Copywriter - do czego może się przydać?
Copywriter to zajęcie, które wielu osobom może się z niczym nie kojarzyć. Niektórym na dźwięk tego słowa przychodzi do głowy inne, podobne - copyright, czyli prawo autorskie. Choć efekty pracy copywritera często są nimi objęte, to jednak nie prawa interesują go najbardziej.
Copywriter specjalizuje się w pisaniu tekstów reklamowych. Często jego zadaniem jest wymyślenie kampanii reklamowej. Zajmuje się on wtedy całym procesem - od pomysłu, poprzez wykorzystanie mediów (radio, telewizja, internet, prasa) aż po rodzaj muzyki czy klimat graficzny.
Jednak rola copywritera nie ogranicza się tylko do wymyślania reklam. Kampanie reklamowe w telewizji czy w sieci zazwyczaj zlecają duże firmy, które sprzedają swoje produkty na masową skalę. Oprócz nich istnieje przecież mnóstwo firm o średniej wielkości i jeszcze więcej małych. One też mają potrzeby reklamowe, choć może nie są one zakrojona na tak wieką skalę.
Mniejsze firmy każdego dnia zabiegają o klientów dla swoich produktów i usług. Aby przyciągnąć ich do siebie muszą nawiązać z nimi dobrą komunikację. Klienci muszą dowiedzieć się o firmie, poznać jej ofertę, zrozumieć co wyróżnia ją spośród dziesiątek podobnych firm i wreszcie poczuć więź emocjonalną, która sprawi, że zdecydują się zostawić pieniądze właśnie tam.
Cele te osiąga się poprzez treści zamieszczane w ofertach handlowych czy katalogach, a także na stronie internetowej, Facebooku, Twitterze i wszędzie tam, gdzie nasi klienci szukają informacji. W procesie tworzenia komunikacji z nimi, nieoceniona okazuje się pomoc copywritera. To dzięki niemu udaje się stworzyć między innymi:
- czytelne i przekonujące teksty na stronę internetową
- atrakcyjną ofertę
- przejrzyste i interesujące opisy produktów
- ciekawą komunikację poprzez Facebooka i Twittera
- artykuły specjalistyczne, które poszerzą pojęcie klientów o Państwa produktach
W dobie Internetu reklama polega przede wszystkim na nawiązywaniu dialogu z klientami. Firma musi prezentować swoje usługi i produkty tak, by stać się ważną częścią życia swoich klientów. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, prawdziwe jest przysłowie "jak cię widzą, tak cię piszą." A pisanie lepiej powierzyć specjaliście.