającego umiejętności nabytych w czasie szkoleń. Popyt największy jest w przypadku ról związanych z incident management, process management, service management, release management i stanowiskami związanymi z zarządzaniem projektami metodyką ITSM (IT service management).

3.      Międzynarodowe zastosowanie

Jako specjalista ITIL będziesz mógł bez problemu podjąć pracę za granicą bez żadnych dodatkowych szkoleń i zdobywania nowych certyfikatów. Standard ITIL jest międzynarodowy, a certyfikaty przyznane przez fundację są uznawane na całym świecie. Wyjeżdżając za granicę będziesz mógł wybrać jedną z dziesięciu tysięcy firm, które zastosowały w swoich strukturach standard ITIL. Nawet firmy, które na pierwszy rzut oka nie kojarzą się z branżą, stosują ITIL. Przykładem mogą być studia Disneya.

4.      Poznasz standard i wspólny język ITSM

W czasie szkoleń przed egzaminem, słuchacze kursu poznają słownictwo, nazewnictwo i metody przenoszenia informacji które są wspólnym językiem pośród specjalistów z branży technologii informatycznej.

Jest to duży wyróżnik, który pozwala odróżnić osobę po profesjonalnym szkoleniu od amatorów czerpiących wiedzę z darmowych źródeł. Swoboda w używaniu odpowiednich zwrotów i nazewnictwa to nie tylko ułatwienie w komunikacji z zespołem profesjonalistów ale również znaczna oszczędność czasu, który można zmarnować na źle wyznaczone procesy lub funkcje.

5.      Sam wybierzesz pracodawcę.

Wraz ze wzrostem liczby firm, które korzystają ze standardu ITIL rośnie ilość firm spośród których możesz wybierać z racji faktu, że na rynku pracy jest wciąż niewielu specjalistów o odpowiednich kwalifikacjach. Osoba z certyfikatem ITIL bardzo często sama może wyznaczać sobie cele wewnątrz organizacji, której pracuje, oraz być pewna, że w przypadku złożenia aplikacji na interesujące ją stanowisko w innej firmie – zostanie zaproszona na rozmowę o pracę i będzie mogła dyktować warunki zamiast zdać się na łaskę działu HR.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Skok

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl