92% Polaków kupujących online, zakupy w Internecie robi raz w miesiącu lub częściej


2020-09-18
Według najnowszego raportu ExpertSender Zakupy online w Polsce 2020 Polacy w ciągu miesiąca, 31 proc. badanych stwierdziło, że wydaje od 101 do 300 zł, a 28 proc. że jest to około 301-500 zł. Co ciekawe prawie co 10 osoba zadeklarowała, że nie porzuciła w ostatnim czasie koszyka.
W 2019 roku wartość polskiego e-commerce wyniosła 50 mld zł, a wzrost w bieżącym roku
prognozowano na około 20%. Obserwujemy wzmożony ruch w sklepach internetowych,
dlatego wartość e-commerce w tym roku może być znacznie większa, niż pierwotnie
przewidywano. Klienci chętnie kupują w internecie, tylko 1% ankietowanych twierdzi, że robi
to raz na rok. Zwiększone zainteresowanie e-handlem powoduje też zwiększoną
konkurencję między sklepami internetowymi. Starają się one przyciągnąć nowych i
zatrzymać istniejących klientów wszystkimi możliwymi sposobami. Pomocne w tym jest
wykorzystywanie automatyzacji wielokanałowego marketingu — mówi Krzysztof Jarecki,
CEO ExpertSender.
Co piąta osoba wydaje ponad 500 zł miesięcznie na e-zakupy
W tym momencie 43 proc. badanych deklaruje, że kupuje online od minimum 8 lat,
natomiast 22 proc., że jest to od 4 do 8 lat. Tylko 3 proc. osób robi zakupy online nie dłużej
niż rok.
Co ważne na e-zakupy obecnie decydujemy się bardzo często. Na tę sytuację zapewne
miała wpływ pandemia COVID-19 i wynikająca z tego kwarantanna społeczna. Tylko 8 proc.
ankietowanych stwierdziło, że kupuje online raz na kwartał lub rzadziej. Podczas gdy, 59
proc. twierdzi, że robi minimum raz w miesiącu, a 33 proc. minimum raz w tygodniu.
Inną kwestią są wydatki na zakupy w Internecie. Według deklaracji 31 proc. osób najczęściej
wydaje w ciągu miesiąca kwoty rzędu 101-300 zł, a dla 28 proc. to 301-500 zł. Warto też
zauważyć, że ponad 500 zł miesięcznie i więcej wydaje aż 22 proc. osób.
64 proc. osób nie potrzebuje sklepu stacjonarnego
Na decyzje zakupowe e-klientów ma wpływ szereg udogodnień. Jeszcze niedawno jednym z
ważniejszych z nich był punkt stacjonarny e-sklepu, w którym klient może obejrzeć produkt
i/lub odebrać go osobiście. Dziś, aż 64 proc. ankietowanych twierdzi, że nie ma takiej
potrzeby.
Z drugiej strony to na co kładzie się szczególny nacisk, jest szybka i przewidywalna
dostawa. To najczęściej wskazywana kwestia, która ma pozytywny wpływ na wybór e-
sklepu, za którą opowiedziała się co piąta ankietowana osoba. Kolejnymi udogodnieniami,
które zachęcają Polaków do zakupów online i są: najniższa cena 16 proc., a także opinie o
sklepie 14 proc. i dostępność wielu produktów 13 proc..
91 proc. osób porzuciło koszyki w tym miesiącu
Wśród czynników, które mają największy wpływ na decyzje zakupowe, są także utrudnienia,
które skutecznie potrafią odwieźć klienta od zakupu. Na liście najczęściej wskazywanych

trudności znalazły się kolejno: wyskakujące reklamy na stronie 15 proc., brak
przewidywalnej lub darmowej dostawy 14 proc., reklamy nieinteresujących produktów 13
proc., powtarzające się reklamy 13 proc., skomplikowana strona internetowa 12 proc., brak
ulubionych metod płatności 12 proc., utrudniony kontakt ze sprzedawcą/ obsługą klienta 10
proc. i reklamy już zakupionych produktów 11 proc. .
Trudności te, choć nie jedynie, często przekładają się na rezygnację z zakupu. Tak zwane
porzucone koszyki, czyli sytuacje, kiedy klient dodaje do koszyka produkt lub usługę jednak
nie decyduje się na zakup, a są dość częstym zjawiskiem i dużym wyzwaniem dla e-
sprzedawców. Najlepiej obrazują to odpowiedzi ankietowanych, ponieważ aż 91 proc. z nich
zadeklarowało, że porzuciło koszyki w ciągu ostatniego miesiąca, w tym 35 proc. osób
deklaruje, że robi to dość często, a 18 proc. twierdzi, że zdarza się to bardzo często. To
oznacza, że tylko 9 proc. nie zrobiło tego w ciągu ostatniego miesiąca.
Niechętnie kupujemy produkty wielkogabarytowe i kolekcjonerskie
Wśród wielu dostępnych kategorii produktów online i tu klienci mają swoje typy. Podczas
gdy w jednych zakupy robione są często, w innych jest to sporadyczne. Respondenci
zapytani o to, w których kategoriach nigdy nie zrobili e-zakupów najczęściej wskazywali:
samochody i części samochodowe 10 proc. wskazań, materiały budowlane i wykończeniowe
9 proc. wskazań, a także artykuły dla kolekcjonerów 8 proc..
Natomiast najrzadziej zaznaczane były, a więc najchętniej kupowane, kategorie takie jak:
książki, płyty i filmy (1 proc.), bilety do kina lub teatru (1,25 proc.), a także multimedia (2
proc.). Co ciekawe 3 proc. ankietowanych stwierdziło, że przynajmniej raz zrobiło zakupy w
każdej z możliwych kategorii.
Pełna wersja raportu: https://expertsender.pl/download/zakupy-online-w-polsce-2020/
ExpertSender tworzy kampanie e-mail od ponad 12. lat. Firma stworzyła elastyczne i stabilne narzędzie, które za
pomocą wysyłki zautomatyzowanych kampanii marketingowych pozwala zwiększać sprzedaż w e-commerce
dzięki wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Swoje pierwsze kroki stawiała w USA, żeby po
kilku latach zacząć działać na rodzimym rynku. Obecnie dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na
zlecenie ponad 1000 marek na całym świecie.
Firma współpracuje z takimi markami jak: Answer, 4F, Venezia, Victoria’s Secret, Vans, Leroy Merlin, Media
Markt, Starbucks, Mitsubishi, Citroen, Michelin, Seat, Peugeot, ING, Axa, Idea Bank, TUI, National Geographic,
wakacje.pl, nocowanie.pl.
Więcej informacji:
https://expertsender.pl/
https://www.facebook.com/ExpertSender
https://pl.linkedin.com/company/expertsender
https://twitter.com/expertsender
https://www.youtube.com/channel/UCxD14r4eN501qkXrjUmJHtw

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

RocketScience

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl