2011-06-30
W baner reklamowy klika co tysięczny internauta. Aby zapewnić sobie przychód umożliwiający rentowność serwisu, wydawcy muszą zapewnić sobie gigantyczną liczbę unikalnych użytkowników. Programy afiliacyjne pozwalają skorzystać z innych form reklamowych i zwiększają przychody serwisu.
Internauci nauczyli się omijać reklamy banerowe. Użytkownicy albo blokują ich wyświetlanie za pomocą wtyczek instalowanych w przeglądarkach albo po prostu nie patrzą w miejsca, gdzie mogą się spodziewać banera. Z perspektywy wydawcy nie jest to sytuacja korzystna. Obniża to bowiem skuteczność kampanii i ogranicza zarobki.
Afiliacja, czyli optymalizacja
Wydawcy powinni emitować wyłącznie reklamy, które będą dobrze dopasowane do treści danej strony. - W programie afiliacyjnym to wydawca, a nie sieć reklamowa decyduje o treści i wyglądzie reklamy – mówi Rafał Irla z Afiliant.com. Udział w takich programach gwarantuje lepsze dopasowanie reklamy do treści strony i w konsekwencji wyższy współczynnik kliknięć. Wydawcy kierują na stronę docelową przede wszystkim użytkowników, którzy są realnie zainteresowani danym produktem lub usługą.
Wydawca zarobi, jeśli użytkownik podejmie konkretną, z góry zaplanowaną akcję. Może to być wypełnienie formularza kontaktowego, sprzedaż produktu lub po prostu kliknięcie w reklamę.
Treść reklam można modyfikować podczas trwania kampanii przy pomocy przejrzystego panelu administracyjnego. Takie działanie pozwala na stałą optymalizację kampanii i podnoszenie jej efektywności.
Pełne wykorzystanie ruchu
Programy afiliacyjne oferują wydawcom więcej możliwości niż standardowe banery. Najlepiej jednak połączyć oba rozwiązania. Dywersyfikacja działań może być szczególnie korzystna dla portali, których tematyka nie jest wąsko sprofilowana. Warto pamiętać, że do sieci reklamowych trafiają reklamy dużych i dobrze rozpoznawalnych firm. Całkowita rezygnacja z emisji takich reklam może w ostatecznym rozrachunku zmniejszyć przychody serwisu.
- Boxy i widżety reklamowe można zamieszczać tylko na określonych podstronach serwisu. Oferujemy również możliwość tworzenia reklam tekstowych z linkami trackingowymi, które można zamieszczać w treści artykułów. Wybrani wydawcy mogą też korzystać z narzędzia do wysyłki mailingów. Aktualnie pracujemy nad funkcjonalnym narzędziem, które byłoby dostępne dla wszystkich wydawców - mówi Rafał Irla z Afiliant.com. Takie formy reklamy w żaden sposób nie kolidują z sieciowymi banerami, a przy tym nie sprawiają, że strona będzie przeładowana reklamami.
Korzystanie z niestandardowych form reklamy wpisuje się w logikę e-biznesu. Na szybko zmieniającym się rynku nie należy nigdy spoczywać na laurach. Praktyka pokazuje, że linia oddzielająca liderów od pretendentów jest bardzo cienka. Stałe poszukiwanie źródeł przychodów pozwoli wydawcom serwisów internetowych wyprzedzić konkurencję i poprawić pozycję na rynku.
Źródło: Afiliant.com
O firmie:
Afiliant.com to system afiliacyjny umożliwiający właścicielom i wydawcom serwisów internetowych zarabianie na reklamach wyświetlanych na stronach. Serwis umożliwia samodzielne generowanie reklam i umieszczanie ich m.in. na blogach i portalach internetowych, a także w serwisach społecznościowych. Za stworzenie systemu odpowiada poznańska firma Afiliant P.Szałamacha Sp. jawna. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013. Strona internetowa Afiliant.com została uruchomiona na początku 2011 roku.
Więcej informacji udziela:
Michał Stankiewicz
specjalista ds. PR
tel. 71 333 22 87
e-mail: michal.stankiewicz@artefakt.pl
Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.