Co jest najważniejsze dla internautów poszukujących firm, produktów i usług?


2012-05-10
Internauci korzystają z wyszukiwarki panoramafirm.pl poszukując produktów i usług zarówno w celach prywatnych (55%), jak i biznesowych (36%), głównie z domów. 84% z nich skontaktowało się ze znalezioną na stronie firmą, a 59% dokonało także zakupu. Badania Gemius na zlecenie Eniro Polska.

Przeprowadzone badanie miało odpowiedzieć na pytania, jak często, gdzie oraz w jakim celu internauci odwiedzają stronę panoramafirm.pl., jak ją oceniają, a także jakie informacje stanowią o wyborze firmy oferującej poszukiwaną usługę lub produkt.

 Czego zatem szukają odwiedzający serwis?

„Najczęściej poszukiwanymi informacjami o firmach są dane teleadresowe: numer telefonu (93%), adres (91%) oraz adres strony internetowej.” – mówi Magdalena Wypychowicz, Dyrektor Marketingu Eniro Polska. „Cieszy nas fakt, iż 84% osób badanych skontaktowało się kiedykolwiek z firmą bądź instytucją znalezioną na naszej stronie, co zdecydowanie świadczy o efektywności serwisu w procesie dostarczania potrzebnych informacji użytkownikom. Niemal 2/3 respondentów skorzystało z usługi lub nabyło produkt firmy znalezionej
w wyszukiwarce, co z pewnością jest świetną wiadomością dla reklamodawców, gdyż oznacza to, że nasz produkt wspiera nawiązywanie owocnych kontaktów biznesowych i skutecznie łączy kupujących ze sprzedającymi.”
dodaje.

 

Wyszukiwarka panoramafirm.pl podoba się zdecydowanej większości użytkowników (66%), jest oceniana jako przydatna (80%) oraz łatwa w obsłudze (69%). Informacje o firmach zawarte na stronie panoramafirm.pl są, zdaniem użytkowników, przede wszystkim przydatne oraz rzetelne i aktualne. Podstawowym sposobem kontaktu jest telefon - ponad 80% osób kontaktowało się ze znalezioną firmą w ten sposób. O połowę mniejszy odsetek badanych kontaktował się przez e-mail.

 Przy wyborze danej firmy ze strony panoramafirm.pl najważniejsze dla respondentów są w dalszym ciągu: podstawowe informacje o firmie,  adres strony internetowej, pełne informacje o produktach i usługach firmy oraz lokalizacja firmy.

 Badania przeprowadzono w okresie od 11 do 30 listopada 2011, na próbie 500 internautów w wieku 17-79 lat.

Głównym produktem Eniro w Polsce jest Panorama Firm, najbardziej aktualna i kompletna baza danych 2,4 mln firm, produktów i usługa. Jest ona dostępna jako wyszukiwarka panoramafirm.pl, aplikacje mobilne (iOS, Android), wyszukiwarka mobilna m.pf.pl, katalog oraz usługa użyczania bazy danych. Z wyszukiwarki panoramafirm.pl co miesiąc korzysta prawie 6 mln internautów (wg gemius Traffic). Panorama Firm zawiera serwis mapowy mapa.panoramafirm.pl.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

kozinskae

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl