Biznesowe portale społecznościowe – rozwiązanie na miarę XXI w.


Biznesowe portale społecznościowe – rozwiązanie na miarę XXI w.
2011-09-22
Nieustannie zmieniająca się rzeczywistość, chroniczny brak czasu, natłok różnych spraw i obowiązków sprawiają, że ludzie świadomie stronią od oddzielania sfery towarzyskiej i biznesowej. Coraz większą popularność zdobywają portale społecznościowe skupiające przedsiębiorców. Dzisiejszy użytkownik Internetu przestaje być zwykłym eksploratorem, staje się twórcą. Pragnie zaspokojenia nie tylko potrzeb praktycznych ale i kreatywnych. Silna presja ze strony otoczenia, by być przebojowym i niepowtarzalnym, wykreowała nowego użytkownika Internetu - aktywnego na portalach społecznościowych, udzielającego się na forum, dokumentującego swoje osiągnięcia za pomocą zdjęć. Modne stało się posiadanie rozbudowanego profilu, długiej listy znajomych czy bogatej galerii. Trend ten obserwuje się również wśród przedsiębiorców. Profile firmowe coraz częściej kuszą potencjalnych współpracowników czy klientów kolorowymi zdjęciami, zgrabnie zredagowanymi tekstami, czasami przypominającymi profesjonalne teksty reklamowe.


Portale biznesowe idealnym rozwiązaniem dla właścicieli, współpracowników i pracowników firm

Nowoczesne portale biznesowe, mimo że przyjmują formę tradycyjnych portali społecznościowych, nie tracą nic ze swej funkcji informacyjnej. Użytkownicy oprócz zdobywania wiadomości na temat wolnych miejsc pracy czy nowinek technicznych, mogą podzielić się swoimi doświadczeniami niezwiązanymi ze sferą zawodową. Portale są dla przedsiębiorców doskonałą bazą informacji o konkurencji, rynkach zbytu czy nowych rozwiązaniach branżowych. Okazują się przydatne nie tylko dla pracowników wyższego szczebla, którzy w ten sposób szukają kolejnych rynków zbytu czy nowoczesnych dróg promocji. Skuteczność nawiązywania współpracy z nowymi kontrahentami poprzez biznesowe portale społecznościowe jest stosunkowo wysoka. Według badań przeprowadzonych przez Gemius aż 21% osób zrealizowało wspólne przedsięwzięcie z osobą poznaną poprzez tego typu portal. Korzyści z posiadania swojego profilu są znaczące dla kontrahentów, podwykonawców czy pracowników myślących nad zmianą pracodawcy. Odpowiednio skonstruowany profil firmy może okazać się skutecznym sposobem pozyskiwania najlepszych pracowników w branży.


Praktyczne funkcje

Osoby reprezentujące firmy oprócz biernego korzystania z zasobów portali, same mogą stać się ich twórcami. Szeroki zakres użytecznych funkcji proponuje portal Biznes-Klasa.pl. Jednym ze sposobów współtworzenia serwisu jest moderowanie for branżowych. Niewątpliwym plusem umieszczania postów na forum uznanego już portalu społecznościowego jest gwarancja dotarcia do dużej liczby odbiorców. Forum to doskonały sposób na promocję własnych usług czy produktów, jak i źródło czerpania pomysłów na modernizację oraz usprawnienie własnego przedsiębiorstwa.


Użytkownicy mają możliwość podzielenia się opiniami na temat jakości usług, produktów czy atmosfery panującej w przedsiębiorstwie. Każdy może wysłać prośbę o opinię na temat danej firmy. Prośby trafiają do znajomych oraz do znajomych znajomych. Osoba bądź przedsiębiorstwo, którego dotyczy dana ocena nie ma możliwości poznania tej opinii. Gwarantuje to bezstronność ocen. Jest to cenne źródło informacji nie tylko dla klientów ale i dla samych firm. Opinie pozyskiwane od klientów stanowią doskonałą bazę diagnostyczną. Wyznaczają kierunki zmian niezbędnych w danej firmie, bądź utwierdzają w przekonaniu o wyborze słusznej drogi rozwoju firmy. Klienci dzięki opiniom mają szanse świadomie zdecydować, czy warto podjąć współpracę z daną firmą lub zostać jej pracownikiem.


Kolejną, równie użyteczną funkcją proponowaną przez portal są „grupy branżowe". Użytkownik szukający wiadomości na temat swojej dziedziny biznesowej ma pewność, że każda informacja, którą tam znajdzie będzie dla niego użyteczna.


Sukces finansowy? Po znajomości - zawsze łatwiej


Powszechnie wiadomo, że posiadanie szerokich kontaktów znacznie ułatwia funkcjonowanie w świecie. W szczególności odnosi się to do sfery zawodowej. Właściciele firm zaczynają zdawać sobie sprawę z tego, że im większa sieć kontaktów, tym większa skuteczność działania. Portale społecznościowe to doskonałe narzędzie ułatwiające pomnażanie znajomości. Jeśli serwisy skupiają ludzi związanych z biznesem, sukces na polu zawodowym wydaje się być zapewniony. To również doskonały sposób na promocję, zarówno firmy jak i pojedynczej osoby. Wszystko bezpłatnie. Znajomości zawierane za pośrednictwem portali społecznościowych skupiających przedsiębiorców często stają się zalążkiem poważnej współpracy na płaszczyźnie zawodowej. Osoby oczekujące od portali społecznościowych czegoś więcej niż niezobowiązujących, towarzyskich rozmów, powinny pomyśleć nad założeniem profilu na specjalistycznym portalu skupiającym przedsiębiorców. Może być to profil prywatnej osoby, jak i konkretnej firmy.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

BV Kontakty Międzynarodowe Sp z o.o.
http://www.bv.bia.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl