ALDI na pierwszym miejscu w rankingu Stowarzyszenia Otwarte Klatki


2020-05-22
„Ranking odpowiedzialnego biznesu: poprawa dobrostanu kur niosek przez sieci sklepów” został przeprowadzony przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. ALDI uplasowało się w nim na pierwszym miejscu. W badaniu udział wzięło łącznie 12 sieci handlowych.

Działania sieci zostały pozytywnie ocenione w rankingu przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, w którym ALDI zajęło pierwsze miejsce. Sieć doceniona została za postęp w wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, promocję kupna jaj z chowów alternatywnych oraz czytelną i transparentną komunikację z klientami poprzez opublikowanie na swojej stronie internetowej oświadczenia w sprawie wycofywania jaj z chowu klatkowego.

- Przekonując największe firmy w Polsce do pochylenia się nad problemem chowu klatkowego kur niosek, potrzebujemy liderów, którzy wskażą kierunek i dynamikę zmian. ALDI jako pierwsza sieć sklepów w Polsce wydała w 2016 roku politykę wycofania jaj z chowu klatkowego, rozpoczynając bardzo ważny trend wśród polskich sieci handlowych. Obecnie, na co zwracamy uwagę w rankingu, swoją transparentnością i postępem we wdrażaniu polityki, ALDI wyróżnia się na tle ponad 30 innych sieci sklepów w Polsce, które zadeklarowały wycofanie jaj klatkowych sprawiając, że przyszłość kur niosek maluje się w dużo jaśniejszych kolorach. Polityka wycofania jaj klatkowych i troska o dobrostan zwierząt to w obecnych czasach niezbędny element polityki CSR. Sieć ALDI, ku zadowoleniu konsumentów, zdecydowanie zdaje sobie z tego sprawę -  mówi Maria Madej, Corporate Relations Manager ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

Sieć sklepów ALDI od lat konsekwentnie prowadzi działania na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt, wprowadzając m.in. kompleksowy zbiór regulacji w obrębie łańcucha dostaw i liczne polityki zakupowe regulujące kwestie ekologiczne i społeczne, w tym międzynarodową politykę dobrostanu zwierząt. ALDI jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zobowiązała się również do wycofania do końca 2025 roku ze swojej oferty i składu produktów marek własnych jaj z chowu klatkowego. Już teraz jaja wchodzące w skład produktów marek własnych sieci w ponad 30% pochodzą z chowów alternatywnych, a udział ten stale rośnie.

- Przyznane wyróżnienie cieszy nas przede wszystkim dlatego, że jest odzwierciedleniem podejmowanych przez nas od lat działań na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt i utwierdza nas w przekonaniu, że obrany przez nas kierunek jest słuszny. Jako odpowiedzialny społecznie przedsiębiorca, działający na rynku globalnym czujemy się odpowiedzialni za dobrostan zwierząt i dlatego od  kilku lat promujemy wśród klientów i naszych dostawców jaja z chowów alternatywnych. Poprzez swoją aktywność chcemy pokazywać, że nasze codzienne wybory mają znaczenie. Wybierając podczas zakupów jaja pochodzące z chowu ekologicznego („0"),na wolnym wybiegu ("1") czy ściółkowego ("2"), każdy z nas przyczynia  się do poprawy warunków życia zwierząt hodowlanych- mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i CR w ALDI Polska.

W badaniu  ankietowym przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki łącznie wzięło udział 12 sieci sklepów. Każda sieć uczestnicząca w badaniu oceniana była pod kątem transparentności i zakresu opublikowanych zobowiązań do wycofania jaj z chowu klatkowego, poczynionych od czasu podjęcia zobowiązania postępów we wdrażaniu jego założeń oraz promowaniu kupna jaj z różnych systemów hodowli.Na 12 sieci sklepów, które wypełniły ankietę, 10 promuje zakup jaj świeżych z chowu alternatywnego wśród swoich klientów. 7 z 12 sieci sklepów przestało lub planuje przestać zachęcać klientów do zakupu jaj klatkowych

***

ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 140 sklepów i zatrudniająca niemal 3000 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. Oprócz tego spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI", bo po ulubione produkty chętnie się wraca. 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

PRart Media
http://

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl