Biznes tekturowy nabiera barw – MAZOP Group rozpoczął cyfrowe drukowanie w kolorze
MAZOP Group, firma specjalizująca się w wytwórstwie opakowań tekturowych, zmodernizowała jeden z obszarów swojej działalności, rozpoczynając produkcję opakowań nowej generacji.
Za sprawą zakupionej we wrześniu br. wysokowydajnej drukarki cyfrowej, klienci spółki, reprezentujący głównie branżę e-commerce, mogą zamówić opakowania z wielokolorowym nadrukiem. Tym samym mają oni możliwość wyniesienia komunikacji z klientem na zupełnie nowy poziom, wykorzystując opakowania jako medium reklamowe i zwiększając pozytywny customer experience.
Dwadzieścia procent – mniej więcej taki odsetek opakowań tekturowych na rynku e-commerce stanowiły do tej pory opakowania z kolorowym nadrukiem. Szansę, aby to zmienić i zwiększyć udział wielokolorowych pudełek na rynku, dostrzegła Grupa MAZOP, firma specjalizująca się w wytwórstwie opakowań tekturowych, która inwestując w drukarkę cyfrową, uruchomiła produkcję opakowań z opcją kolorowego nadruku. Dotychczas spółka korzystała z druku fleksograficznego – popularnego i wydajnego, ale nieposiadającego tylu zalet, co cyfrowy.
- Drukarka cyfrowa to najnowsza inwestycja naszej spółki, która zrewolucjonizowała nasz proces produkcyjny. Urządzenie pozwala na wykonanie wielokolorowych nadruków na produkowanych przez nas opakowaniach tekturowych. Metoda ta umożliwia nadruk w dużych nakładach, przy praktycznie takim samym nakładzie finansowym, jak w przypadku druku fleksograficznego. Ma to jeszcze jedną, ważną zaletę – w zależności od potrzeb, klient może zmieniać nadruk tak często, jak tego potrzebuje, nie musząc pokrywać dodatkowych kosztów. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne w okresie wzmożonych zamówień, takim jak chociażby święta – mówi Krzysztof Rusin, Prezes MAZOP Group.
Opakowania to nieodłączny element praktycznie każdego łańcucha dostaw, kluczowy zwłaszcza na etapie ostatniej mili. Jak bowiem pokazują dane rynkowe, ponad połowa konsumentów (52 proc.), którzy otrzymali zamówienie w atrakcyjnym i niestandardowym opakowaniu twierdzi, że przy przyszłych zamówieniach skorzystałaby z tej samej firmy[1]. Z kolei z perspektywy e-sprzedawców, niezwykle istotny jest m.in. sprzedażowy lead time, który ma duże znaczenie dla wydajności i skutecznego prowadzenia procesów biznesowych.
- Dobre zaplanowanie procesu realizacji zamówień, począwszy od zaopatrzenia, a skończywszy na doręczeniu produktu do klienta końcowego jest kluczowe zarówno ze względu na skalowanie biznesu, jak i dostarczanie swoim klientom pozytywnych doświadczeń zakupowych. Stąd tak ważne jest, aby firmy m.in. z branży e-handlu, mogły polegać na producencie opakowań i technologii, którą on stosuje. Współpraca z producentem, który specjalizuje się w produkcji bardzo konkretnego produktu, w tym przypadku opakowań z wykorzystaniem cyfrowego, kolorowego nadruku, zdecydowanie procentuje – dodaje Krzysztof Rusin.
Nadruk cyfrowy sprawdza się nie tylko w sytuacjach, gdy e-sprzedawca potrzebuje dopasować go do sezonu sprzedażowego, a więc w niektórych sytuacjach – często go zmieniać. To również świetne rozwiązanie w przypadku sprzedaży międzynarodowej – firma może zlecić wykonanie opakowań w różnej liczbie i w różnych językach, w zależności od tego, do jakiego regionu Europy lub świata zostaną one dystrybuowane.
Produkty firmy MAZOP cieszą się uznaniem już na 13 europejskich rynkach. Zamówienia można składać z każdego kraju Unii Europejskiej, a od roku rozwijana jest sprzedaż online na rynku czeskim i niemieckim. Firma rozpoczęła też promocję na Holandię oraz Francję, a produkty są również dostępne na międzynarodowych platformach sprzedażowych: eBay, Amazon i Allegro. Obecnie, sprzedaż w kanale e-commerce (w 2018 r. spółka uruchomiła własną platformę do dystrybucji opakowań – BoxMarket.eu) stanowi ok. 10 proc., natomiast reszta to sprzedaż hurtowa.
Ubiegły rok firma zamknęła z przychodami na poziomie 25 mln zł oraz 1 mln zł zysku netto. Z kolei tylko w pierwszej połowie tego roku, przychód wyniósł ponad 16 mln zł. Do końca roku, spółka przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 4,5 mln zł netto. W 2022 r. MAZOP Group zamierza zadebiutować również na NewConnect.
Nadesłał:
j.boguslawska@innervalue.pl
|