Amadeus i ForwardKeys zapowiadają znaczny wzrost ruchu turystycznego podczas Olimpiady w Londynie


2012-03-20
• Do Londynu ma przyjechać o 31% więcej podróżnych niż w roku 2011, zaś liczba turystów z USA i Niemiec będzie najwyższa w historii

Warszawa, 20 marca 2012 r. - Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej oraz Forward Data SL, firma zajmująca się badaniami rynku i konsultingiem, będąca operatorem usługi ForwardKeys.com, przedstawiły raport na temat trendów rynkowych związanych z tegorocznymi letnimi Igrzyskami Olimpijskimi w Londynie. Analiza liczby rezerwacji biletów lotniczych przeprowadzona na około 150 dni przed rozpoczęciem Olimpiady wskazuje, że znacznie zwiększy się liczba osób podróżujących do stolicy Wielkiej Brytanii w tym okresie. Co ważne, wyniki badań świadczą o globalnym wpływie Igrzysk na ruch turystyczny, bowiem wzrost liczby podróżnych (w tym przylatujących z innych kontynentów) odnotują również europejskie miasta, które mają z Londynem szybkie połączenia kolejowe.

Oto najważniejsze wnioski z badań:

1. Podczas Igrzysk nastąpi ogromny wzrost przyjazdów do LondynuAnaliza wszystkich rezerwacji na połączenia lotnicze do Londynu wykazuje gigantyczny skok (143% wzrost w porównaniu z tym samym dniem roku 2011) 26 lipca, na dzień przed rozpoczęciem Olimpiady. Analiza rozszerzona na okres czterech dni poprzedzających imprezę wykazuje 31% wzrost przylotów w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

 

2. Wczesne zainteresowanie Olimpiadą wykazują podróżni z USA i NiemiecWyjątkową zapobiegliwość w planowaniu wyjazdu na Igrzyska wykazują Amerykanie - analizy ujawniły skok liczby rezerwacji na loty do Londynu już w sierpniu 2011 roku (wzrost o 82% w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego). Obecnie Amerykanie stanowią 17% posiadaczy rezerwacji, jednak tuż za nimi plasują się Niemcy, którzy w analizowanym okresie zarezerwowali 11% biletów. Natomiast jeśli chodzi o względny wzrost liczby podróżnych, absolutnymi rekordzistami są Estończycy, którzy na czas Olimpiady zarezerwowali czternastokrotnie więcej biletów do Londynu niż rok wcześniej.

3. Wzrost liczby pasażerów na trasach transkontynentalnych z Ameryki Łacińskiej i Karaibów Największe względne wzrosty liczby pasażerów lotów dalekodystansowych dotyczą krajów tradycyjnie odnoszących duże sukcesy na olimpiadach - Jamajki (czterokrotny wzrost) i Brazylii (trzykrotny wzrost).

4. Szybka kolej źródłem korzyści dla innych miast EuropyBruksela, Amsterdam i Paryż, mające z Londynem szybkie połączenia kolejowe, odnotują podczas Igrzysk istotny wzrost liczby podróżnych. Podczas trzech olimpijskich tygodni do Brukseli przyjedzie o 49% więcej podróżnych niż rok wcześniej, do Amsterdamu - o 28% więcej niż w tym samym okresie roku 2011, zaś do Paryża - o 5% więcej. Liczby te świadczą o rosnącej popularności szybkiej kolei, chętnie wykorzystywanej w połączeniu z transportem lotniczym w podróżach do Londynu.

 

5. Londyńczycy zamierzają pozostać w mieście na czas OlimpiadyAnaliza rezerwacji przelotów ze wszystkich portów lotniczych obsługujących Londyn wykazuje, że mieszkańcy stolicy Wielkiej Brytanii będą podczas Igrzysk Olimpijskich o 11% bardziej skłonni do pozostania w swoim mieście niż w tym samym okresie roku 2011. Fakt ten przeczy powszechnej opinii, jakoby londyńczycy zamierzali masowo wynajmować swoje domy przyjezdnym i wyjeżdżać za granicę. Przeciwnie - przeważająca większość z nich  chętnie weźmie udział w imprezie. 

