60% więcej firm nagradza na Wielkanoc


60% więcej firm nagradza na Wielkanoc
2012-03-19
Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Motivation Solutions w grudniu 2011 roku, dla ponad 31% organizacji Wielkanoc jest okazją do przyznania świadczeń pozapłacowych.

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut ARC Rynek i Opinia na zlecenie Sodexo Motivation Solutions w grudniu 2011 roku, dla ponad 31% organizacji Wielkanoc jest okazją do przyznania świadczeń pozapłacowych. Oznacza to wzrost o ponad 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Pracodawcy nie tylko celebrują wspólnie z pracownikami ważne święta, ale koncentrują się też na ich indywidualnych potrzebach.

Sezonowość wręczania bonów podarunkowych od wielu lat się nie zmienia, nadal najczęstszą okazją do przyznania pracownikom gratyfikacji czy podarowania upominków są święta. Bardzo popularną formą świątecznych prezentów przekazywanych przez pracodawców pozostają paczki i bony podarunkowe. Według badań ponad 1/3 wszystkich polskich firm wręcza pracownikom kupony, które stały się już elementem świątecznej tradycji praktykowanej przez różne instytucje, bez względu na wielkość czy pochodzenie organizacji.

Święta z pracownikami

Wyniki badań wskazują, iż dla niemal 68% organizacji Boże Narodzenie jest okazją do wręczenia świadczeń pozapłacowych, następny w kolejności jest okres wakacyjny oraz Wielkanoc, którą wymieniło aż 31% firm. To wzrost o ponad 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym. W okresie Wielkiej Nocy firmy często sięgają po takie rozwiązania jak te oferowane przez Sodexo Motivation Solutions – tradycyjne Kupony Podarunkowe z atrakcyjnym pakietem promocji, przedpłacone Karty Podarunkowe z dostępem do internetowej PromoStrefy Sodexo oraz Zestawy Prezentowe Vivabox.

„Badanie przedstawia pełen obraz rynku świadczeń pozapłacowych w Polsce, który zmienia się wraz z potrzebami zatrudnionych. Prawidłowo skonstruowany pakiet motywatorów pozapłacowych powinien oferować benefity, które z definicji nie przypominają pensji, gdyż ich celem jest zaspokojenie indywidualnych potrzeb pracowników. Jeśli pracodawca chce zmotywować pracownika do efektywniejszej pracy lub budować jego lojalność, musi umiejętnie wpisać się w jego potrzeby – czyli tak dostosować system świadczeń pozapłacowych, by pomóc zatrudnionemu realizować jego zawodowe lub osobiste cele” - mówi Magdalena Słomczewska, Kierownik Kategorii Motywacja Pracowników w firmie Sodexo Motivation Solutions.

 Rośnie rola świadczeń pozapłacowych

Badania niezależnego Instytutu ARC Rynek i Opinia pokazują również, iż stale wzrasta rola świadczeń motywacyjnych w systemach wynagrodzeń polskich firm. Roczne budżety przeznaczone na benefity pozapłacowe od kilku lat systematycznie się powiększają. Mimo znacznego osłabienia gospodarczego, w 2011 roku wysokość budżetów przeznaczanych na świadczenia pozapłacowe dla pracowników utrzymała się na tym samy poziomie, a nawet nieznacznie wzrosła w stosunku do 2010 roku. Z kolei w 2012 roku, aż 20% firm planuje zwiększenie budżetów na ten cel.

Wynika to z faktu, iż zwykła pensja nie motywuje już pracowników w stopniu wystarczającym dla tych pracodawców, którzy chcą wyróżnić się na tle konkurencji i pozyskać oraz utrzymać najbardziej efektywnych pracowników. Dziś pracownicy oczekują takiego systemu motywatorów pozapłacowych, który zaoferuje im różnorodne benefity pozwalające zaspokajać ich indywidualne potrzeby. Odpowiedzią jest więc oferta zawierająca, oprócz pensji zasadniczej, elastyczny system świadczeń pozapłacowych. Matka doceni sfinansowaną przez firmę opiekę medyczną dla swoich dzieci, a lojalność specjalisty zbuduje atrakcyjny kurs językowy. Motywatory pozapłacowe to przede wszystkim elastyczny element wynagrodzenia, w odróżnieniu od pensji zasadniczej, która stanowi stałe obciążenie dla firmy. Z raz przyznanej podwyżki trudno się wycofać. Świadczenia pozapłacowe pozwalają na dostosowanie poziomu wynagrodzeń do kondycji finansowej przedsiębiorstwa czy wyników osiąganych przez pracownika lub zespół.

Nowoczesność na talerzu

Coraz bardziej popularne staje też się dofinansowywanie przez pracodawcę posiłków dla pracowników. Taką formę długofalowej motywacji stosuje aż 12,4% przebadanych przez ARC Rynek i Opinia firm. Jest to szczególnie widoczne w przedsiębiorstwach mających swoje siedziby w dużych miastach. Część z nich wybiera nowoczesne rozwiązania elektroniczne takie jak przedpłacona Karta Lunch Pass oferowana przez Sodexo Motivation Solutions. Karta idealnie wpisuje się w potrzeby tych pracowników, którzy mają w zwyczaju jadanie posiłków poza biurem. Jest to również niezwykle skuteczny i efektywny kosztowo sposób na budowanie lojalności pracowników. To jedyna karta na rynku, której towarzyszy tak bogaty pakiet promocji sięgających do 40% w sieci wybranych partnerów m.in. w pizzeriach Dominium i Pizza Hut, sieci Burger King, KFC, restauracjach orientalnych Noodle w Pudle czy wybranych restauracjach Subway. Informacje o promocjach są stale aktualizowane na dedykowanej stronie www.lunchpass.sodexo.pl Dodatkową korzyścią zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika jest fakt zwolnienia wartości przekazanych środków ze składki ZUS do 190 zł miesięcznie na pracownika.

Dlaczego lubimy bony?

Czynnikami decydującymi o wyborze m.in. kuponów jest sieć punktów akceptujących oraz atrakcyjność oferty promocyjnej. Przykładowo Kupony Podarunkowe Sodexo Motivation Solutions można zrealizować aż w 50 tys. punktów usługowo-handlowych w Polsce, a dodatkowo specjalnie z okazji Świąt Wielkiej Nocy, każdy użytkownik otrzymuje pakiet promocji PromoStrefa Sodexo z rabatami sięgającymi nawet 50% w wybranych sklepach, które pozwalają zaoszczędzić aż do 875 zł. Atrakcyjne promocje oferują tacy partnerzy jak: Carrefour, Yves Rocher, Auchan, Leroy Merlin, Marionnaud, Vision Express czy C&A.

Coraz większym zainteresowaniem cieszy się także nowoczesne rozwiązanie jakim jest przedpłacona Karta Podarunkowa, która identycznie jak gotówka, sfinansowana ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych jest zwolniona z podatku dochodowego do wysokości 380 zł w roku podatkowym na pracownika. Dodatkowo, oprócz wartości nominalnej, Karta Podarunkowa oferuje rabaty i promocje w kilku tysiącach punktów w całej Polsce. Rabaty obowiązują u takich partnerów jak: Media Markt, SMYK, Saturn oraz Empik (promocja na Zestawy Prezentowe Vivabox). Gotówka staje się więc rozwiązaniem nieefektywnym kosztowo.

Dla użytkowników zarówno Kuponów Podarunkowych, jak i przedpłaconych Kart Podarunkowych, Sodexo Motivation Solutions przygotowało internetową platformę promocyjną www.PromoStrefa.sodexo.pl, na której znajdują się informacje na temat wszystkich dostępnych rabatów i zniżek towarzyszących Kuponom i Kartom wraz z wyszukiwarką promocji ułatwiającą ich lokalizację najbliżej miejsca zamieszkania czy pracy.

Systemy wynagradzania pracowników w Polsce ewoluują w kierunku wzorców zachodnich, gdzie coraz większa staje się rola elastycznych świadczeń pozapłacowych. Podstawowe wynagrodzenie i wręczanie gotówki przestały być kluczowe i motywujące. W niepewnym dla rozwoju gospodarki okresie, gdy firmy niejednokrotnie muszą redukować zatrudnienie lub obniżać pensje, elastyczność benefitów pozapłacowych okazuje się najlepszym rozwiązaniem dla pracodawców, którzy chcą zmotywować pracowników lub budować lojalność, realizując ich indywidualne potrzeby.

W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:

Logo_mini                                                          

Agata Falęcka

a.falecka@contrust.pl

GSM: + 48 602 304 067

Tel./Fax: +48 22 402 48 68

 

 

 

 

 

 

 

 

O Sodexo Motivation Solutions

 

Sodexo w Polsce

Sodexo Motivation Solutions (dawniej Sodexo Pass) działa na polskim rynku od maja 1998 roku. Spółka należy do międzynarodowej Grupy Sodexo, która od ponad 40 lat specjalizuje się w świadczeniu usług Podnoszących Jakość Codziennego Życia. W ciągu 12 lat działalności w Polsce firma Sodexo Motivation Solutions zbudowała i ugruntowała pozycję wyspecjalizowanego doradcy w zakresie kompleksowych rozwiązań motywacyjnych skierowanych do pracowników (segment Motywacja Pracowników) oraz do klientów, kontrahentów i konsumentów (segment Lojalność i Motywacja w Biznesie). Sodexo Motivation Solutions oferuje profesjonalne rozwiązania usprawniające system wynagradzania pracowników oraz podnoszące skuteczność akcji promocyjnych, programów lojalnościowych i innych działań w zakresie wsparcia sprzedaży. Od 2008 roku firma jest właścicielem marki Vivabox obecnej również na rynku konsumenckim. Firma Sodexo Motivation Solutions, jako jedyna w Polsce, zapewnia tak kompleksową obsługę w zakresie rozwiązań motywacyjnych.

Sodexo, światowy lider w zakresie skutecznych rozwiązań motywacyjnych

Jakość  Codziennego Życia odgrywa ważną rolę w indywidualnym rozwoju każdego człowieka oraz w działalności organizacji. Bazując na takim przekonaniu Sodexo, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellon’a w 1966 roku, jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 380.000 pracowników Sodexo w 80 krajach, każdego dnia projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowych rozwiązań motywacyjnych (Sodexo Motivation Solutions) oraz kompleksowych rozwiązań w zakresie usług outsourcingowych (On-site Service Solutions).

Sodexo stworzyło nową formę usług dla przedsiębiorców, które nie tylko zapewniają rozwój oraz samorealizację pracowników, ale również przyczyniają się do rozwoju gospodarczego, ekonomicznego i środowiskowego społeczności lokalnych, regionów i całych państw, w których Sodexo funkcjonuje.

Sodexo w liczbach (dane z 31 sierpnia 2011)

 

 



Grupa Sodexo na świecie

16 miliardów euro skonsolidowanego dochodu

413 000 pracowników                                                

22 pozycja na liście największych pracodawców

80 krajów

33 400 placówek

50 milionów konsumentów dziennie

Sodexo Motivation Solutions w Polsce
40 000
Klientów

3 000 000 użytkowników naszych rozwiązań

50 000 punktów usługowo-handlowych współpracujących z Sodexo Motivation Solutions
w całej Polsce.


 

 

 

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

ConTrust
http://contrust.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl