British Airways jako pierwsza linia lotnicza skorzysta z systemu Amadeus do zarządzania przychodami
Amadeus Passenger Revenue Accounting umożliwia monitorowanie przychodów w czasie rzeczywistym, pozwalając na szybsze podejmowanie trafniejszych decyzji związanych z przychodami
Warszawa, Polska, 21 września 2012 r.: Firma Amadeus, wiodący partner technologiczny i dostawca usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, poinformowała, że British Airways jest pierwszą linią lotniczą, która skorzysta z nowego rozwiązania do rachunkowości przychodów - Amadeus Passenger Revenue Accounting. Przewoźnik będzie posługiwać się przyjaznym dla użytkownika internetowym systemem Amadeus, opartym na najnowszej technologii. Dzięki temu pracochłonne dotychczas zadania związane z zarządzaniem przychodami staną się szybkim, elastycznym procesem o strategicznym znaczeniu dla firmy.
Amadeus Passenger Revenue Accounting ma za zadanie pomóc liniom lotniczym w zwiększaniu przychodów i redukcji kosztów operacyjnych oraz usprawnić i przyspieszyć proces podejmowania trafnych decyzji dotyczących przychodów. Obecne procesy księgowe związane z przychodami pochodzącymi z usług dla pasażerów często są późno rejestrowane i przetwarzane. Nowy system Amadeus zapewnia wysoce zautomatyzowane gromadzenie i przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym.
Migracja British Airways do nowego systemu planowana jest na początek 2014 roku. Linie lotnicze będą także czerpać korzyści z wykorzystywanego już od dawna rozwiązania Amadeus Altéa, które jest w pełni zintegrowane z systemem.
- Eliminacja dokumentów papierowych z procesu dystrybucji daje szansę na rozliczanie przychodów przy okazji działalności operacyjnej. Szukaliśmy systemu do zarządzania przychodami pochodzącymi ze sprzedaży usług pasażerom, który w pełni wykorzysta tę możliwość, a jednocześnie zostanie dostarczony w ramach partnerstwa z firmą Amadeus - skomentowała Gyorgyi Szantner, Head of Finance Services, British Airways. - Wierzymy, że nowe rozwiązanie pozwoli nam przekształcić sposób rozliczania przychodów z usług pasażerskich z funkcji dostępnej w "back office" do czynności typu "front-end", zapewniając wgląd w czasie rzeczywistym w procesy dotyczące całej linii lotniczej, w tym w działalność partnerów operacyjnych oraz w informacje na temat wydajności linii lotniczej - dodała.
- Strategiczne partnerstwo z British Airways pokazuje, że mamy tę sama wizję rozwiązania następnej generacji do zarządzania przychodami z usług pasażerskich. System Amadeus Passenger Revenue Accounting wykorzystuje potencjał nowoczesnych technologii i obejmuje najnowsze standardy branżowe. Pozwala na zakup w czasie rzeczywistym, raportowanie i księgowanie dzięki swojej unikalnej integracji z lotniczymi systemami operacyjnymi. Co więcej, wysoka dokładność i wydajność nowego rozwiązania Amadeus pozwala liniom lotniczym obliczyć swoje przychody w momencie odprawienia ostatniego pasażera - powiedział Christophe Bousquet, VP, Development, Amadeus. - Wiodące linie lotnicze traktują proces rozliczania przychodów jako dziedzinę biznesu, która wymaga modernizacji. Amadeus wprowadza na rynek produkt nowej generacji, będący odpowiedzią na to wyzwanie. Cieszymy się, że linie British Airways wybrały Amadeus jako strategicznego partnera w tak ważnej dziedzinie - dodał.
Rozwiązanie Amadeus Passenger Revenue Accounting odpowiada na potrzeby branży lotniczej w zakresie w pełni zintegrowanego i skalowalnego rozwiązania elektronicznego, które wspiera umowy partnerskie, takie jak alianse, wspólne przedsięwzięcia i fuzje, przy jednoczesnym przestrzeganiu nowych trendów rynkowych lub branżowych, jak np. różne dokumenty elektroniczne lub uproszczone rozliczenia międzyliniowe.
Jako najnowszy produkt Amadeus wzbogacający szerokie portfolio rozwiązań IT dla linii lotniczych, Amadeus Passenger Revenue Accounting pozwala organizacjom na uzupełnienie podstawowego pakietu Altéa o wartość dodaną. Jest dostępny dla wszystkich linii lotniczych, które chcą go wdrożyć do rozliczania przychodów z usług pasażerskich i może być zintegrowany z pozostałymi aplikacjami dedykowanymi tej działalności. Więcej informacji na temat Amadeus Passenger Revenue Accounting można uzyskać na stronie Amadeus Airline IT.
***
Informacje o firmie Amadeus
Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.
Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).
Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 947 milionów transakcji.
Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.
Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.
Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl
Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com
Kontakt dla mediów
Dorota Kaźmierska
Wicedyrektor
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Elżbieta Więckiewicz
Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Ilona Tyczyńska
Junior Account Manager
Dział Nowych Technologii
Sigma International (Poland) LTD
tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93
e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl
www.sigma.com.pl
Nadesłał:
EW
|