- Firmy coraz częściej wykorzystują rzetelne dane przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Wyniki tych badań pozwolą wszystkim uczestnikom rynku poczynić odpowiednie przygotowania, by maksymalnie wykorzystać możliwości związane z Olimpiadą. Na przykład linie lotnicze mogą zadecydować o zwiększeniu liczby lotów i wykorzystaniu większych samolotów na określonych trasach, by sprostać rosnącemu popytowi, jak również rozważyć przygotowanie wspólnej oferty z szybkimi kolejami - mówi Holger Taubmann, starszy wiceprezes firmy Amadeus ds. dystrybucji.

- Monitorowanie na bieżąco informacji o rezerwacjach biletów lotniczych oferuje unikalny wgląd w aktualnie podejmowane decyzje o podróżach, umożliwiając firmom dopasowanie swoich strategii do bieżących trendów - komentuje Olivier Jager, CEO, Forward Data.

Prognoza, udostępniona przez ForwardKeys.com - narzędzie business intelligence uruchomione przez Forward Data we współpracy z firmą Amadeus - oparta jest na zagregowanych, aktualnych danych o rzeczywistych rezerwacjach i obejmuje okres od 23 lipca do 12 sierpnia 2012 roku. Niniejsza analiza jest pierwszą z serii prognoz na temat wpływu tegorocznej Olimpiady w Londynie na światowe trendy w branży turystycznej.

Raport z badań dostępny jest pod adresem http://www.amadeus.com/blog/01/03/olympics/

***


Informacja o badaniu

Forward Data SL, firma zajmująca się badaniami rynku i usługami konsultingowymi dla branży turystycznej, jest operatorem ForwardKeys.com, witryny internetowej i bazy danych gromadzącej informacje o rezerwacjach biletów lotniczych z całego świata.

Firma Forward Data prowadzi analizy wpływu ważnych wydarzeń na branżę turystyczną od początku roku 2011. Przykładem takich działań były analizy trendów w dziedzinie podróży podczas Pucharu Świata w Rugby rozgrywanego w Nowej Zelandii i porównanie ich wpływu na podróże na różnych trasach.

Niniejsze badanie zostało oparte na rezerwacjach biletów lotniczych, dokonanych za pośrednictwem tradycyjnych i internetowych biur podróży z całego świata, korzystających z jednego z czterech wiodących globalnych systemów rezerwacji (GDS), które zostały zagregowane w bazie danych ForwardKeys.com. Analizowanie danych zakończono 22.02.2012 r., co oznacza, że analiza nie obejmuje rezerwacji dokonanych po tej dacie.

Fakty, liczby i obserwacje zawarte w tym dokumencie nie są prognozami ani ekstrapolacjami, lecz konkretnymi informacjami opartymi na dostępnych danych z uwzględnieniem zmian trendów rynkowych. 

Analiza jest oparta na zebranych w bazie danych ForwardKeys.com statystycznych, zagregowanych danych o rezerwacjach biletów lotniczych do Londynu w okresie od 23.07.2012 r. do 12.08.2012 r.

           

Rezerwacje zagregowane na dzień badania stanowią sumę 17% w porównaniu z liczbą rzeczywistych przylotów w omawianym okresie roku 2011. Na dzień 22.02.2011 r., tzn. w analogicznym momencie ubiegłego roku, przetworzonych było jedynie 13% rzeczywistych przylotów za okres od 23.07.2011 r. do 12.08.2011 r.

Informacja o ForwardKeys


Forward Data SL to zarejestrowana w Hiszpanii firma zajmująca się badaniami rynku i usługami konsultingowymi dla branży turystycznej. Firma jest operatorem witryny www.forwardkeys.com i nowatorskiej usługi typu business intelligence dla sieci hoteli, organizacji turystycznych i organizacji DMO (Destination Management Organizations), wykorzystującej zagregowane dane na temat rezerwacji biletów lotniczych. ForwardKeys dostarcza organizacjom turystycznym i DMO wartościowych informacji o trendach w branży turystycznej i pozwala oceniać skuteczność działań marketingowych.

ForwardKeys dostarcza sieciom hoteli metody prognozowania popytu i przewidywania trendów rynkowych w celu optymalizacji sprzedaży i działań marketingowych.

Więcej informacji o firmie i świadczonych przez nią usługach można znaleźć pod adresem www.forwardkeys.com.


Informacje o firmie Amadeus


Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 130 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com  

Kontakt dla mediów


Dorota Kaźmierska

Wicedyrektor

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

 

Elżbieta Więckiewicz

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska

Junior Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl