Gospodarka » Przemysł

Centra Handlowe wspierają lokalne szpitale w walce z koronawirusem

W odpowiedzi na sytuację spowodowaną pandemią koronawirusa w Europie, NEPI Rockcastle, właściciel 12 galerii handlowych w Polsce i jednym z wiodących właścicieli nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej, wdrożył strategię pomocy pracownikom ochrony zdrowia oraz najemcom.

Maseczki i rękawiczki jednorazowe, przyłbice medyczne, gogle i kombinezony ochronne, płyny dezynfekujące - w związku z sytuacją epidemiologiczną, w szpitalach, karetkach i oddziałach ratunkowych w całej Polsce pojawia się zapotrzebowanie na podstawowy sprzęt zapewniający bezpieczeństwo pracowników ochrony zdrowia. Lekarze, pielęgniarze i ratownicy medyczni pracują na wielogodzinnych dyżurach, niejednokrotnie narażając własne bezpieczeństwo. NEPI Rockcastle, zdecydował się wesprzeć medyków, przekazując potrzebne środki ochrony do szpitali w miastach, w których znajdują się jego placówki, m.in. w Białymstoku, Dąbrowie Górniczej, Krakowie, Piotrkowie Trybunalskim, Zabrzu, czy Zielonej Górze. Ponadto, w nadchodzących tygodniach firma dostarczać będzie lokalnym ratownikom medycznym paczki spożywcze, zawierające wysokoenergetyczne przekąski.

Zamów artykuły sponsorowane na serwisie CentrumPR.pl w kilka minut, poprzez platformę Link Buildingu np.:

- Wszyscy zmagamy się teraz z problemami, wywołanymi okolicznościami, które były nie do przewidzenia. Branża nieruchomości handlowych jest jedną z najbardziej dotkniętych, chociaż w tej chwili bardzo trudno mówić o wysokości szkód.. Niezależnie od okoliczności właściciele centrów handlowych zawsze wspierali lokalne społeczności, dlatego jest dla nas rzeczą oczywistą, szczególnie w takim momencie, że chcemy nieść wsparcie tam gdzie jest ono teraz bardzo potrzebne. Nawet w normalnych warunkach, praca ratownika medycznego jest zajęciem wyczerpującym i wysoce stresogennym. W obecnej sytuacji pracownicy służby zdrowia pracują ponad siły i są bezpośrednio narażeni na niebezpieczeństwo - mówi Marek Noetzel, Członek Zarządu NEPI Rockcastle. - Jako firma odpowiedzialna społecznie czujemy się zobowiązani wesprzeć tych, którzy dbają o zdrowie naszych klientów. W 9 miastach rozpoczęliśmy dystrybucję do szpitali 8000 maseczek oraz 1200 L płynów dezynfekujących. Ponadto, w zależności od potrzeb, lokalne placówki medyczne zostaną doposażone w inny asortyment ochronny. Nasi pracownicy są w stałym kontakcie z tymi placówkami.

Grupa NEPI Rockcastle działa w myśl idei, że jej placówki to #GalerieOtwarteNaPomoc.

 

Współpraca branży

Handel i usługi zmagają się z trudnościami z powodu epidemii koronawirusa. Społeczna kwarantanna i odgórnie zawieszona działalność licznych lokali w galeriach handlowych wpływają na ograniczenie aktywności zakupowych konsumentów. Wspólnota interesów najemców i galerii jest dla zarządu NEPI Rockcastle bardzo istotna. Zwłaszcza, że pakiet „tarczy antykryzysowej" zaproponowany przez Ministerstwo Rozwoju oferuje wsparcie dla właścicieli sklepów objętych obowiązkowym zawieszeniem działalności, nie zawiera jednak rozwiązań osłonowych dla właścicieli i zarządców samych centrów handlowych. Instytucje związane z branżą, takie jak Polska Rada Centrów Handlowych czy Retail Institute, postulują o wprowadzenie szeregu mechanizmów (w tym przywrócenie niedziel handlowych), które pomogą zamortyzować negatywne efekty przedłużającego się okresu zakazu handlu dla wielu branż.

NEPI Rockcastle stara się wspierać najemców swoich galerii handlowych w ramach istniejących możliwości. Firma zdecydowała się na udostępnienie swoich kanałów komunikacji, zarówno cyfrowych, jak i na terenie galerii, do promocji działalności e-commerce najemców.

- Klienci nie zawsze zdają sobie sprawę, że znaczna większość firm, oprócz działalności w punktach sprzedaży czy punktach usługowych, prowadzi także działalność handlową w internecie. Chcemy wesprzeć aktywność zakupową w kanałach e-commerce, dzięki czemu przymusowe zamknięcie lokalu nie będzie aż tak obciążające dla naszych partnerów - tłumaczy Dominik Piwek, Head of Marketing & PR w NEPI Rockcastle.

Więcej konkretów, mniej fake newsów

NEPI Rockcastle wspiera również jednostki samorządowe w propagowaniu rzetelnych informacji dotyczących koronawirusa oraz poprawnych zachowań w trakcie epidemii. Firma wystosowała propozycję bezpłatnego udostępnienia w swoich kanałach społecznościowych komunikatów informacyjno-edukacyjnych lokalnych władz i szpitali. Profile galerii należących do NEPI Rockcastle śledzi na Facebooku łącznie prawie 400 tys. osób.

- Liczba fake newsów i niepotwierdzonych informacji zalewających internet w związku z epidemią COVID-19 jest zatrważająca. Jesteśmy przekonani, że tylko działając wspólnie dla dobra nas wszystkich, możemy przyczynić się do zmniejszenia rozmiarów epidemii i zminimalizować jej skutki. Dlatego tak ważne jest, żeby jak najszerzej docierać z ważnymi i wartościowymi przekazami od kompetentnych organów, i przeciwdziałać panice. - wyjaśnia Dominik Piwek.

 

Lokalna pomoc sąsiedzka

Ponadto poszczególne centra handlowe wspierają wartościowe, oddolne działania społeczne, takie jak Widzialna Ręka. Nazwa inicjatywy nawiązuje do programu „Niewidzialna Ręka" z przełomu lat 60. i 70., zachęcającego młodzież do altruistycznych działań hasłem: „Niewidzialna ręka to także Ty". Lokalnych grup, zrzeszających ludzi chętnych nieść pomoc sąsiadom w okresie społecznej kwarantanny, w ciągu tygodnia założono na Facebooku niemal 100. Oferowana pomoc przybiera różne formy: wyprowadzenie psa, zrobienie zakupów, wypożyczenie książek, wymiana umiejętności.

- Z pozytywnym zaskoczeniem obserwujemy ten ogrom ludzkiej dobroci i sami chcemy być jego częścią. Nie mamy możliwości dostarczyć każdemu zakupów, ale podjęliśmy kroki promujące koncepcję Widzialnej Ręki wśród klientów naszych centrów handlowych (promocja w mediach społecznościowych oraz ulotki lub plakaty w okolicy supermarketów) i z radością zauważamy zainteresowanie tą inicjatywą - mówi Piwek. - Fantastycznie, że w czasie, kiedy najbezpieczniej jest zaszyć się we własnych czterech ścianach, tak wielu ludzi chce zrobić coś dla innych.

Działania NEPI Rockcastle mają charakter globalny i zostały wprowadzone w różnym stopniu także w galeriach handlowych z portfolio w innych krajach, m.in. w Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Rumunii, Serbii, na Litwie, Słowacji i Węgrzech.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Aleksandra Bażyńska

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »