Badanie Oracle Retail 2025 ujawnia wpływ przełomowych technologii na doświadczenia zakupowe klientów


2017-04-01
Badanie prezentuje różnorodne opinie klientów na temat roli automatyzacji, dronów, Internetu Rzeczy, druku 3D i rzeczywistości wirtualnej w obsłudze klienta.
 
Firma Oracle poinformowała o wynikach badania dotyczącego opinii konsumentów o nowych technologiach oraz tego, jaki wpływ będzie mieć ich wdrożenie na zachowania klientów w nadchodzących latach. Badanie, zatytułowane „Oracle Retail 2025” pokazało, że klienci najchętniej kontaktują się z markami za pomocą nowoczesnych technologii wtedy, kiedy czują, że mają kontrolę nad całym procesem zakupowym.
Raport z przeprowadzonego w lutym 2017 badania dostarcza ważnych informacji o tym, w jakiej fazie cyklu wdrażania nowych technologii handlu detalicznego znajdują się klienci, oraz tym, jaki wywrze to wpływ na handel detaliczny w ciągu kolejnych ośmiu lat.

Technologie sztucznej inteligencji, rzeczywistości wirtualnej i Internetu Rzeczy umożliwiają firmom lepsze przewidywanie kolejnych zakupów klientów. Kluczowe znaczenie przy zapewnianiu nowych doświadczeń ma jednak zdobycie ich zaufania. Jeśli marki przekroczą dopuszczalne granicę, klienci mogą być niezadowoleni.
· 64% respondentów spodobała się możliwość wykorzystania rzeczywistości wirtualnej do wirtualnego poruszania się po sklepie i wirtualnego przymierzania ubrań;
· 58% nie miałoby nic przeciwko, gdyby ich sklep spożywczy zasugerował im listę zakupów do zatwierdzenia na podstawie ich historii zakupów oraz danych społecznościowych i środowiskowych;
· 54% respondentów nie chciałoby, aby sklep spożywczy na podstawie ich historii zakupów oraz danych społecznościowych automatycznie naliczał opłaty i dostarczał produkty.

W świecie mody szybkość ma kluczowe znaczenie, a w przyszłości będzie ona jeszcze większa. Druk 3D oraz dostawa przez drony skróci czas od projektu do dostawy z miesięcy do dni, a następnie do godzin.
· 67% klientów spodobała się opcja dostawy produktów do domu przez drony w czasie zbliżonym do rzeczywistego.
· 64% nie miałoby nic przeciwko temu, aby sprzedawca detaliczny zaproponował im wykonanie spersonalizowanych akcesoriów przy użyciu druku 3D.
· 57% klientów nie chciałoby otrzymywać rekomendacji dotyczących zakupów odzieżowych od robotów na podstawie swoich profili w mediach społecznościowych.

Klienci mają pewne obawy dotyczące podawania danych niezbędnych do personalizacji, ale mimo to zależy im na spersonalizowanej obsłudze. Świadczy to o potrzebie budowania bliższych relacji z klientami. Ponadto klienci oczekują, że detaliści będą im udostępniać informacje o składnikach, pochodzeniu i wycofywaniu produktów oraz dostosowywać je do ich konkretnych zwyczajów zakupowych.
· 54% nie miałoby nic przeciwko temu, aby system zakupowy mógł łączyć się z ich apteką, która dzięki temu mogłaby im sugerować produkty zaspokajające ich konkretne potrzeby.
· 78% chciałoby przed zakupem mieć szczegółowe informacje o składzie produktu i jego pochodzeniu.
· 46% respondentów stwierdziło, że otrzymywanie powiadomień w czasie rzeczywistym na temat produktów wycofywanych właśnie z oferty oraz czasie, jaki upłynął od ostatniego wycofania przez producenta, na podstawie ich historii zakupów poprawiłoby ich doświadczenia zakupowe.

Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Oracle

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl