Amadeus i SITA oferują pasażerom możliwość śledzenia bagażu w czasie rzeczywistym


2011-09-21
Efektem integracji rozwiązań SITA BagMessage i Amadeus Altéa Departure Control będzie Altéa Baggage Tracking. Współdzielenie danych i współpraca na lotniskach pozwolą liniom lotniczym obniżyć koszty oraz poprawić obsługę klientów.

Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, współpracuje z firmą SITA, wiodącym w świecie specjalistą w dziedzinie komunikacji i rozwiązań informatycznych dla transportu lotniczego, aby umożliwić użytkownikom systemu Amadeus Altéa oferowanie pasażerom opcji śledzenia ich bagaży w czasie rzeczywistym oraz łatwe rozwiązywanie problemów z zagubionym bagażem, przy jednoczesnym obniżeniu związanych z tym kosztów.

Rozwiązanie Altéa Baggage Tracking powstało przez integrację wiodącej technologii przekazywania informacji o bagażu stworzonej przez SITA z funkcjami rozwiązania Amadeus Altéa Departure Control do obsługi pasażerów i bagażu. SITA BagMessage to unikalna usługa, wykorzystywana przez ponad 500 linii lotniczych i niemal 200 największych portów lotniczych, która jest najbardziej kompleksowym źródłem informacji o położeniu przewożonego bagażu. Efektem współpracy jest jednolite, zintegrowane środowisko, umożliwiające liniom lotniczym udostępnianie pasażerom za pośrednictwem wielu kanałów aktualnych informacji o miejscu znajdowania się ich bagaży.

- Porty lotnicze są pierwszym i ostatnim punktem podróży pasażerów. Aby przebiegała ona bez zakłóceń, linie lotnicze muszą przezwyciężyć problem zaginionego bagażu, który wciąż nęka branżę i stanowi ogromną uciążliwość dla pasażerów. W istocie jest to obszar, w którym rozwiązania technologiczne mogą się okazać bardzo pomocne, dlatego wizja, którą Amadeus i SITA proponują portom lotniczym, wykorzystuje rozwiązania oparte na współpracy i współdzieleniu danych przez wszystkie zainteresowane podmioty, takie jak linie lotnicze, porty lotnicze i firmy realizujące obsługę naziemną. Nasza współpraca z firmą SITA pokazuje, że zaawansowane rozwiązania technologiczne mogą w istotny sposób zwiększyć komfort podróżowania - mówi Julia Sattel, wiceprezes firmy Amadeus ds. informatyki dla linii lotniczych.

Ilya Gutlin, wiceprezes SITA Airport Solutions, dodaje: „Wiele przedsiębiorstw w branży lotniczej podejmuje szereg wspólnych działań w celu ograniczenia liczby zagubionych bagaży. Współpraca z firmą Amadeus stanowi ilustrację realizowanej przez SITA wizji inteligentnego portu lotniczego, której jednym z priorytetów jest zwiększenie zadowolenia pasażerów. SITA BagMessage to najbardziej kompleksowe, globalne źródło informacji o bagażach. Wykorzystanie technologii SITA zapewni pasażerom dostęp do aktualnych informacji o losie ich bagaży".

Pierwsza faza, realizowana w 54 portach lotniczych na całym świecie, obejmie integrację wchodzącego w skład Altéa DCS modułu Customer Management z lotniskowymi systemami obsługi bagażu, co umożliwi śledzenie bagażu od momentu odprawy przedlotowej przez cały okres trwania podróży. Druga faza obejmie integrację z modułem Flight Management systemu Altéa DCS, która zapewni przekazywanie dokładnych informacji o bagażu w celu kontroli załadowania i salda bagaży.

We współpracy z operatorami portów lotniczych firmy Amadeus i SITA będą dołączać do SITA BagMessage kolejne lotniska na całym świecie, budując tym samym kompleksowe środowisko śledzenia bagażu w globalnym transporcie lotniczym.

Dzięki współdzieleniu informacji w obrębie portu lotniczego, rozwiązanie Altéa Baggage Tracking nie tylko pozwoli liniom lotniczym zwiększyć komfort podróżowania, ale przyniesie również istotne oszczędności. Według opublikowanego przez SITA raportu (SITA 7th Annual Baggage Report), pomimo tego, że w ciągu minionych czterech lat ilość zagubionego bagażu znacznie się zmniejszyła, w roku 2010 odnotowano 29,4 mln przypadków niedostarczenia bagaży na czas na lotnisko docelowe, co kosztowało linie lotnicze 2,94 mld USD. Międzynarodowe zrzeszenie transportu lotniczego IATA wyznaczyło na rok 2012 cel w postaci 1,2 mld USD oszczędności w efekcie wdrożenia samoobsługowego znakowania bagażu oraz rozwoju rozwiązań do śledzenia bagażu, takich jak Altéa Baggage Tracking.

Opublikowany niedawno przez firmę Amadeus raport Navigating the Airport of Tomorrow zawiera wyniki badań przeprowadzonych przez firmę JD Power, według których ponad 34% pasażerów doświadczyło problemów z bagażami podczas swojego ostatniego lotu, a 37% ankietowanych podróżnych deklaruje, że chciałoby uzyskiwać aktualne informacje o swych bagażach za pomocą telefonów komórkowych.

***
 

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2010 roku system Amadeus przetworzył ponad 850 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy i dział marketingu), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2010 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,683 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,015 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie ponad 10 130 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com

Informacje o firmie SITA

SITA to wiodąca na świecie firma specjalizująca się w dziedzinie komunikacji i rozwiązań informatycznych dla transportu lotniczego, która dostarcza i zarządza rozwiązaniami biznesowymi dla linii lotniczych, portów lotniczych, globalnych systemów dystrybucji, instytucji rządowych i innych klientów, tworzących zręby globalnej branży transportu lotniczego.

Oferta firmy SITA obejmuje rozwiązania zarządzania globalnymi połączeniami, infrastrukturą oraz usługi outsourcingowe, a także usługi w zakresie zarządzania lotami pasażerskimi, obsługi pasażerów, floty, komunikacji powietrze-ziemia, zarządzania portami lotniczymi, obsługi bagażu, bezpieczeństwa transportu i ochrony granicznej, obsługi przewozu towarów itd.

Dysponując zespołem ponad 2000 pracowników na całym świecie, SITA kładzie duży nacisk na zapewnianie najwyższej jakości usług, oferując zintegrowane lokalne i globalne wsparcie dla swoich usług komunikacyjnych i informatycznych.

W skład SITA wchodzą dwie firmy zależne: OnAir, będąca wiodącym operatorem łączności lotniczej, i CHAMP Cargosystems, jedyna na świecie firma IT zajmująca się wyłącznie informatyką dla lotnictwa towarowego. SITA działa również w ramach dwóch przedsięwzięć joint venture, świadczących usługi dla branży transportu lotniczego: Aviareto, które zajmuje się zarządzaniem zasobami samolotów, oraz CertiPath, zajmujący się bezpiecznym zarządzaniem elektroniczną tożsamością.

SITA jest firmą szczycącą się jednym z największych globalnych zasięgów, który opiera się na lokalnej obecności. Świadczy usługi dla ponad 500 uczestników branży transportu lotniczego i 3200 klientów w ponad 200 krajach i terytoriach. Założona w roku 1949 przez 11 linii lotniczych, SITA zatrudnia obecnie pracowników należących do 140 narodowości, mówiących ponad 70 różnymi językami. Skonsolidowane przychody SITA wynosiły w roku 2010 ponad 1,46 mld USD.

Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.sita.aero

Kontakt dla mediów

Dorota Kaźmierska
Vice Director
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl

Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl