Co zrobić, by prezenty dotarły na czas – poznaj 5 sprawdzonych sposobów


Co zrobić, by prezenty dotarły na czas – poznaj 5 sprawdzonych sposobów
2021-11-23
Przed nami duże wyzwanie – zdążyć z świątecznymi prezentami na czas.

Ale nie tylko, dla Polaków, obok czasu dostawy i ceny prezentów – coraz ważniejsza staje się kwestia ich śladu węglowego – chcemy być bardziej eko. 75% polskich konsumentów przyznaje, że uwzględnienie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju w działaniach, produktach i usługach detalistów jest dla nich ważne.Co zatem zrobić by zdążyć z prezentami na czas, nie wydać na nie kroci i jeszcze dokonać tego w „zielony” sposób? UPS przygotował 5 rad jak sprawić by każdy z mógł sprawnie przygotować się do „zielonych” zakupów prezentowych.

1.     Zamów z wyprzedzeniem

Już 77% polskich internautów kupuje online, a prawie 1/3 zamawia w sieci więcej produktów niż przed pandemią[1]. Możemy spodziewać się jeszcze większego zainteresowania zakupami internetowymi przed tegorocznym okresem świątecznym. Wzrost wolumenu będzie bezpośrednio przekładał się na i tak już ograniczoną powierzchnię przewozową. Dlatego lepiej zrobić zakupy online wcześniej, zapewniając sobie bufor bezpieczeństwa, gdyby miały pojawić się opóźnienia. Warto także wziąć pod uwagę fakt, że pandemia mocno wpłynęła na dostępność niektórych towarów takich jak np. elektronika – by mieć pewność, że trafi ona w nasze ręce na czas.

2.     Nadawaj i odbieraj z punktów

Dostawa i odbiór większych wolumenów przesyłek z jednej lokalizacji to oszczędność zasobów – tak czasu jak i dwutlenku węgla. Chcąc w te święta przyczynić się do ograniczenia emisji – wybieraj tę formę dostaw. Co więcej, jedną z wielu korzyści wynikających z korzystania z alternatywnych punktów jest bezpieczeństwo przesyłek i dobre warunki przechowywania, co jest niezwykle ważne w przypadku przedmiotów wrażliwych na temperaturę, takich jak elektronika – częsta forma prezentów świątecznych. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, UPS rozwija alternatywną sieć doręczeń UPS Access Point®, która ułatwia odbiór paczek i zwrot towarów w jednym miejscu przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia zasobów. Obecnie w sieci działa ponad 2300 lokalizacji, to wzrost o 30% rok do roku, a do tego liczba ta stale rośnie. Oprócz korzyści wymienionych wyżej, ważne jest również to, że możesz wspierać lokalny biznes - miejsca, w których znajdują się lokalizacje UPS Access Point® to m.in. kawiarnie, kwiaciarnie, małe sklepy detaliczne - odbierając swoją przesyłkę zawsze możesz wesprzeć ich biznes.

 

3.     Miej wpływ na środowisko

 

Połowa Polaków deklaruje branie pod uwagę zasad ekologii podczas dokonywania zakupów – jesteśmy gotowi zrezygnować z kupna produktu jeśli producent negatywnie oddziałuje na środowisko[2]. Dlatego warto kupować u tych producentów, którzy oferują takie rozwiązania jak UPS carbon neutral. Wybierając tę usługę, można wesprzeć inicjatywy, które równoważą emisje wywołane przez transport przesyłek na przykład projekty obejmujące zalesianie, redukcję gazu wysypiskowego, oczyszczanie ścieków i redukcję metanu. Firma dba o wszystko, począwszy od obliczania emisji dwutlenku węgla (CO2) po zakup i wycofanie jednostek emisji dwutlenku węgla. Co więcej korzystanie z alternatywnych lokalizacji odbioru, takich jak UPS Access Point®, jest łatwym i skutecznym sposobem wywierania rzeczywistego wpływu na środowisko. Przyjęcie większej ilości paczek w jednym miejscu, w przeciwieństwie do kilku pojedynczych doręczeń, generuje znacznie mniejszą ilość emisji. Dlatego warto poświęcić kilka sekund, aby odebrać przesyłkę z pobliskiej lokalizacji i przyczynić się do ratowania planety. Polacy kochają też automaty paczkowe, ostatnio Allegro uruchomiło sieć 700 takich maszyn - One Box by Allegro. Pierwsze zielone automaty działają już w Warszawie, a najbliższych dniach uruchomione zostaną kolejne w większości miast Polski tak by do końca przyszłego roku było ich 3000. Partnerem logistycznym Allegro w tym projekcie jest UPS.

 

4.     Rozsądnie korzystaj z okazji

 

Czarny Piątek (Black Friday), który przypada w tym roku na 26.11 czy też Cyber Monday (29.11) mocno zyskują na popularności. Coraz więcej sklepów przygotowuje specjalne oferty, a Polacy chętnie korzystają z sezonowych promocji. Jeżeli masz już upatrzony produkt, sprawdź jego cenę z wyprzedzeniem i zweryfikuj czy oferta przygotowana na te specjalne dni sprzedażowe jest istotnie promocyjna. Jeżeli cena spadła – nie wahaj się i działaj. Środki, które dzięki temu zostaną w Twoim portfelu możesz przeznaczyć na wsparcie wybranej „zielonej inicjatywy.

 

5.     Pakuj ekologicznie

 

Jeżeli wysyłasz prezenty swoim bliskim, pamiętaj by odpowiednio je zapakować. Oprócz poprawnego zaadresowania warto pamiętać o zabezpieczeniu wysyłki wewnątrz, wolną przestrzeń można wypełnić papierem, który zalega w domu. Przygotowując taką przesyłkę warto, o ile to możliwe, korzystać z tego co już mamy. Jeżeli korzystasz z wcześniej używanego kartonu, który jest w dobrym stanie – pamiętaj by oderwać starą etykietę. Takie recyklingowanie materiałów przyczynia się bezpośrednio do ograniczenia powstawania nowych śmieci. Warto mieć to na uwadze.



[1] E-commerce w Polsce 2021, Gemius

[2] Badanie Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, 2019


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

SolskiComms

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl