Copywriter - do czego może się przydać?


2011-10-13
Copywriter to zajęcie, które wielu osobom może się z niczym nie kojarzyć. Niektórym na dźwięk tego słowa przychodzi do głowy inne, podobne - copyright, czyli prawo autorskie. Choć efekty pracy copywritera często są nimi objęte, to jednak nie prawa interesują go najbardziej.

Copywriter specjalizuje się w pisaniu tekstów reklamowych. Często jego zadaniem jest wymyślenie kampanii reklamowej. Zajmuje się on wtedy całym procesem - od pomysłu, poprzez wykorzystanie mediów (radio, telewizja, internet, prasa) aż po rodzaj muzyki czy klimat graficzny.

Jednak rola copywritera nie ogranicza się tylko do wymyślania reklam. Kampanie reklamowe w telewizji czy w sieci zazwyczaj zlecają duże firmy, które sprzedają swoje produkty na masową skalę. Oprócz nich istnieje przecież mnóstwo firm o średniej wielkości i jeszcze więcej małych. One też mają potrzeby reklamowe, choć może nie są one zakrojona na tak wieką skalę.

Mniejsze firmy każdego dnia zabiegają o klientów dla swoich produktów i usług. Aby przyciągnąć ich do siebie muszą nawiązać z nimi dobrą komunikację. Klienci muszą dowiedzieć się o firmie, poznać jej ofertę, zrozumieć co wyróżnia ją spośród dziesiątek podobnych firm i wreszcie poczuć więź emocjonalną, która sprawi, że zdecydują się zostawić pieniądze właśnie tam.

Cele te osiąga się poprzez treści zamieszczane w ofertach handlowych czy katalogach, a także na stronie internetowej, Facebooku, Twitterze i wszędzie tam, gdzie nasi klienci szukają informacji. W procesie tworzenia komunikacji z nimi, nieoceniona okazuje się pomoc copywritera. To dzięki niemu udaje się stworzyć między innymi:

  • czytelne i przekonujące teksty na stronę internetową
  • atrakcyjną ofertę
  • przejrzyste i interesujące opisy produktów
  • ciekawą komunikację poprzez Facebooka i Twittera
  • artykuły specjalistyczne, które poszerzą pojęcie klientów o Państwa produktach

W dobie Internetu reklama polega przede wszystkim na nawiązywaniu dialogu z klientami. Firma musi prezentować swoje usługi i produkty tak, by stać się ważną częścią życia swoich klientów. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, prawdziwe jest przysłowie "jak cię widzą, tak cię piszą." A pisanie lepiej powierzyć specjaliście.


Redakcja Archnews informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja Archnews nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Copywriter Michał Michalik
http://michalmichalik.com

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl