86 milionów złotych warte wzmianki o Euro 2012 w social media
Ponad 86 milionów złotych może wynosić wartość promocyjna wzmianek o Euro 2012 w mediach społecznościowych w 5 europejskich krajach – wynika z analizy międzynarodowej sieci eBuzzing reprezentowanej w Polsce przez agencję Think Kong. Z analizy przeprowadzonej przez sieć eBuzzing we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii wynika, że platformą społecznościową, która generowała zdecydowanie największą liczbę wzmianek na temat Euro 2012 był Twitter. Aż 87 proc. ogólnej liczby wypowiedzi na temat mistrzostw pojawiających się w social media pochodziło z tego serwisu. Łącznie wzmianki o Euro 2012 pojawiły się w krótkich komunikatach (tweetach) prawie 600 tysięcy użytkowników Twittera. Według szacunków eBuzzing internetowe wpisy na Twitterze o Euro 2012 w 5 językach mogły dotrzeć łącznie do blisko 539 milionów osób. Popularność turnieju w Internecie - mierzona liczbą publikacji- rosła z dnia na dzień i największą wartość osiągnęła w dniu finału.
„Aktywność użytkowników w mediach społecznościowych ma konkretną wartość promocyjną, którą da się wyrazić w złotówkach czy Euro. Kalkulację wartości wzmianek o Euro 2012 oparto na wskaźniku OTS - opportunity to see, który określa liczbę możliwych kontaktów z treściami dotyczącymi mistrzostw" - komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong reprezentującej eBuzzing w Polsce i specjalizującej się w promocji marek w social media - „86 milionów złotych to wyliczony w ten sposób, przybliżony ekwiwalent reklamowy wzmianek na Twitterze, Facebooku, forach i blogach dotyczących Euro 2012 w ciągu jednego miesiąca".
„Ciekawe, że nie we wszystkich krajach buzz wokół Euro 2012 był równie intensywny. Najrzadziej o mistrzostwach mówili Niemcy, najczęściej Brytyjczycy." - dodaje Norbert Kilen z agencji Think Kong - „Niebagatelny jest też wpływ najpopularniejszych użytkowników społecznościowek. Jednym z najbardziej wpływowych komentatorów Euro 2012 był m.in. hiszpański piłkarz Gerard Piqué, którego wpisy na Twitterze śledzi prawie 4 miliony osób".
***
Analiza została przeprowadzona w czasie (8 VI-1 VII) mistrzostw Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012, odbywających się w Polsce i na Ukrainie. Wyniki oparto na analizie internetowych publikacji w pięciu krajach - Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.
eBuzzing to europejski lider w dziedzinie content seeding i realizacji kampanii wideo. Firma reprezentowana w Polsce przez agencję Think Kong jest częścią Wikio Group, która jest jedną z 50 najszybciej rosnących firm z branży cyfrowych mediów w Europie. Korzystając z technologii Wikio związanych m.in. z targetowaniem i analizą e-reputacji, ebuzzing zrealizował już prawie 3000 kampanii obejmujących np. wirusowe wideo, marketing na Facebooku. Biura ebuzzing znajdują się w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii i Niemczech. Dzięki współpracy z Think Kong sieć obecna jest od 2011 r. także w Polsce.
Think Kong to agencja specjalizująca się w prowadzeniu kampanii opartych na wykorzystaniu social media, strategicznym wsparciu komunikacji marek w Internecie. Od 2011 r. Think Kong reprezentuje w Polsce międzynarodową sieć eBuzzing obecną m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Firma działa też w ramach grupy On Board , w skład której wchodzi agencja public relations, On Board PR Ecco Network. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana na międzynarodowych konkursach (IAC 2012, Magellan Awards 2010, 2011, Newscomer of the Year 2010, Stevie Awards 2010), realizowała działania promocyjne online dla wielu marek, m.in. Adobe, Siemens, TVP, Neinver, RWE, Panasonic.
Dodatkowych informacji udziela:
Marcin Dalewski
On Board Public Relations Sp. z o.o.,
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-33,
e- mail: mdalewski@onboard.pl