Baterie Gel Tensor od Exide Technologies zwiększyły możliwości operacyjne chłodni JS Davidson
Exide Technologies, wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań magazynowania energii, z dumą ogłasza skuteczne wprowadzenie baterii Gel Tensor w specjalistycznych magazynach chłodniczych. Magazyny należą do firmy JS Davidson i są zlokalizowane w Wielkiej Brytanii.
W 2021 roku firma JS Davidson stanęła w obliczu rosnących wyzwań operacyjnych związanych z tradycyjnymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi do wózków widłowych – zwłaszcza w zakresie wydajności w chłodniach. Częste przeglądy, ograniczony czas pracy i spadki efektywności w niskich temperaturach wpływały na wydajność. Poszukując rozwiązania, które mogłoby przezwyciężyć te problemy, John Davidson, właściciel JS Davidson, nawiązał współpracę z Exide Technologies.
Exide Technologies, po szczegółowych konsultacjach związanych z potrzebami energetycznymi floty wózków widłowych w JS Davidson, zaproponował baterie Gel Tensor – solidne, bezobsługowe rozwiązanie, zaprojektowane specjalnie do stosowania w chłodniach i wymagającym środowisku pracy. Dzięki wyjątkowemu połączeniu renomowanej technologii Tensor z oryginalną technologią żelową, baterie Gel Tensor zapewniają stałą i wysoką wydajność, nawet w trudnych warunkach pracy.
Kluczowe korzyści zastosowania baterii Gel Tensor:
· bezobsługowe – brak konieczności uzupełniania wody lub czyszczenia;
· wydajne w niskich temperaturach – optymalne do pracy w chłodniach;
· oszczędność energii aż do 20% – zmniejszony pobór prądu;
· wydłużony czas operacyjny – mniej przerw potrzebnych na doładowanie;
· doładowanie okazjonalne – elastyczne możliwości doładowania.
Długoterminowe efekty – wydajność i zrównoważony rozwój
Dziś flota wózków widłowych JS Davidson jest zasilana wyłącznie przez baterie Gel Tensor, w tym między innymi przez: sześć baterii 24 V / 380 Ah, sześć baterii 48 V / 750 Ah oraz cztery baterie 48 V / 870 Ah. Przejście na Gel Tensor znacząco wydłużyło czas operacyjny, zmniejszyło całkowity koszt posiadania (TCO), wyeliminowało przymus wymiany baterii w trakcie zmian, a także wsparło wyznaczone przez JS Davidson cele – oparte na zrównoważonym rozwoju.
„Baterie Gel Tensor przewyższyły nasze oczekiwania. Każda z nich bez problemu pracuje
podczas 16-godzinnej zmiany, a jej ładowanie trwa pozostałe 8 godzin. Naszym zdaniem – im bardziej je eksploatujemy, tym lepiej się sprawdzają. Jest też korzyść dodatkowa, wynikająca
z braku przymusu wymiany baterii w trakcie zmiany – zwiększyła się ilość transportowanych materiałów. Jesteśmy zachwyceni Gel Tensor, dlatego każdy nowo zamówiony sprzęt będzie miał na wyposażeniu właśnie te baterie” – stwierdził John Davidson.
Przypadek JS Davidson to pierwsze, udane wdrożenie technologii Gel Tensor w chłodniach
i precedens w zakresie poprawy wydajności transportu materiałów, który odbywa się
w wymagających warunkach. W efekcie, po czterech latach od pierwszego zastosowania
Gel Tensor, każdy nowy wózek widłowy w JS Davidson jest standardowo wyposażony w te baterie, co świadczy o niezawodności wybranej technologii i sile partnerstwa z Exide Technologies.
Nadesłał:
Alicja Sidorowicz
|