AWAY, czyli miara samotności.


AWAY, czyli miara samotności.
2019-03-28
Duet Marta Frączek oraz Piotr Onopa, ze zdjęciami Mikołaja Sygudy stworzyli wspólnie projekt AWAY. Short (etiuda) jest refleksją nad kondycją dialogu we współczesnym świecie, bycia razem i bycia obok. Realizacją wideo zajął się dom produkcyjny F25.

W świecie wypełnionym technologicznymi nowinkami, ludzie stale oddalają się od siebie, mimo tego, że są blisko. Statystyczny użytkownik smartfona często przemierza więcej wirtualnego contentu palcem po ekranie (nawet 200 km rocznie), niż faktycznie przemieszcza się w fizycznej przestrzeni. Te smutne i niepokojące obserwacje zainspirowały duet – Martę Frączek i Piotra Onopę do stworzenia filmowej metafory, która pokaże ten problem.

Marta z Piotrem tworzą nieformalny duet od 2015. Zaczęło się od pierwszego teledysku dla Dawida Podsiadło, który został wyróżniony przez Polską Akademię Fonograficzną Fryderykiem za teledysk roku. W kolejnym zdobyli nominację za obraz dla Krzysztofa Zalewskiego. Od tamtej pory zrealizowali razem wiele projektów teledyskowych. Oprócz przyjaźni łączy ich podobna filmowa wrażliwość i chęć opowiadania historii z drugim dnem.      

Zależało nam na tym, aby stworzyć filmowy obraz, refleksję, która będzie zawieszona między gatunkami. Czerpie trochę ze świata teledysku, reklamowego case’u i społecznej kampanii, podpartej prawdziwymi danymi. Z tym, że za narracją nie stoi żaden brand czy klient – klientem jesteśmy my wszyscy, a ceną jest samotność. Nie pokazujemy wprost, co stoi za tym oddalaniem się. Obraz jest otwarty na interpretację, jego zakończenie również – tłumaczy Marta Frączek, pomysłodawczyni projektu.

Wideo zostało zrealizowane wśród pięknych, a zarazem niebezpiecznych klifów Zatoki Biskajskiej, aby jeszcze bardziej spotęgować wrażenie niepokoju i osamotnienia bohaterów. Sprawiają wrażenie, jakby byli jedynymi ludźmi na Ziemi, a jednocześnie każdym z nas. W momencie, gdy wszystko w naturze dąży do połączenia i wymiany energii, taśma, którą złączeni są bohaterowie symbolicznie odmierza ich poczucie zagubienia.

Film dostępny jest pod linkiem - https://vimeo.com/325272948

Wzięliśmy udział w tworzeniu tego filmu dlatego, że wspólne kreowanie, komponowanie i wymyślanie skłania do dialogu, komunikacji, a to właśnie on jest próbą prawdziwego porozumienia. Pomaga zbliżyć do siebie innych ludzi i na pewno nie oddala – tłumaczy Marcin Dworucha, Managing Director F25.

Premiera wideo miała miejsce 19 marca w BARdzo bardzo przy ul. Nowogrodzkiej 11.

F25 to dom produkcyjny łączący świat filmu i Internetu. Szybko i skutecznie tworzy atrakcyjny video content i całkiem nową przestrzeń dla klientów. F25 realizuje projekty z zakresu marketingu interaktywnego jak: spoty reklamowe, filmy wirusowe, seriale interaktywne, teleturnieje, reality show, reportaże i wszystko to, co wciągnie konsumenta w interakcję. Planuje aktywacje z wykorzystaniem video na stronach www, strategie dla serwisów www video, strategie marketingu wirusowego. F25 tworzy cały proces od pomysłu do finalnej realizacji przez organizację castingów, planu zdjęciowego, po produkcję różnych form video. 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

KnowledgeHub Fund

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl