Black Point realizuje założone na 2011 r. prognozy wynikowe


2012-02-23
Skonsolidowany obrót Grupy Black Point w IV kwartale 2011 roku wyniósł 19,83 mln zł, czyli 4,5 % więcej niż w analogiczny okresie 2010 roku. Zysk brutto osiągnął wartość 1,84 mln zł, tj. prawie 50% więcej niż w IV kwartale 2010 roku.

Wyniki finansowe Grupy Black Point za IV kwartał 2011 roku wskazują na niemal całkowitą realizację prognozy finansowej za okres od stycznia do grudnia 2011 roku. Skonsolidowany obrót ze sprzedaży po czterech kwartałach 2011 roku wyniósł 71,05 mln zł przy prognozowanej wartości na poziomie 72 mln zł. Skonsolidowany zysk brutto wyniósł z kolei  5,19 mln zł przy prognozowanej wartości 5,30 mln zł. Na tak dobre wyniki finansowe Grupy Black Point  wpłynęły efekty wypracowane przez spółkę Black Point i Eco Service.

- Black Point niemal w całości zrealizował zakładaną prognozę i obronił pozycję jednego z liderów branży materiałów eksploatacyjnych do druku w Polsce – mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA. – Sukces jest tym większy, że 2011 rok przyniósł osłabienie koniunktury w naszym sektorze rynku, silną presję cenową i spore wyzwania technologiczne, którym, jako producenci, musieliśmy sprostać– dodaje.

W tym kontekście niezwykle istotne jest osiągnięcie przez Black Point w 2011 roku niemal 10% wzrostu sprzedaży ilościowej w grupie tonerów laserowych. Jednocześnie, w strategicznej dla oferty polskiego producenta grupie produktowej, tonerów Black Point Super Plus - odnotowano blisko 15% wzrost sprzedaży. W przypadku tonerów kolorowych dynamika była jeszcze większa i wzrosty wyniosły aż 30%.

- Przewidujemy, że ten sektor rynku będzie się w najbliższym czasie dynamicznie rozwijał. Jako producent jesteśmy w stanie oferować szeroką gamę wysokiej jakości produktów, które śmiało mogą konkurować z ofertą producentów sprzętu. To szansa na dużo lepsze wyniki sprzedażowe w 2012 roku– wyjaśnia Kamila Yamasaki, prezes Black Point SA.

W 2012 roku Black Point zamierza podnosić innowacyjność swojego biznesu na wielu polach. W aspekcie ofertowym, spółka planuje zwiększać sprzedaż - rozwijać ofertę, wprowadzać poszukiwane przez użytkowników nowości. W tym celu Black Point nieustannie pracuje m.in. nad modernizacją technologii produkcji. Efektem działań w tym zakresie będzie sfinalizowanie w I połowie 2012 r., rozpoczętych w roku ubiegłym, prac nad wdrożeniem rewolucyjnej i unikatowej linii produkcyjnej dla kartridży atramentowych. Producent liczy, że dzięki temu maksymalnie skróci czas wprowadzania nowości na rynek, a pośrednio - będzie mógł skuteczniej przeciwdziałać presji cenowej i wahaniom kursu walut.

Black Point zamierza w nadchodzącym roku poszerzać kanały dystrybucji dla swoich produktów, nie tylko w Polsce, ale i Europie środkowo-Wschodniej. Strategicznymi rynkami eksportowymi pozostaną Czechy i Węgry.

Black Point, poza działaniami sprzedażowymi i ofertowymi, wdraża innowacyjne rozwiązania także w zakresie zarządzania. Firma prowadzi unikatowy projekt Mentoringu i uczestniczy w unijnym programie podnoszącym konkurencyjność przedsiębiorstw – FutureSME.

 


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Profitcomms

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl